Тест-драйв Skoda Kamiq: оновлений дизайн, багаті опції та доступний прайс
На черговому тест-драйві «Автоцентра» типовий європейський кросовер компактного класу – Skoda Kamiq. Як ви знаєте, модель на нашому ринку вже не перший рік, але нещодавно вона зазнала оновлення, отримала більш цікаві, насичені комплектації та привабливіший прайс.
Двигун тестового Kamiq має об’єм лише 1 л. Це трициліндровий літровий TSI потужністю 115 кінських сил та крутним моментом 200 Нм. Він агрегатується з 7-ступеневою DSG. А якщо тут буде «механіка», тоді потужність двигуна трохи менше 95 кінських сил. Якщо вважаєте, що цього замало, є 1,5-літровий TSI потужністю 150 кінських сил. А от дизельні двигуни для Kamiq більше не пропонуються.
Даний літровий двигун присутній на ринку вже більше 10 років, існує в декількох варіантах потужності та встановлюється на різноманітні моделі концерну Volkswagen. Він зарекомендував себе вельми добре, але полюбляє гарну оливу та пальне, а також своєчасне та якісне обслуговування. І тоді пройде і 200, і 250 тисяч, а зустрічаються навіть пробіги і по 300 тісяч км. До речі, не дивлячись на те, що він трициліндровий, характерні вібрації тут мінімальні.
Kamiq побудовано на модульній платформі MQB що має індекс А0. Вона призначена для невеликих авто. Серед соплатформних моделей Skoda Scala, Seat Arona, Volkswagen T-Roc та інші. Загальна довжина кросовера 4,25 м, а колісна база при цьому усі 2,65 м. Цікаво, що порівняно зі Scala у Kamiq на 2 мм більша колісна база. Але завдяки коротким звисам – на 121 мм менша довжина.
Дизайн
Під час оновлення змінився дизайн, хоча на перший погляд може здатися, що все лишилося таким самим. Та погляньмо уважніше. По-перше, змінилась решітка радіатора. Оновилась і передня оптика. Смужка денних ходових вогнів стала вужчою, а головне світло, воно отримало іншу форму, багатокутну. Зазначу, що тут світлодіодне світло, а за доплату вперше на Kamiq пропонується матричне LED-світло. Також змінився низ бамперів. Він став більш фактурним, додалося більше дизайну і з’явились сегменти протитуманних ліхтарів. І вони працюють на освітлення поворотів. І от це дуже відчувається, коли ви повертаєте, коли вони не ввімкнені. І взагалі скажу, що от на повороти і на узбіччя націлені ці сегменти. Ну і відзначу, що ось ця авангарна передня оптика, вона ніби поза часом, але не скажу. що особисто мені вона сильно подобається. З іншого боку, головне світло свою основну функцію освітлення дороги виконує вельми і вельми гарно.
Інтер’єр
Фірмові фішки Simple Clever привертають увагу одразу, як відчиняєш дверцята. Адже тут маємо вбудований їх захист, захист торця дверей. І він з’являється автоматично. Ви відчиняєте, він з’являється, зачиняєте, він зникає. Тобто, візуально він не шкодить, але лакофарбове обов’язково вам коли-небудь та й врятує. Також маємо тут вбудовану парасольку. Гарний лайфхак. І він вже на Skoda не перший рік далеко, але все одно класно і стане у нагоді в дощову погоду.
Щодо посадки, вона тут глибока і така там ти трохи переступаєш поріг, але коли сідаєш, ти розумієш, наскільки просторий салон. Адже ось тут, наприклад, за мого зросту 182 за моїх регулювань сидіння навіть трішечки я припідняв до стелі, ну, зазвичай добре, якщо лишається долонь. Тут в мене дві долоні майже лишається. Тобто простору дійсно багато.
Діапазон регулювань великий. Ну, звісно, переднього пасажира тут будуть механічні регулювання, їх трохи менше, адже в мене є і налаштування поперекової підтримки, і можливість там, е, так би мовити, тонко підлаштувати нахил подушки. Е, і це зручно. от реально підібрав під себе зручну посадку. Така в середньому бічна підтримка, тобто вона не дуже така спортивна, але свою справу знає. Ну і за діапазоном регулювань керма також більш ніж достатньо, аби для будь-якого зросту підігнати от зручну посадку.
Кермо на дві спиці і трохи незвично, що тут немає третьої понизу, але воно зручне для хвату.Це навіть візуально помітно і за тактильними відчуттями, е, можна тримати так, можна тримати так. Хват дійсно зручний. І мені сподобалось, що знайшлося місце для підкрмових пелюстків. Вони такі тут ошатні, не заважають, але можете перемикатись вручну.
Приладова панель повністю цифрова. Крайні сегменти ніякої ролі не відіграють, а основне в нас сконцентровано ось тут по центру. І ось цей екранчик центральний має діагональ 8 дюймів. І його можна отак швидко змінювати за дизайном. Є три варіанти. Але цікаво, що зробили от зміну цих варіантів прямо на цих кнопках. А також маємо додаткові показники температури охолоджуючі та запасу пального.
Взагалі логіка ось цих перемикачів та оцих таких маленьких барабанів, вона зрозуміла. Тому що, наприклад, ось тут у нас гучність радіо, да? Тут перемикання між станціями, а тут перемикання між поданням, між візуалізацію приладової панелі. Тут ми натискаємо і можемо обирати, що хочемо бачити всередині. Але, наприклад, якщо ви хочете оновити ці показники, скинути їх, то шукати їх доведеться ось тут всередині мультимедійної системи. І не дуже там логічно воно запрятано. І це мене трохи здивувало, тому що я думав, що можна просто затиснути, потримати і таким чином е скинути ці показники. От такий є маленький нюанс.
З опцій комфорту маємо підігрів керма. І до того ж він тут на три швидкості. Це дуже зручно взимку, коли можна його налаштовувати під холодну температуру ззовні. Мультимедійна система в початковій комплектації з екраном діагоналлю 8,25. А регулювання в нас фізичних тільки два, решта на сенсорі, але в цілому цього вистачає. спрацьовує доволі гарно. Затримок не відбувалось, принаймні, скільки я користувався. І мені сподобалось, що тут, по-перше, є інтеграція з вашим з вашим смартфоном. Це Apple CarPlay або Android Autо бездротовій. А також сподобалось, що ми маємо чимало асистентів і чимало налаштувань автомобіля. А щодо паркування, шини, асистенти, коротше кажучи, доволі насичене меню, знову ж таки, доволі насичений опціями автомобіль.
В нашій комплектації за клімат відповідає система Сlimatronic. Це двозонний клімат-контроль. А, все класно, працює, добре охолоджує, нагріває. Тут питань нема. Єдине питання, яке в мене виникло, і це було воно ще до оновлення. Я добре пам’ятаю, що е на всі функції меню кнопок от на самому цьому блоці не вистачило. І, наприклад, якщо ви хочете трохи змінити потоки повітря або ввімкнути чи вимкнути кондиціонер, вам треба натиснути кнопку меню і тут вже обирати, що ви хочете налаштувати додатково. Все в інтер’єрі сучасно, стильно, класно.
Щодо інтер’єру, то він приємний і на погляд, і на дотик, тому що тут м’які пластики. Тут ми бачимо, що дизайнери попрацювали над комбінацією матеріалів, тому що вставки під алькантару або якийсь матеріал подібний до алькантари, але тим не менш виглядає ошатно, перегукується з оздобленням сидінь.
Посадка на другий ряд починається з того, що двері в нас відчиняються на доволі широкий кут. Це класно. І знову ж таки дверний проєм, він високий, він широкий. Ну, тобто максимально все легко і просто. Сів і розумієш, наскільки просторо в салоні. На другому ряду ще просторіше аніж на передньому, на передніх сидіннях. Тому що, дивіться, і по стелі, і по колінах, і по ширині, ну, сидиш дуже вільно.
Є в нас підлокітник, кишеньки в передніх кріслах та бокси в карманах дверей. Тобто взагалі за якимись ємностями в салоні все добре. Тобто розкласти, розташувати якісь свої там речі, які вам необхідні.
Що ж, давайте подивимось в багажнику, що там. Ну, змінилося, мабуть, там навряд чи щось, але просто пригадаємо, як він виглядає і що пропонує. А пропонує він нам високе підняття кришки та 400 л корисного об’єму. Також маємо просто безліч класних «фішок» для того, щоб краще фіксувати і перевозити ваш багаж. Тут є гачки, фірмові фіксатори, сітка, та додатковий килимок. З однієї сторони він ворсовий, з іншої гумовий. Перевернули і вже можна перевозити врожай, наприклад, картоплю. І щоб не бруднити ворс, використовувати такий килимок. А під фальш підлогою ще маємо простір для повноцінного запасного колеса.
На дорозі
Цей двигун у зв’язці з цією коробкою не дуже полюбляє низькі оберти. Але в нас, по-перше, є спортивний режим коробки передач, по-друге, є можливість вибору режимів загалом. І там серед них є ще і індивідуальний, ну, класичний набір: eco, normal, sport та individual. Тоді ми можемо впливати на характер автомобіля, на його поведінку більш комплексно. І тоді автомобіль оживає. Якщо ж ми змінюємо режими цілком, то окрім режиму роботи коробки передач, в неї, до речі, є також sport, normal та eco режими. Тобто в сторону економії це теж працює, та окрім цього змінюються налаштування педалі акселератора та підсилювача керма.
Треба зазначити, що кермо навіть в звичайному режимі насичене зусиллям, воно достатньо пружнє і навіть вибагливому драйверу буде приємно керувати в нормальному режимі. А якщо перемикаємось в спортивний, то воно стає трішечки важчим, ще більш насиченим.
В цілому характер автомобіля відчутно змінюється. Але варто пам’ятати, що навіть коли ви просто перемикаєтесь в режим спорт, то трішечки підростає витрата пального. І тут вже треба шукати баланс. Тобто від початку в нормальному або ж навіть еко режимі інженери налаштовували цей автомобіль на спокійний виважений драйв і на економію пального. А коли спортивний режим, там вже про економію мови не йде, бо одразу там на половину літра чи навіть цілий літр на 100 км шляху в місті витрата зростає. Але тут вже кому що більше подобається. Якщо хочеться їхати драйвово, ви вмикаєте спорт-режим і кайфуєте собі, отримуєте насолоду. Якщо казати про звичайний режим руху, от зараз ми їдемо в потоці, права смуга, не поспішаємо. От, ну, з потоком правої смуги, да, швидкість 48-49, але при цьому коробка передач вже дісталася п’ятої передачі. Навіть я помітив таку закономірність, що, наприклад, в звичайному режимі руху на 50 км/год вже буде п’ята передача, на 60 км шоста, сьома передача на 70 можна вже її тут побачити. Індикація в нас постійно є. І ти дивишся: “О, вже сьома”. Тому, якщо ви налаштований на драйв, одразу треба вмикати спорт режими.
На трасі з повним завантаженням літра буде замало, щоб почувати себе вільно. І двигун доведеться добряче крутити. Та якщо обрати режим спорт в місті і так само не пошкодувати обертів, ви будете вражені, як жваво ця Skoda починає їхати. За відчуттями ніби під капотом півтора, а то й більше літрів. Причому двигун слабо чути навіть на високих обертах.
Гальма працюють відмінно, але знову ж таки мені знадобилося трохи часу, щоб знайти з ними спільну мову, щоб гальмувати помірно, тому що у перших поїздках було трохи перегальмування і тоді автомобіль так охоче починає повздовжно розгойдуватись, навіть трохи клювати носом. Не дуже приємна історія, але якщо призвичаївся до гальм, тоді все чітко.
Ходова тут доволі класична, як для таких автомобілів. Спереду стійки Макферсон, позаду напівзалежна балка. І налаштована ця балка дуже класно. На перший погляд може здатися, що ходова жорстка, але насправді на нерівній дорозі вона вражає своєю пружністю і вона гарно відпрацьовує нерівності. Відчувається фірмова школа групи VAG: над їздовими характеристиками цього автомобіля працювали добре. Вона показує, наскільки готова занурювати в поворот, наскільки готова тримати траєкторію, а де ви вже перебрали зі швидкістю.
Наприклад у будні можна їздити в звичайному еко режимі, та економити пальне. А у вихідний на трасі можеш їхати по швидше, ти проходити віражи, отримувати від цього приємне задоволення. І навіть трохи потішив мене цим Kamiq, тому що показав, що характер в нього такий багатогранний.
Щодо оглядовості, то мені подобається центральне дзеркало. Рідко таке буває, але воно тут гарне і дійсно ніби підібране під контури заднього складно картинку дає гарну. Непогані також зовнішні дзеркала. І єдине, що все ж таки можна було трохи зробити їх побільше, але зверніть увагу на їх цікаву форму. Тобто вони не там прямокутні, не овальні, а вони такі багатогранні. І от ці грані якраз дозволяють зазирати в ті сектори, які нам важливі. Тобто в цілому тут сильно прискіпуватись не буду. Знову ж таки є парктроніки по переду и позаду, є камера заднього огляду з траєкторіямиї.
Від краю до краю керма 2,7 оберти. Виворот гарний. Може там не відмінний, але гарний. Ну, я навіть на це сильно не звертав увагу, тому що паркувався нормально, всього вистачало. Єдине, за щось можливо покритикувати, так це праву стійку. Коли повертаєш праворуч і дивишся у той сектор, то стійка перекриває частину огляду. З іншого боку, до лівої стійки взагалі жодних питань.
Витрати пального
За ТТХ заявлено, що вони мають бути в комбінованому циклі на рівні 5,3 л на 100 км. Якщо ви їдете порожнім містом, то можна опуститися до 5 л. Тобто, якщо ставиш за мету собі економити, вмикаєш еко режим, спокійно їдеш там десь може там на кондиціонері зекономив, то тоді можна вийти на п’ятірку. Але якщо ми кажемо про звичайну їзду в будні дні, тобто з понеділка по п’ятницю у заторах, пробках і от у всьому цьому, то там вже цифри дещо інші. В мене виходило приблизно 7,5-7,7 л.
Колись ви їдете з пасажирами, колись ви везете якийсь вантаж. Тому все це також треба враховувати і ось на такі цифри орієнтуватись. Разом з тим, запас ходу класний. На повному баці він був точно більше 600 км.
Ціна та комплектація
Kamiq пропонується у двох комплектаціях Essence та Selection, для яких доступний однаковий вибір двигунів та коробок передач. Це літровий на 95 або 115 кінських сил та півторалітровий на 150. 95-сильний агрегатується тільки з «механікою», а для решти можливо тільки 7-ступеневу DSG. Зазначений стартовий прайс на модель від 923 000 грн. І це акційна ціна, але на автомобілі в наявності діє спеціальна ціна. І це старт від 864 000 грн. Тобто приблизно $20800 за автомобіль з літровим двигуном на 115 кінських сил, відповідно автоматичною коробкою та в комплектації Essence. Серед її стандартного обладнання світлодіодні фари, кондиціонер, підігрів передніх сидінь, інформаційно-розважальна система Infоtainment з екраном діагоналлю 8 дюймів, шкіряне кермо, цифрова панель приладів, круїз-контроль та інші опції.
Тестовий Kamiq в комплектації Selection, плюс з певним переліком додаткових опцій. Але вже стандартно тут йдуть, зокрема, двозонний клімат-контроль, дротовий та бездротовий SmartLink Plus, легкосплавні диски та інше. Серед опцій електрорегулювання сидіння водія, вибір режимів руху Drive Mode Select, передні та задні парктроніки із камерою заднього огляду, пакет опцій Light and View.
Без врахування опцій прайс на комплектацію Selection стартує з 928000 грн за літровий двигун та автомат. Це десь $22400 і це, знову ж таки, за спеціальною ціною. Звісно, опції підняли вартість тестової машини і вона перейшла за мільйон.
Підсумки
На мій погляд Skoda Kamiq після оновлення – це наочний приклад того, коли пропонується багато автомобіля за умовно помірні гроші. Ну, я зараз за мірками класу та конкурентним середовищем кажу, тому що дійсно сучасна зовнішність, дуже просторий салон, класний набір опцій і для комфорту, і трохи, щоб похизуватися, і, як то кажуть, на кожен день. Ну і все це, знову ж таки, зараз зі зниженням ціни, за акційними цінами дуже приваблива пропозиція.
Але, звісно, і конкуренти не сидять склавши руки, тому що в цьому класі суперництво було завжди дуже щільним. Він реально насичений суперниками. На мій погляд, на нашому ринку, перш за все, з Kamiq конкурують Suzuki S-Cross. Дуже подібний за розмірами, трохи дорожче, але має повний привод. Також Suzuki Vitara. Ну, рахуйте, споріднена модель, десь трохи менша, я маю на увазі по габаритах та колісній базі, але також пропонує повний привод і там по цінам ну дуже-дуже близько. Також, звісно, новий Renault Cardian, який за програмою Renault Bonus пропонується з привабливою знижкою. А також в нас в конкурентах, звісно, Peugeot 2008, Opel Mocca, Nissan Juke і далі, далі можна перелічувати.
Зазначу на додачу, що в цьому класі постійно з’являються ще й нові гравці, ну, наприклад, як новий Citroën C3. І також за моїми власними спостереженнями все ж таки наші автовласники, вони дивляться більше в бік вищого класу. Тобто готові трохи доплатити, десь взяти кредит, але перейти вже в наступний клас. Але тим не менш до таких ось форм-факторів, до таких ось кросоверів для міста я б також дуже-дуже уважно придивлявся.

