/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F15%2Ff5e4a8948cc1ed8c2ce724e2ae224ae3.jpg)
Рейд з питань міграції створює ризики для мільярдних інвестицій у американські електромобільні проєкти
Адміністрація Трампа закликала світових автовиробників будувати заводи в Америці. Hyundai Motor Group та LG Energy Solutions відповіли на цей заклик, інвестуючи мільярди доларів у виробництво акумуляторних батарей для електромобілів у США.Однак минулого тижня імміграційні служби провели рейд на заводі в Джорджії, де корейська група працювала над збільшенням виробництва. В результаті було затримано близько 300 корейських громадян, що спричинило дипломатичний конфлікт та призупинило проєкти по всій країні.Під час рейду було заарештовано майже 500 осіб, які, за даними влади, перебували в країні нелегально. Згодом з’ясувалося, що близько 300 із них були корейцями, які приїхали за програмами ESTA або B-1 віз, що дозволяють короткострокову ділову активність, таку як встановлення обладнання та навчання. Іншими словами, ці працівники допомагали запускати заводи.Хоча деякі могли порушити умови своїх віз, інші перебували законно, щоб допомогти запустити виробництва, які так активно просувала адміністрація. За даними Bloomberg, ця ситуація не лише вплинула на завод у Джорджії, але й призвела до зупинки кількох інших заводів. Корея вже відправляє літак до США, щоб повернути всіх затриманих працівників додому, причому генеральний директор компанії особисто бере участь у цій поїздці.За словами Чанга, найкращі інженери зазвичай першими відправляються за кордон для запуску заводів, але після цієї ситуації переконати їх поїхати до США буде складно, незалежно від пропонованої зарплати чи престижу.Один із працівників, який пройшов процес отримання короткострокової візи, назвав цю ситуацію «абсолютно нереалістичною» для заміни досвідчених корейських фахівців новими американськими кадрами. Він пояснив, що запуск заводів залежить від спеціалістів із Кореї, які навчають місцеві команди, і після рейду він би не повернувся без ідеально оформлених документів.Завод у Джорджії — лише частина масштабного проєкту LG Energy. Інші заводи в Аризоні, Мічигані та Огайо мали розпочати роботу наступного року для постачання акумуляторів Hyundai, GM та Honda. Наразі ці проєкти зупинені. LG наказав усім працівникам і підрядникам у США, які перебувають за програмами ESTA або B-1 віз, повернутися до Кореї.Питання, чи і коли вони повернуться, залишається відкритим. Без їхньої участі у запуску виробництва мільярди інвестицій можуть просто зникнути. Оскільки це суперечить заявленим цілям адміністрації Трампа, виникає питання, чи був рейд хорошою ідеєю.Ця ситуація може мати серйозні наслідки не лише для корейських компаній, але й для американської економіки, особливо у контексті переходу на електромобілі. Зупинка проєктів може сповільнити розвиток галузі та вплинути на конкурентоспроможність США у глобальному масштабі. Додатково, дипломатична напруга між країнами може ускладнити майбутні спільні ініціативи, що є особливо важливим у світлі зростаючої конкуренції з Китаєм у технологічному секторі.

