Капітан без диплома і під метадоном: хто постачає нафту з Росії до країн-союзниць․ Розслідування
Капітан без диплома і під метадоном: хто постачає нафту з Росії до країн-союзниць․ Розслідування

Капітан без диплома і під метадоном: хто постачає нафту з Росії до країн-союзниць․ Розслідування

Так званий тіньовий флот ось вже кілька років є для Росії чи не єдиним джерелом отримання величезних прибутків від торгівлі газом та нафтою. Завдяки постійному курсуванню понад тисячі танкерів, Кремль має змогу обходити санкції та отримувати гроші для ведення війни на виснаження проти України, а також для гібридних атак країн-членів ЄС та НАТО.

Екіпажі суден, що належать до російської оборудки світового рівня, постійно вдаються до безпекових порушень міжнародного морського права: вимикають системи AIS для унеможливлення відстеження руху, перевалюють вантажі у відкритому морі для приховання походження нафти та її продуктів із нехтуванням ризиків для екології. Деякі кораблі постійно міняють прапори та змінюють власників, аби замаскувати належність до Москви. Більшість танкерів "тіньового флоту" є відверто застарілими та аварійно небезпечними. При цьому страхові компанії, що надають їм відповідні послуги, часто є фіктивними.

Утім, існують інші приклади. Коли танкери є новітніми та сучасними. Одним із таких є "Валентин Пікуль" (IMO: 9885879), що належить до "доньки" "Роснефти", і є ледве не флагманом акціонерного товариства "Роснефтефлот". Це судно з величезним дедвейтом 69 тисяч тонн було введено в експлуатацію лише у січні 2025 року. Воно курсує так званим Північним морським шляхом – з Мурманського транспортного вузла до Далекого Сходу та постачає нафту та її продукти переважно до Китаю.

Редакція 24 Каналу отримала дамп пошти та зліпок телефону капітана танкера "Валентин Пікуль" Анатолія Гущіна від приватної розвідувальної компанії Dallas. Як досі не підсанкційний чоловік із наркотичною та алкогольною залежностями купляє свідоцтва про проходження кваліфікаційних курсів, користується послугами дівчат за викликом та чому Південна Корея може отримати купу проблем через співпрацю з росіянами, читайте у матеріалі.

Читайте та розповсюджуйте цей текст англійською.

Як Сеул вистрелив собі в ногу через будівництво танкера

Щоб повноцінно розкрити історію спуску на воду одного з найновіших танкерів російського флоту, варто звернути увагу на те, як його будували. Річ у тім, що коли Москва ще у 2010-х роках серйозно задумалася про розвиток руху танкерів через Північний Льодовитий океан та розвиток видобутку копалин на півночі, вона вже тоді не могла будувати якісні судна потрібних класів. Тому Кремль залучив до роботи над своїм проєктом компанію з Південної Кореї Samsung Heavy Industries, фахівці якої брали участь у роботі над танкером на практично всіх рівнях аж до початку повномасштабного вторгнення та введення проти Росії серйозних санкцій.

Капітан без диплома і під метадоном: хто постачає нафту з Росії до країн-союзниць․ Розслідування - Фото 1
Документи, що свідчать про участь Samsung Heavy Industries у будівництві танкера "Валентин Пікуль"

За словами капітана 1 рангу запасу ВМС ЗСУ Андрія Риженка, документи свідчать, що під час такої співпраці Кремль отримав і конфіденційні креслення, і серйозні технології у такому рівні, що після виходу корейців з проєкту, росіяни все ж змогли завершити роботи над "Валентином Пікулем".

Остання документальна згадка участі представників Samsung Heavy Industries у проєкті датована 28 лютого 2022 року – через 4 доби після початку великої війни, коли санкції ще не вступили у дію.

Капітан без диплома і під метадоном: хто постачає нафту з Росії до країн-союзниць․ Розслідування - Фото 2
Співпраця росіян із корейцями над "Валентином Пікулем" тривала щонайменше до 28 лютого 2022 / Скриншот з дампу пошти капітана танкера

Коли росіяни підписували контракт із корейцями, не існувало таких суворих обмежень. Скоріш за все, згідно з умовами договору, корейці мали передати росіянам всі креслення, що стосуються проєкту. То ж не виключено, що наразі росіяни намагатимуться і передавати доступ до південнокорейських технологій союзникам, і взагалі намагатися відтворити будівництво танкерів за образом та подобою "Пікуля". Як це у них вийде? Складно сказати. Замінити двигуни виробництва світових лідерів, гідравлічні помпи, вузли електроніки, зв'язку тощо у них навряд вийде. Проте союзні країни цілком можуть надати їм потрібне,
– зазначив Риженко.

Навіть із поверхневого аналізу дампу капітана судна стає зрозумілим, що ані представники "Звезды", ані "Роснефтефлота" тощо взагалі не дотримуються умов співпраці з Samsung Heavy Industries. Посадові особи різних російських компаній неодноразово пересилали документи з позначкою по повну конфіденційність людям, які точно не повинні мати доступу до такої інформації. Ба більше, існують обґрунтовані підозри, що росіяни можуть передати креслення Китаю. Зокрема, для адаптації певних рішень та прискорення освоєння Піднебесною Арктики, що неабияк йде у розріз із національними інтересами найближчих союзників Південної Кореї – Сполучених Штатів Америки.

Дивіться фото документів, що стосуються проєкту Samsung AST69K, до безпеки яких росіяни свідомо ставляться халатно (редакція 24 Каналу викладає лише частину документації із блюром для дотримання конфіденційності даних

Із урахуванням того факту, що Кремль активно передає Пхеньяну військові технології, а також черпає фінансування на це, зокрема й завдяки "Валентину Пікулю", можна дійти цілком очевидного висновку: співпраця Сеула з Москвою, що тривала до введення санкцій, наразі напряму шкодить безпеці Південної Кореї. Тож кожна країна, яка веде справи з росіянами, має розуміти, що це обов'язково матиме негативні наслідки, оскільки політика Росії полягає у підриві світової безпеки.

Як любитель горілки та метадону пропив капітанство, а потім очолив флагман "Роснефтефлота"?

Попри перебування у санкційних списках, "Пікуль" регулярно відвідує порти російських союзників, а керує всіма процесами на судні його капітан Анатолій Гущін (паспорт № 4022 399910, виданий 13.03.2023 року ГУ МВС Росії по Санкт-Петербургу та Ленінградської області).

Капітан без диплома і під метадоном: хто постачає нафту з Росії до країн-союзниць․ Розслідування - Фото 3
Паспорт Гущіна / Фото надане приватною розвідувальною компанією Dallas

Цей моряк, без жодних сумнівів, являє собою приклад того, яким фахівцем не треба бути. Аналіз постаті "морського вовка" може чітко показати, наскільки російський флот в принципі небезпечний для судноплавства: через тотальну некомпетентність, пристрасть до алкоголю і наркотиків, а також халатне ставлення до роботи.

Щоб зрозуміти психотип Гущіна, варто "пройтися" по деяких фактах його біографії. 47-річний капітан був двічі одруженим та має 20-річну доньку від першого шлюбу. Обидва сімейні союзи моряка розпалися через його пристрасть до алкоголю та жінок.

Із першою дружиною Вірою Гущіною Анатолій розвівся у 2015-му, та одразу пішов до своєї коханки Наталії Борисової (тепер Гущіна), яка на якій згодом одружився. Утім, стосунки пари не можна було назвати міцними, оскільки капітан постійно перебував у відрядженнях, а коли повертався додому – пив. Практично у будь-якому місті, яке відвідував, користувався послугами повій.

До початку повномасштабного вторгнення Гущін був капітаном танкера "Совкомфлота" "Тимофій Гуженко". З липня по листопад 2021 року у цій самій компанії очолював екіпаж СПГ-танкера Mitre. Формально це судно належало російській компанії, однак ходило під прапором Ліберії. Фактично вже тоді, ще задовго до серйозних санкцій, зароджувався так званий тіньовий флот Росії.

Наступним місцем роботи Гущіна було ТОВ "Совкомфлот Варандей", де капітана терпіли менш ніж пів року. Він не виходив на роботу через постійні запої, пропускав рейси, а згодом і взагалі зник на кілька місяців. Його навіть оголошували в розшук.

Капітан без диплома і під метадоном: хто постачає нафту з Росії до країн-союзниць․ Розслідування - Фото 4
Частина листування з першою дружиною після звільнення з "СКФ Варандей" / Фото надане приватною розвідувальною компанією Dallas

Після короткого (і не дуже успішного) лікування Гущін ненадовго влаштувався на федеральне державне унітарне підприємство "Гідрографічне підприємство", що належить до Росатома. Однак пропрацював він там геть недовго, і вже у листопаді 2023 став капітаном корабля Sable (IMO 9524451), що належав компанії Prominent Shipmanagement Limited з Панами. Наразі це судно називається SABINA і зареєстроване на Коморських островах.

Пригоди Sable під керівництвом Гущіна можна назвати абсолютно типовими для будь-яких суден "тіньового флоту": тут і переходи до Китаю, Індії, М'янми та інших держав, що купують російську нафту, і ймовірна участь у розвідувальних операціях за військово-морською інфраструктурою, підводними кабелями та іншими критичними об’єктами країн НАТО.

Сам капітан у спілкуванні з численними ескортницями геть не приховував роду своєї діяльності.

Капітан без диплома і під метадоном: хто постачає нафту з Росії до країн-союзниць․ Розслідування - Фото 5
Вожу нефть из РФ (с) / Скриншот з телефону Гущіна Samsung SM-G980F

Однак значно цікавішим є той факт, що капітан не мав достатньої кваліфікації, аби безпечно керувати танкерами. Для підтвердження власних знань та навичок моряки обов'язково мають складати безліч тестів. Гущін постійно користувався послугами компанії, яка пропонує проходження іспитів замість нього.

Капітан без диплома і під метадоном: хто постачає нафту з Росії до країн-союзниць․ Розслідування - Фото 6

Утім, про що взагалі йдеться, якщо капітан підробляв і дані тестів на вживання наркотиків. Під час неоголошеної перевірки у нього та ще двох членів екіпажу "Валентина Пікуля" знайшли сліди вживання метадону.

Капітан без диплома і під метадоном: хто постачає нафту з Росії до країн-союзниць․ Розслідування - Фото 7
Капітан-наркоман / Фото надане приватною розвідувальною агенцією Dallas

У пояснювальній записці Гущін зазначив, що він за призначенням лікаря мазав ногу протизапальними та знеболювальними гелями, які й призвели до помилки у тесті. Чи вдалося капітану переконати керівництво такими аргументами, невідомо. Проте посади його не позбавили, а "Валентин Пікуль" і досі ходить Північним морським шляхом під керівництвом наркомана.

Капітан без диплома і під метадоном: хто постачає нафту з Росії до країн-союзниць․ Розслідування - Фото 8
Про чарівні наслідки поєднання двох гелей знає лише один наркоман у світі / Фото надане приватною розвідувальною компанією Dallas

Як саме пояснили провальні тести 3 помічник капітана Антон Великоречін та 3 механік Дмитрій Борзов, невідомо. Утім, перший моряк міг вживати наркотичні речовини під час спільних тусовок із Гущіним. Принаймні листування цих двох персонажів у WhatsApp прямо вказує на те, що чоловіки у рейсі влаштовували неабиякі бурхливі ночі. Капітан надсилав своєму помічнику еротичні селфі, запрошував його до каюти, гальюна та інших приміщень, де можна усамітнитися.

Капітан без диплома і під метадоном: хто постачає нафту з Росії до країн-союзниць․ Розслідування - Фото 9
Капітан-наставник Гущін. Вид ззаду / Фото з листування капітана зі своїм помічником Антоном Великоречіним надане приватною розвідувальною компанією Dallas

Капітан у пошуках духовності та проституток

У позаробочий час Михайло Гущін розважатися з чоловіками не любить. Натомість він воліє проводити час зі своєю чинною пасією Юлією Володимирівною Осокіною, керівницею студії музичного розвитку та вокалу "Подсолнух".

Капітан без диплома і під метадоном: хто постачає нафту з Росії до країн-союзниць․ Розслідування - Фото 10
Осокіна під час прогулянки з Гущіним / Фото надане приватною розвідувальною компанією Dallas

Можна сказати, що партнерство між викладачкою співу та капітаном "Валентина Пікуля" є достатньо тісним, оскільки моряк навіть вказав жінку як можливу водійку його Nissan Qashqai з номерним знаком А604НМ198.

Коли ж Осокіної немає поруч, капітан викликає до своєї 288-ї квартири що на вулиці Оптиків, 51, корпус 1, ескортниць.

Капітан без диплома і під метадоном: хто постачає нафту з Росії до країн-союзниць․ Розслідування - Фото 11
Типовий скриншот листувань Гущіна на фоні, ймовірно, сторіс Осокіної / Фото надане приватною розвідувальною компанією Dallas

Із дівчатами легкої поведінки капітан не просто спить, а ще й ділиться деталями свого життя та роботи. Словом, "ідеальний зберігач" державних та корпоративних таємниць.

Одній з ескортниць, Гущін чи то випадково, чи спеціально надіслав список топменеджерів "Роснефтефлота".

Дивіться документ із переліком топкерівників "Роснефтефлота" / Джерело: листування Михайла Гущіна з ескортницею:

Трохи згодом цій самій повії у діалозі про своє керівництво Гущін надіслав ще один файл – з адресами та номерами телефонів працівників філії "Роснефтефлота" у Санкт-Петербурзі. Судячи з характеру листування, у такий спосіб капітан допомагав жінці розширити клієнтську базу.

Дивіться документ зі списком працівників філії "Роснефтефлота" у Санкт-Петербурзі:

Показово, що цей файл на Samsung SM-G980F Гущіна лежить поруч з іншим документом – посібником з кібербезпеки "Роснефтефлота".

Капітан без диплома і під метадоном: хто постачає нафту з Росії до країн-союзниць․ Розслідування - Фото 12
Кібербезпека – це важливо / Фото надане приватною розвідувальною компанією Dallas

Утім, здебільшого спілкування Гущіна з коханками та ескортницями зводиться до побутових тем, сексу і фотографування. При чому капітан "колекціонує" зображення з жінками на телефоні, подекуди фотографуючи їх навіть під час сну.

Дивіться фото з коханками та ескортницями, які капітан "Валентина Пікуля" зберігає на телефоні (18+):

Паралельно з зайняттям розпустою моряк намагається знайти себе у цьому світі. Він є учасником різноманітних спільнот, присвячених боротьбі з алкоголізмом та просвітленню, має власного гуру, та навіть "на регулярній основі має усвідомлений контакт із вищою силою".

Капітан без диплома і під метадоном: хто постачає нафту з Росії до країн-союзниць․ Розслідування - Фото 13
Просвітлення для Гущіна настає хіба що після вживання метадону / Фото надане приватною розвідувальною компанією Dallas.

Російський флот із подібними Гущіними є вкрай небезпечним для всього світу

У підсумку можна зазначити, що одна з найбільших російських компаній, що торгує нафтою та її продуктами, не лише бере участь у порушенні санкцій, але й має умовний новітній флагман у своєму флоті з капітаном, який страждає на різноманітні залежності. Ба більше, його компетентність як моряка взагалі залишається під величезним питанням. Наскільки розповсюдженим є фейкове складання тестів на професійну придатність у Росії? Важко відповісти. Якщо такі гіганти, як "донька" "Роснефти", спокійно беруть на роботу персонажів, не здатних скласти тести на наркотики, у біографії яких присутня алкогольна залежність та зникнення з роботи без якихось попереджень на пів року… ситуація виглядає геть сумною.

Нема чого дивуватися, що такі персонажі потім вчиняють диверсії чи "випадково"обривають підводні кабелі на замовлення російських спецслужб. Навіть без урахування відверто підривної та розвідувальної роботи російський торговий флот є небезпечним для буквально всього світу. Адже де гарантії, що той чи інший танкер або балкер не створить аварійну ситуацію у якійсь протоці чи якомусь порті? Поки його капітан разом зі своїм помічником перебувають у наркотичному сп'янінні. Тож країни, що продовжують купляти у Росії нафту та пускати її кораблі у свої територіальні води, неабияк ризикують. Як екологією, так і економічними збитками у разі аварії.

Утім, левова частка капітанів та членів екіпажу російських танкерів не перебувають під санкціями, самі кораблі "тіньового флоту" міняють прапори та назви, намагаючись вийти з-під заборон. А країни-союзниці Кремля продовжують безперешкодно, не побоюючись за наслідки, накачувати московський бюджет нафтодоларами.

Теги по теме
Статьи
Источник материала
loader
loader