/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2F8b091ff063c708f500a8f2e5c0d03430.jpg)
Розкриті технічні характеристики індійських бойових гелікоптерів Light Utility
Міністерство оборони Індії оприлюднило деталі проекту закупівлі 200 легких вертольотів, з яких 120 призначені для сухопутних військ, а 80 — для ВПС. Процес проводиться за процедурою DAP-2020, яка передбачає двоетапну оцінку з безкоштовними та необов’язковими випробуваннями й надає пріоритет участі місцевих виробників у рамках програми «Make in India».
Головним внутрішнім кандидатом залишається Light Utility Helicopter (LUH) від Hindustan Aeronautics Limited. Ця 3,12-тонна одномоторна машина з двигуном Shakti-1U (HAL і Safran) вже показала здатність працювати на висотах понад 6500 метрів, що відповідає вимогам операцій у Гімалаях і регіоні Сіачен. Вертоліт здатен перевозити до шести пасажирів або вантаж масою 1 тонну, а понад половина його компонентів виробляється в Індії.
Модель має «скляну кабіну», цифрову систему управління польотом, HUMS та проходить військові сертифікаційні випробування. HAL також збудувала завод у Тумакуру з потужністю 30−40 вертольотів на рік із можливістю розширення. Водночас одномоторна схема LUH може стати обмеженням з огляду на вимогу двомоторних платформ.
Ця перевага відкриває шлях для іноземних моделей. Серед них — європейські й американські варіанти, що включають Airbus H135, широко застосовуваний у ролях розвідки та медевакуації; Bell 429, відомий своєю універсальністю; та Leonardo AW109, який поєднує швидкість, модульність і гнучкість застосування. Усі ці моделі можуть бути розглянуті у випадку домовленостей щодо локального виробництва.
Індія запускає масштабну програму модернізації свого вертолітного парку, спрямовану не лише на заміну застарілих Chetak і Cheetah, але й на зміцнення оборонної промислової бази через виробництво в країні та передачу технологій. Вибір між HAL LUH і потенційними іноземними пропозиціями стане стратегічним рішенням для майбутнього індійської легкої авіації.
