/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F209%2Ff5c5b7e0ca5640c3fb69e8d7e14a34ca.jpg)
У Раді пропонують розробити нові норми для шкільних підручників
Про це заявив голова парламентського комітету з питань освіти, науки та інновацій Сергій Бабак в інтерв’ю Укрінформу.
За його словами, ситуація із забезпеченням школярів підручникамизалишається складною, хоча не критичною, адже кількості книг має вистачати, «але головне питання - вчасна доставка та якість самих матеріалів. Саме на ці аспекти неодноразово звертав увагу наш комітет».
«Минають роки, а підручники зовні майже не змінюються. Вони виглядають застаріло, друкуються на неякісному папері, дрібним шрифтом, не викликають інтересу у дітей», - зауважив Бабак.
Депутат наголосив, що сучасний підручник має не лише відповідати освітнім вимогам, а й бути візуально привабливим, щоб мотивувати учнів до навчання.
Політик пояснив, що одна з причин низької якості - застарілі санітарні норми, які обмежують вибір паперу, форматування та навіть дизайн. Це, на його думку, впливає на ефективність освіти в цілому.
Також Бабак акцентував на необхідності реформування експертизи навчальних матеріалів: «Процес має запускатися раніше, щоб підручники встигали потрапити до шкіл до 1 вересня. Сьогодні ж він часто затягується».
Голова парламентського комітету розповів і про проблеми з підручниками для дітей з особливими освітніми потребами, зокрема - для учнів із порушенням зору.
Бабак зауважив, що підручників для дітей з ООП дійсно не вистачає, а їх виготовлення потребує більше часу. Він пояснив: якщо йдеться про книги шрифтом Брайля - то насамперед має пройти експертизу стандартний підручник, потім він має виграти конкурс, а вже після цього починається адаптація та друк для дітей з порушенням зору.
«Якщо звичайний підручник потрапляє до школи у вересні, то версія шрифтом Брайля - іноді тільки в листопаді або грудні. Це несправедливо. Ми порушуємо це питання перед Міністерством освіти, перед іншими відповідальними органами. Механізм має бути змінений. Ми повинні забезпечити одночасний доступ до навчальних матеріалів усім дітям - без винятку», - підкреслив депутат.
Як повідомляв Укрінформ, у Верховній Раді завершують роботу над законопроєктом, який визначить державні пріоритети у сфері науки та інновацій на найближчі 5-10 років.

