Ставка на власні розробки: Туреччина випробувала крилату ракету з двигуном вітчизняного виробництва
Ставка на власні розробки: Туреччина випробувала крилату ракету з двигуном вітчизняного виробництва

Ставка на власні розробки: Туреччина випробувала крилату ракету з двигуном вітчизняного виробництва

Туреччина успішно провела перше випробування крилатої ракети SOM з новим турбореактивним двигуном вітчизняної розробки.

Як інформує портал видання The Asia Live, до вирішальних тестів була залучена крилата ракета повітряного базування Stand-Off Missile (SOM) з новим турбореактивним двигуном KTJ-3200, розробленим турецькою компанією Kale Arge, повідомляє АрміяInform.

Як заявив міністр промисловості та технологій Турецької Республіки Мехмет Фатіх Касир, дане вогневе випробування знаменує собою повну локалізацію рухової системи ракети, що зменшує залежність від іноземних держав в одному з найважливіших ударних активів Туреччини великої дальності.

«Цей прорив є значним досягненням для турецької оборонної промисловості, що відповідає національній меті стратегічної автономії», — констатував чиновник.

Дослідники ринку озброєнь з порталу оборонних технологій Army Recognition повідомили тактико-технічні характеристики даного набою. Розроблена компанією Roketsan під керівництвом Агентства оборонної промисловості Туреччини, SOM (Stand-Off Missile) є модульною крилатою ракетою класу «повітря — поверхня». Вона призначена для ураження високоцінних наземних і морських цілей на відстані понад 250 кілометрів.

Ракета завдовжки приблизно 4 метри, важить близько 600 кг і несе 230-кілограмову фугасну боєголовку. У нещодавніх випробуваннях використовувався турбореактивний двигун KTJ-3200 виробництва Kale Arge, який замінив раніше експлуатований французький двигун TR-40.

KTJ-3200 забезпечує надійну тягу, підтримуючи при цьому розширені профілі польоту, такі як проникнення на малій висоті та слідування за рельєфом місцевості, що підвищує живучість ракети у складних умовах.

Розробка SOM розпочалася у 2006 році під егідою TÜBİTAK SAGE для задоволення оперативних потреб турецьких ВПС у вітчизняній крилатій ракеті. З роками сімейство ракет перетворилося на універсальну систему, здатну запускатися як з повітря, так і з землі, що підтримується модульною архітектурою та дозволяє інтегрувати різні системи самонаведення та наведення.

Двигун KTJ-3200, розробка якого була розпочата у 2013 році компанією Kale Arge у співпраці з TÜBİTAK SAGE та Roketsan, є результатом десятирічних національних зусиль, спрямованих на усунення залежності від іноземних силових установок. В операційній сфері варіанти SOM вже надійшли на озброєння Туреччини на таких платформах, як винищувачі F-4E/2020 та F-16, а також очікується інтеграція з майбутнім винищувачем TF-X, про який раніше розповідала наша редакція.

Порівняно з аналогічними західними системами, такими як американська AGM-158 JASSM або європейська Storm Shadow/SCALP EG , SOM тепер пропонує стратегічну перевагу — відсутність експортних обмежень, пов’язаних з компонентами двигунів.

Історично багато програм крилатих ракет були уповільнені або обмежені у своєму експортному потенціалі через залежність від іноземних двигунів. Націоналізація двигуна SOM наближає турецьку програму до повністю суверенного проектування та виробництва, подібно до російських програм «Калібр» або китайських програм CJ-10, які пріоритетом надавали вітчизняну розробку двигунів.

Стратегічні наслідки цієї віхи виходять за межі технічної сфери. Завдяки ракеті на базі KTJ-3200, Туреччина не лише зміцнює свої позиції у сфері стримування, але й підвищує конкурентоспроможність експорту на світовому ринку високоточних ударних ракет.

Здатність пропонувати повністю вітчизняне рішення дозволяє обійти геополітичні обмеження та узгоджується з ширшими амбіціями Туреччини стати провідним експортером оборонної продукції. У нинішньому контексті зміни альянсів та зростаючого інтересу до незалежних ударних можливостей серед країн, що розвиваються, ракета з KTJ-3200 заповнює критично важливу нішу.

Джерело матеріала
loader
loader