/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F457%2F2db2cf6de9abd4a1a1e5f940c72f1119.jpg)
Електросамокати в Україні, парламент підтримав заборону руху тротуарами
Підкомітет Верховної Ради з питань безпеки дорожнього руху 6 жовтня підтримав оновлений законопроєкт щодо регуляції використання електросамокатів. У документі пропонується заборонити рух тротуарами для всіх користувачів, окрім дітей, а також запровадити окремий дорожній знак для цього виду транспорту.
Як пояснив один із авторів законопроєкту, народний депутат від фракції “Слуга Народу” Олександр Горенюк, мета ініціативи — легалізувати використання персонального легкого електротранспорту та запровадити чіткі правила для всіх учасників дорожнього руху.
Згідно з запропонованими змінами, користувачів електросамокатів, моноколіс, сігвеїв та іншого легкого електротранспорту (за винятком електровелосипедів) визнають повноцінними учасниками дорожнього руху. Законопроєкт передбачає чітке розмежування вікових груп: діти до 7 років можуть користуватися електросамокатами лише під наглядом дорослих; від 7 до 14 років дозволено рух по тротуарах, велодоріжках, у дворах, парках і скверах; з 14 років — лише по велодоріжках або правому краю проїжджої частини.
При цьому на тротуарах пріоритет залишатиметься за пішоходами. Органи місцевого самоврядування матимуть право визначати зони заборони руху електросамокатів у межах населених пунктів. Для цього буде введено новий дорожній знак — “Рух електросамокатів заборонено”. У чинній версії документа знято вимоги щодо жорстких обмежень швидкості. Замість цього пропонується, щоб питання регулювання швидкості вирішувалося через підзаконні акти. За словами Олександра Горенюка, за січень–вересень 2025 року в Україні сталося понад 750 аварій за участю легкого електротранспорту. У цих ДТП загинули 14 осіб, ще понад 760 отримали травми. Історія розгляду законопроєкту №3023 триває з 2020 року. Тоді Верховна Рада ухвалила його у першому читанні, однак до другого не дійшло. Поновлення дискусій у парламенті відбулося у 2025 році після резонансного рішення міської влади Івано-Франківська — заборонити електросамокати у центральній частині міста.
Якщо Верховна Рада ухвалить документ у цілому, нові правила набудуть чинності через три місяці після офіційного опублікування.


/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Fadmin%2F513a155d-21ae-42c5-968c-3948726a72d6.png)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Fadmin%2F25acd249-4a6f-479e-b660-19bb4144c2bf.jpeg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F8%2F322b311504c07389e9687a1469808089.png)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F8%2F590c6c48e5c3f1e6ab508da28f1e8c6b.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F1%2Fc289916a6dd518e3b476fbab43842195.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F8%2Fd3c4f4ff5bb2a28eedb60fd41c9c91a7.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F53%2Fbcd668a371c8fb587e7d0e498268902d.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F8%2Fd962f4b579756f666592b99ef6fd460a.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F9%2Fa7ddd6922d63b19c5ebc93eeb9eb5c0b.png)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F1%2F683d1a2106a04138d6ff02bf2f5d447e.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F9%2F91a8128516d563a82e97715a2d04a341.png)