Як ЗАЗ-965 перетворили на однооб’ємник
Як ЗАЗ-965 перетворили на однооб’ємник

Як ЗАЗ-965 перетворили на однооб’ємник

У 1967 році у Всесоюзному науково-дослідному інституті технічної естетики (ВНДІТЕ) створили експериментальний автомобіль на основі агрегатів ЗАЗ-965. Він називався ВНДІТЕ “Максі”, а головним автором дизайну став Юрій Аронович Долматовський, повідомляють Українські автомобілі.

Завдяки кузову вагонного типу, автомобіль при однакових із ЗАЗ-965 габаритах мав набагато більший внутрішній об’єм. Відмінною рисою автомобіля стала пара широких зсувних дверей, які полегшували доступ до салону.

Як ЗАЗ-965 перетворили на однооб’ємник - Фото 1

У широкій задній стійці були розташовані бічні вентиляційні канали для охолодження двигуна, а за допомогою верхнього понтона потік повітря прямував на заднє скло для боротьби із забрудненням.

Як ЗАЗ-965 перетворили на однооб’ємник - Фото 2

Фронтальні сидіння в автомобілі були зміщені вперед на 34 см порівняно із запорізьким компонуванням, а задні – на 15 см.

Як ЗАЗ-965 перетворили на однооб’ємник - Фото 3

Анатомічні крісла водія та переднього пасажира були зроблені зі склопластику та обшиті поролоном, крім цього вони були поворотними, встановленими на шарнірних кронштейнах.

Як ЗАЗ-965 перетворили на однооб’ємник - Фото 4

Цікавою конструктивною особливістю було надзвичайно високе, на рівні нижньої кромки лобового скла, розташування торсіонів передньої підвіски та рульової трапеції. Це рішення дозволило збільшити простір для ніг водія та утворити поперечну раму безпеки, яка повинна захищати людей під час зіткнень із зустрічним транспортом.


Автомобіль ВНІІТЕ “Максі” зберігся до наших днів лише частково – у вигляді склопластикових панелей.

Источник материала
loader
loader