/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F33%2F0c520036b37489c4bd5307e1478bdfca.jpg)
Українські водії кардинально змінили вподобання в авто
Структура первинних реєстрацій імпортованих уживаних легковиків в Україні кардинально змінилася за останні чотири роки. Якщо у 2022 році дизельні автомобілі домінували на ринку, то у 2025-му їх впевнено потіснили електромобілі та бензинові авто.
Про це свідчать дані дослідження Інституту досліджень авторинку, яке проаналізувало тренди у першому півріччі 2022-2025 років.
Найсуттєвіші зміни торкнулися дизельних автомобілів. Якщо у 2022 році вони займали 56,9% ринку імпортних уживаних авто, то у 2025-му їхня частка скоротилася до 23,2%.
Експерти пояснюють такий обвал кількома причинами: посиленням обмежень на дизелі в Європі через екозони та податки, відсутністю попиту на старі дизельні авто в самій Європі через утилізаційні програми, а також зміною сприйняття дизеля з "економного й надійного" на "дороге й ризиковане".
Найпомітнішим трендом стало зростання частки електромобілів: з 1,2% у 2022 році до 22,1% у 2025-му. Це стало можливим завдяки:
- розвитку зарядної інфраструктури в Україні
- доступності авто з Китаю, США та Кореї
- появі більшої кількості моделей з "міжобласним" запасом ходу
- актуальності економії на пальному через підвищення цін на АЗС
Додатковим стимулом для покупців стало наближення розмитнення електромобілів з ПДВ з 2026 року, що збільшить їхню вартість на чверть або третину.
Попри розвиток електротранспорту, бензинові автомобілі зберігають лідерські позиції з часткою 46,1% у 2025 році проти 47,6% минулого року. Стабільність цього сегмента забезпечують широкий вибір моделей у Європі, імпорт зі США та порівняно просте обслуговування.
Частка гібридних автомобілів у 2025 році становить 4,8%, що в чотири рази більше порівняно з 2022 роком. Зростання стримують обмежений вибір моделей, вищі ціни та специфіка обслуговування.
Автомобілі з ГБО займають стабільно малу частку ринку - від 3,4% до 4,9% без тенденції до змін. Ще менше на ринку "чисто-газових" авто - їхня частка скоротилася з 0,7% у 2022 році до 0,3% у 2025-му.
Експерти пояснюють це тим, що подібних машин мало в Європі та США, а корейський ринок залишається специфічним для українських імпортерів.
Загалом за чотири роки українці значно менше цікавляться дизельними автомобілями, натомість все частіше обирають бензинові та особливо електричні варіанти.
