Київ хоче позичити €1,5 млрд на метро до Троєщини
Київ хоче позичити €1,5 млрд на метро до Троєщини

Київ хоче позичити €1,5 млрд на метро до Троєщини

Про це йдеться у проєкті рішення Київради, який уже підтримала комісія з питань місцевого самоврядування. У документі передбачено можливість залучення кредитних коштів від міжнародних фінансових організацій для реалізації масштабного проєкту — від Кільцевої дороги до житлового масиву Троєщина.

Джерело: Стопкор

За розрахунками, 68 мільярдів гривень — це орієнтовна вартість лише першої черги метро, що пролягатиме від станції "Глибочицька" до "Райдужної". Для порівняння, загальний бюджет Києва на 2025 рік становить близько 90 мільярдів гривень.

Перша черга Подільсько-Вигурівської лінії передбачає шість станцій: "Глибочицька" (з пересадкою на "Лук’янівську"), "Подільська" (на "Тараса Шевченка"), "Суднобудівна", "Труханів острів", "Затока Десенка" та "Райдужна". Друга черга має пролягати у протилежному напрямку — до "Солом’янської площі" через низку центральних і спальних районів.

Втім, гучні цифри викликали хвилю скепсису. Голова Деснянської РДА Максим Бахматов заявив, що метро на Троєщину "ніколи вже не буде", оскільки проєкту фактично не існує. За його словами, Подільський міст із лінією метро будувався ще за радянським проєктом, який давно застарів, а на шляху майбутнього маршруту вже стоять будівлі, змінено ландшафт, а подекуди навіть з’явилися водойми.

"Коли щось планується 40 років, місто змінюється. У результаті виходить, що метро впирається не в перон, а в озеро", — каже Бахматов.

Він називає ідею "великим виманюванням грошей", адже після війни пріоритетом будуть не нові гілки метро, а відбудова зруйнованих міст.

"Метро на Троєщину — це міський міф"

Транспортний експерт Дмитро Беспалов, у інтерв'ю ТСН, також висловив сумніви у реалістичності планів міста. За його словами, "метро на Троєщину" вже стало міським мемом, а не проєктом.

"Київ не має ані грошей, ані інституційної спроможності реалізувати такий проєкт. Останнє техніко-економічне обґрунтування датоване кількома десятиліттями. Вартість може сягати 2,5 мільярда доларів — це непідйомна сума для столиці", — зазначає Беспалов.

Експерт наголошує, що навіть за наявності фінансування місто не готове до такого рівня робіт. Нині дві ключові артерії столиці — мости Патона і Метро — перебувають в аварійному стані, а на їхній ремонт потрібно щонайменше мільярд євро.

"Хто зараз дасть Україні такі гроші, коли є оборонні та відбудовчі потреби?", — каже він.

Популярні новини зараз
Поліція вже встановила осіб, що побили школяра на Троєщині Проліз без черги та зламав щелепу. У Києві молодик напав на жінку після зауваження В Києві притягнуть до відповідальності експрацівників "Київзеленбуд" через розкрадання коштів Вивезені речі киян після обстрілів, стають власністю силогоманів та мародерів на сміттєзвалищі?
Показати ще

Беспалов нагадує, що проєкт метро — це не просто намальовані лінії на карті. Йдеться про перекладання інженерних мереж, дослідження трас, погодження технічних умов і десятки дозвільних документів.

"Те, що показують чиновники, — це картинки. Реальний проєкт коштуватиме ще сотні мільйонів гривень", — наголошує експерт.

Міст упирається в озеро

За словами Беспалова, навіть якщо взяти за основу нинішній проєкт, Подільський міст із метро впирається в озеро Радунка. Екологи категорично проти будівництва естакади через водойму, а підземний варіант — утричі дорожчий.

"Тому ймовірність, що метро там колись з’явиться, майже нульова", — додає він.

Експерт іронічно зазначає, що влада Києва не здатна ефективно керувати навіть відновленням пошкоджених будинків після обстрілів.

"Біля дому моїх батьків у квітні впала ракета. Зараз уже осінь, а будинок досі не відремонтований. Тому я не можу серйозно сприймати плани будівництва метро", — каже Беспалов.

Він нагадує, що навіть будівництво метро на Виноградар просувається надзвичайно повільно і тримається не на міській владі, а на приватній компанії "Автострада".

"Місто не спроможне будувати метро самостійно. І поки не зміниться система управління, говорити про гілку на Троєщину безглуздо", — підсумував експерт.

Источник материала
loader
loader