Як народжувалися передові автомобілі Kaiser-Frazer
Як народжувалися передові автомобілі Kaiser-Frazer

Як народжувалися передові автомобілі Kaiser-Frazer

Цього дня, 25 липня 1945 року була утворена американська корпорація Kaiser-Frazer. Головою правління став Генрі Дж. Кайзер, а його партнер Джозеф В. Фрейзер обійняв посаду президента та генерального директора. А вже 20 січня 1946 року в Нью-Йорку було представлено два перші прототипи автомобілів.

Один із них – Kaiser K-85 був дуже прогресивною для свого часу конструкцією. Він мав суцільнометалевий кузов, передній привід і незалежну торсіонну підвіску всіх коліс. Інша машина – під брендом Frazer – була простіша: шасі на лонжеронній рамі, передня підвіска – незалежна, пружинна, а задня – залежна, з нерозрізною балкою. Ведучою була задня вісь

Як народжувалися передові автомобілі Kaiser-Frazer - Фото 1

На жаль, перша з них ще вимагала доопрацювання та фінансових вливань. І тому у серію вирішили запустити другий варіант. Виробництво розгорнули на заводі у місті Віллоу-Ран (штат Мічиган). Це підприємство було збудовано перед Другою світовою війною на державні кошти та призначалося для випуску бомбардувальників B-24 Liberator. Після війни воно виявилося без діла. І ось тепер йому знайшлося нове застосування.

Як народжувалися передові автомобілі Kaiser-Frazer - Фото 2

Автомобілі випускалися тут під двома брендами – Kaiser та Frazer. Вони мали однакові кузови та механічну частину і відрізнялися лише набором модифікацій та внутрішнім оздобленням. Серед них насамперед потрібно назвати седани Manhattan. Вони оснащувалися рядною “шісткою” у 101 к. с. та розвивали 130 км/год.

Треба сказати, що фірма вийшла з новою продукцією у вдалий собі час. Адже провідні гравці американського ринку – General Motors, Ford та Chrysler випускали тоді ще моделі колишніх років. Так що в 1949 році на частку Kaiser Frazer припадало вже 5% ринку. А лише у 1947 – 50-му pp. автомобілів під брендами Kaiser та Frazer було виготовлено 517 027 од.

Як народжувалися передові автомобілі Kaiser-Frazer - Фото 3

Однак ще в 1949 році, коли на ринку з’явилися нові розробки «великої трійки», перед фірмою постало питання: як діяти далі. Думки засновників розійшлися і в 1951 Джозеф Фрейзер пішов з компанії. Тож наступного року вона стала називатися просто Kaiser Motor Corp.

З 1951 року розпочався випуск автомобілів другого покоління. Вони мали новий дизайн у відповідність до моди тих років та більш потужні двигуни. Так, модель Manhattan отримала 6-циліндровий двигун 3,7 л в 116 к. с. Це дозволило розвивати швидкість до 140 км/год. А всього з 1951 по 1954 р. було вироблено 202 856 стандартних автомобілів другої генерації.

Як народжувалися передові автомобілі Kaiser-Frazer - Фото 4

До того ж, в 1951 – 54 гг. випускався автомобіль економ-класу – дводверний Kaiser Henry J, який був коротшим за своїх побратимів на півметра. Мотор на ньому стояв слабше – “четвірка” в 69 к. с. (2,2 л), або «шістка» 81 к. с. (2,6 л). Перша з машин розвивала 125 км/год, а друга за динамікою не поступалася старшим братам – 140 км/год. За весь час вироблено 124 030 од.

Як народжувалися передові автомобілі Kaiser-Frazer - Фото 5

Особливо потрібно сказати про кабріолет спортивного типу Kaiser Darrin. Він мав кузов оригінальної форми, який розробив дизайнер Ховард Даррін. Цікаво, що цей кузов був зроблений з пластмаси і машина з’явилася на цілий місяць раніше, ніж знаменитий (пластмасовий) Chevrolet Corvette. Характерна його особливість: двері були зсувними, причому заїжджали у переднє крило.

«Шістка» у 2,6 л розвивала 81к. с. Максимальна швидкість сягала 145 км/год. Таких автомобілів у 1954-55 р.р. випустила небагато – лише 435 од.

Як народжувалися передові автомобілі Kaiser-Frazer - Фото 6

Ще 1953 року сталася важлива подія, що визначила подальшу долю компанії. Вона придбала з нагоди фірму Willys, яка потрапила у важке фінансове становище. І її вдалося не лише врятувати, а й зробити вельми рентабельною за рахунок джипів, популярних не тільки в США, а й в інших країнах світу. А легкові машини в 1955 році взагалі зняли з виробництва.

Источник материала
loader
loader