Розкриті технічні характеристики індійських бойових гелікоптерів Light Utility
Розкриті технічні характеристики індійських бойових гелікоптерів Light Utility

Розкриті технічні характеристики індійських бойових гелікоптерів Light Utility

Міністерство оборони Індії оприлюднило деталі проекту закупівлі 200 легких вертольотів, з яких 120 призначені для сухопутних військ, а 80 — для ВПС. Процес проводиться за процедурою DAP-2020, яка передбачає двоетапну оцінку з безкоштовними та необов’язковими випробуваннями й надає пріоритет участі місцевих виробників у рамках програми «Make in India».

Головним внутрішнім кандидатом залишається Light Utility Helicopter (LUH) від Hindustan Aeronautics Limited. Ця 3,12-тонна одномоторна машина з двигуном Shakti-1U (HAL і Safran) вже показала здатність працювати на висотах понад 6500 метрів, що відповідає вимогам операцій у Гімалаях і регіоні Сіачен. Вертоліт здатен перевозити до шести пасажирів або вантаж масою 1 тонну, а понад половина його компонентів виробляється в Індії.

Модель має «скляну кабіну», цифрову систему управління польотом, HUMS та проходить військові сертифікаційні випробування. HAL також збудувала завод у Тумакуру з потужністю 30−40 вертольотів на рік із можливістю розширення. Водночас одномоторна схема LUH може стати обмеженням з огляду на вимогу двомоторних платформ.

Ця перевага відкриває шлях для іноземних моделей. Серед них — європейські й американські варіанти, що включають Airbus H135, широко застосовуваний у ролях розвідки та медевакуації; Bell 429, відомий своєю універсальністю; та Leonardo AW109, який поєднує швидкість, модульність і гнучкість застосування. Усі ці моделі можуть бути розглянуті у випадку домовленостей щодо локального виробництва.

Індія запускає масштабну програму модернізації свого вертолітного парку, спрямовану не лише на заміну застарілих Chetak і Cheetah, але й на зміцнення оборонної промислової бази через виробництво в країні та передачу технологій. Вибір між HAL LUH і потенційними іноземними пропозиціями стане стратегічним рішенням для майбутнього індійської легкої авіації.

Источник материала
loader