80% російського кінопрокату складають пропагандистські фільми, — розвідка
Через відмову голлівудських студій та низки інших міжнародних компаній постачати Росії контент, до 80 % російського кінопрокату припадає на фільми вітчизняного виробництва. Про це повідомила Служба зовнішньої розвідки.
За даними відомства, у російському кіновиробництві домінують стрічки з державним фінансуванням, що просувають офіційні наративи у фільмах різного жанру — від історичних реконструкцій до воєнної тематики.
Щоб переглянути світові прем’єри, в Росії вдаються до «паралельного імпорту» — фільми надходять із затримкою через дистриб’юторів із дружніх країн. Частково ринок заповнюють стрічки з Індії та Китаю, які вже займають 30 % сегмента іноземного кіно.
Зазначається, що з 1 березня 2026 року в Росії набуде чинності закон, який дозволяє Міністерству культури відмовляти у прокатному посвідченні фільмам, що «негативно впливають на традиційні цінності».
«Під ударом — як радянська класика, так і західні стрічки, включно з роботами Фінчера, Тарантіно та Скорсезе», — наголосили у Службі.
Російські дистриб’ютори вже практикують цензурне редагування іноземних стрічок: перед показом вони вирізають сцени, які можуть суперечити офіційній ідеології. У результаті хронометраж фільмів скорочується на 10–20 %, а зміст змінюється без погодження з правовласниками.
Понад 70 % аудиторії кінотеатрів в Росії, за даними зовнішньої розвідки, складає молодь до 25 років.
«В умовах обмеженого доступу до глобального контенту світогляд нового покоління формується переважно на основі пропагандистського кіно», — зазначили у відомстві.
Читайте також:
- Дитячі ютуб-канали: на першому місці — «Маша та ведмідь» компанії з Росії
-
США припиняють співпрацю з Європою у протидії дезінформації з боку Росії, Китаю та Ірану, — FT
Фото: Служба зовнішньої розвідки
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.
Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.

