Огляд Jeep Wrangler JK: вічний чи ламучий?
Давайте розберемось, Jeep Wrangler покоління JK – це легенда і щастя, чи ламке прокляття для його власника?
Є клас техніки, яка з роками змінює покоління, але головна ідея зберігається незмінною. Особливо багато таких прикладів в США: Ford Mustang, Chevrolet Corvette, Dodge Challenger і звичайно ж – Jeep Wrangler.
посилання на відео
Третє покоління Jeep Wrangler з індексом JK дебютувало у 2006 році і випускалось до 2018-го. Рішення та ідеї, які тоді зʼявились закріпили формат, який досі являються стандартом для Wrangler.
Модель Wrangler JK побудована на класичній рамі, має потужні нерозрізні мости, передня частина отримала круглі фари та решітку з сімома фірмовими вертикальними прорізами, відкидне лобове скло, знімний дах та двері.
Саме в цьому поколінні вперше з’явилася 5-дверна версія. Вона отримала приставку до назви – Unlimited. Саме пʼятидверка вивела популярність моделі на новий рівень. Вона зробила Wrangler більш практичним для сімей і подорожей. Це помітно і по кількості обʼяв в Україні. Серед них 5-дверні авто складають понад 80%.
Для Jeep Wrangler пропонувалось не тільки два варіанти кузова, але ще й три варіанти даху:
- м’який (Soft Top)
- жорсткий модульний (Hard Top)
- варіація Freedom Top із знімними секціями. Це саме наш сьогоднішній випадок.
Салон
Інтерʼєр моделі Wrangler протятий тим же духом, що і дизайн кузова. Він суто практичний і навіть грубоватий. Тут нема ні люксових матеріалів оздоблення, ні супер опцій. Навпаки, все просто і без зайвих прикрас. Пластик в оздобленні використано жорсткий, але він стійкий до ударів, подряпин і легко миється.
Компоновка салону теж спартанська. Пердня панель доволі невелика і вертикальна. Керування склопідйомниками знаходиться на центральній консолі, між дефлекторами обдуву. А електроприводу регулювання дзеркал заднього огляду взагалі нема. Адже двері легко та швидко знімаються (як власне і вставки на даху). Через те на двері вивели лише живлення електросклопідйомниками та центрального замка. Нічого не скажеш, складно було ще один дріт прокинути.
Та й з нічним освітленням салону – не дуже. А це авто для тих, хто заїжджає в такі місця де гугл-карти вам не помічник. Так що додатковий ліхтарик OSRAM ONYX Copilot, який допоможе розгледіти паперову карту в допомогу. Та й просто покопатись в бардачку з освітленням простіше.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2F131cbfe6ac1345b3be21f89d32faeaf7.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2Fb40f5a0bfad5f8b13fbf855e785b93ec.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2Ff4009e0a7b6028032d2618825b5be278.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2F1de58a3fc1011aafea33e166447d0925.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2Fef2ef22c0911b8176f8f3f0f76da4f2a.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2F46fc69e3d9e43a62ff43e96eca11dffa.jpg)
У 2011 році Wrangler отримав оновлення салону: іншу передню панель, кермо та більше опцій. Зокрема, зʼявилось електричне регулювання дзеркал заднього огляду.
Міцний, але слабенький
Кузов Wrangler JK має класичний утилітарний дизайн. В нього багато швів, гумових ущільнень, болтів що не закриті. Все це робить його більш брутальним, але в той же час створює умови для корозії. Петлі дверей і багажника швидко іржавіють через відсутність якісного антикору. Зварні шви арок і порогів – зона активного накопичення бруду, який з часом теж викликає іржавіння.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2F87488b50b66252135fe3db51e0ff6cd3.jpg)
Рама здатна витримувати великі навантаження на бездоріжжі, але при експлуатації у вологому кліматі або на ороблених сіллю дорогах може “цвісти” по швах і кріпленнях підвіски.
Кришка багажника – ще одне слабке місце, яке часто кородує. А через навантаження від важкого колеса не рідко зустрічається люфт петель.
Також на даху з панелями, що знімаються, зустрічається погіршення герметизації. З часом слабшають замки, які притягують передню частину даху до рамки лобового скла. Через це зʼявляються задування вітру та можливо підтікання води.
Варто періодично знімати панелі, чистити ущільнювачі від піску та бруду та обробляти силіконовим мастилом.
Двигунів наче три, а вибір – один
Гама двигунів не дуже широка. За час випуску JK пропонувалось три двигуна: чотирициліндровий турбодизель 2.8 CRD та два бензинових V6 на 3,8 та 3,6 літри.
Турбодизельний двигун 2.8 CRD добре відомий по іншим моделям Jeep та концерну Chrysler загалом. Це турбодизель італійського походження від VM Motori. В США він зустрічається вкрай рідко, так як пропонувався тільки на самому початку продажів Wrangler JK. Далі цей двигун встановлювали лише для продажів за межами США. На домашньому ринку цей турбодизель пропонувався для військової версії – Jeep J8.
В Україні ж турбодизельні Wrangler – не рідкість.
Цей двигун не дуже проворний і не надто потужний – 177-200 к.с., в залежності від року випуску. Зате він має гарну тягу. Максимальний крутний момент від 410 до 460 Нм. Це гарний показник, що для позашляховика важливо. І наче двигун доволі живучий і має проїжджати до 400 000 км. Але потрібне гарне обслуговування. Та й вік такий, що цей ресурс вже добігає кінця.
Двигун має ремінний привод ГРМ, який потрібно змінювати кожні 100-120 тис. км.
З часом в CRD засмічується сажею та масляним пилом датчик тиску турбіни. Це проявляється втратою динаміки і тим, що двигун стає лінивим і повільним в реакціях. Лікується це простою чисткою датчика. Потребує уваги і клапан EGR, як в усіх дизелях. Не рідко його взагалі прибирають, отвір под клапан заглушають, відшивають програмно і забувають про цю проблему.
Але найбільше клопоту з перегрівом цих двигунів. При їзді по поганим дорогам пил та бруд забивають радіатори і це погіршує охолодження. Тому після поїздок по полях та болотах треба уважно стежити за температурою двигуна. А принаймні раз на сезон чистити радіатори на СТО.
З віком в цього двигуна послаблюються ущільнення та зʼявляються підтікання охолоджуючої рідини. І через низький її рівень мотор може перегріватись. Так що, до цього теж треба ставитись уважно.
До турбіни зі змінною геометрією наче великих претензій нема. Тут все стандартно. За поганого сервісу та несвоєчасної заміни оливи передчасно зношуються підшипники ковзання та вісь самого ротора.
Система подачі палива реалізована за схемою зі спільною паливною рейкою високого тиску Common Rail. Паливна чутлива до якості палива, тому не варто лити у Wrangler 2.8 CRD дешевий дизель. Це може обернутись ремонтом ТНВД та форсунок.
Бензинові двигуни
Якщо ви хочете бензиновий варант Wrangler, то майте на увазі що бензинові двигуни хоча і близькі за обʼємом, пороте дуже відрізняються за характером та потужністю.
Спочатку на JK встановлювали бензиновий двигун 3,8 л (198 к.с.). Цей 6-циліндровий двигун не дуже росторопний, проте простий. Він пропонувався на авто до 2011 р.
Цей двигун вважали не дуже вдалим, так як він багато їсть (17+ л/100 км) і має помірну динаміку. Та й крутний момент не дуже великий – 315 Нм. На стареньких екземплярах найчастіша проблема – оливний апетит та масляне голодування на високих навантаженнях. А це особливо актуально для авто, призначеного для їзди по бездоріжжю.
На форумах любителів Wrangler всі одностайні в думці: хочете бензиновий Wrangler – беріть після 2012 року. Тоді зʼявився легендарний 3.6 Pentastar на 284 к.с. В нього і крутний момент кращий – 347 Нм. А головне те, що він значно більш динамічний та економічний.
На що звернути увагу при купівлі Wrangler з таким двигуном? Якщо чутно шум рокерів, особливо при холодному запуску, то це говорить про їх зношення і необхідну заміну. Також важливо звертати увагу на стан розподільчих валів.
Корпус оливного фільтра може втратити герметичність, що призводить до втрати оливи. Крім того, ці мотори потрохи і самі підʼїдають оливу, тож варто контролювати її рівень.
Через забруднення дросельних заслінок мотор може працювати не рівно на холостих обертах.
Не радять брати машини перших років встановлення цього мотору (2011-2012 р), так як на них зустрічався брак лиття лівого блоку. Була навіть велика відзивна кампанія.
Серед переваг експлуатації мотору Pentastar – його розповсюдженість. З ним нема проблем по запчастинах, та й знайти адекватне обслуговування не проблема. Адже мотор не складний. Через це і ГБО на нього встановлюється без проблем.
Трансмісії
Коробок передач для Wrangler JK пропонували три версії. Найбільш трушна та хардкорна – 6-ступенева механіка. З “мішалкою” зустрічаються всі двигуни. Але на вторинному ринку в Україні лише близько 10% Wrangler пропонують з ручною коробкою. Решта – з автоматичною.
“Автоматів” було два. Для більш ранньої версії з бензиновим 3,8 л пропонували 4-ступеневу АКП. Вона не вирізнялась новітніми технологіями чи швидкістю перемикання, проте вважається міцною та витривалою. Хоча і додає свій вклад у витрату і без того не економічного 3.8.
Для двох інших двигунів пропонувалась 5-ступенева автоматична коробка. Вона досить надійний. Але під навантаженями, як то букирування причепу чи їзда по пересіченій місцевості, варто слідкувати щоб вона не перегрілась.
Роздатки та мости
Цікаво що і роздаток і мостів було по два варіанти.
Система повного приводу в комплектації Sport та Sahara називалась Command-Trac. Це доволі проста система. Вона пропонує режими 2H (задній привод), 4H (повний привод) та 4L (повний привод з понижуючою передачею). Переходити з заднього 2H на повний 4H можна прямо на ходу, на швидкості до 75 км/годину. При вмиканні 4H крутний момент між осями розподіляється порівну. Та майте на увазі, що цей повний привод не має міжосьового диференціалу, тому використовувати його можна тільки на слизьких покриттях та бездоріжжі. Інакше роздатці кінець.
На особливо важких ділянках шляху використовують понижаючу передачу 4L, передавальне число якої становить 2.72.
В цій версії встановлювались мости Dana 30, які не мали блокувань міжколісних диференціалів. Для любителів екстрім бездоріжжя все ж варто брати версію Rubicon.
Версія Rubicon оснащується системою повного приводу Rock-Trac з 2-ступінчастою роздатковою коробкою з передавальним числом 4.10. Ось вона вважається взагалі невбиваємою. Крім того, в цій версії підвіска має відключаємий передній стабілізатор поперечної стабільності Active Sway Bar System (ASBS). Це драматично покращує артикуляцію, тобто ходи підвіски на бездоріжжі. Працює функція при їзді режимах 4H та 4L на швидкостях до 30 км/год.
На Rubicon обидва мости Dana 44 – витримують серйозні навантаження. Так що для встановлення мега коліс, що є популярним тюнінгом на Wrangler, краще брати таку версію.
Доречі, на позашляхових виїздах варто мати компресор. Адже перед виїздом на пісок або інше подібне покриття варто скинути тиск в шинах. За рахунок зниження тиску пляма контакту колеса збільшується, а тиск на дорожнє покриття зменшується. Відповідно прохідність покращується. Але перед поверненням на дорогу з твердим покриттям необхідно відновити стандартні значення тиску. Нам допомагає компресор Osram TYREinflate. Майте на увазі що для авто з такими великими шинами треба брати модель з двома поршнями. Добре що крім Osram TYREinflate 450 в нас є більший Osram TYREinflate 830.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2F7a3242f5632611a3ed774a8fabd77578.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2F8b97da5d10de39d3ceb09b90b09ed304.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2Fbff6f047d287e4ac80d0f19d1af6fbff.jpg)
Підвіска
Підвіски залежні, з мостами та виглядають доволі масивно. Про можливість відключення переднього стабілізатора на Rubicon ми вже сказали, то ж зараз більше про характер та надійність.
Відчуття від керування Wrangler на асфальтових дорогах не назвеш задоволенням. Він не точний в реакціях, а підвіска вимагає частого підрулювання на дорозі. Проте, на позашляхових ділянках вона розкривається зповна. Міцна та важка вона не боїться шкрябання по колії, або камінню. В ходовій мінімум пильників, які можуть порватись. Мости масивні та міцні. Після їзди по бездоріжжю підвіску варто гарно промивати від бруду.
Щодо витривалості на дорогах, то доволі швидко зношуються стійки стабілізаторів й кульові опори. Амортизатори на асфальті працюють жорстко й потребують уваги кожні 60–80 тис. км – варто перевірити чи вони не потекли і ще “живі”.
Радимо оглядати підвіску після кожного серйозного виїзду на позашляхову трасу. Для цього варто мати компактний, але потужний ліхтар. В нашому випадку це налобний ліхтар OSRAM HEADTORCH 250.
Такі машини як Wrangler частіше за все обирають не як транспортний засіб, а як спосіб самовираження. Через те на ці авто часто роблять купу різних вдосконалень та тюнингу.
З розряду найчастіших варіантів тюнингу – встановлення великих зубастих шин, ліфтування підвіски, додаткові аксесуари для офроаду. Величезні колеса, силові бампери, лебідки і решта – на цьому авто все це зустрічається на кожному кроці.
Таким авто як Wrangler на роду написано їздити по болотах, виїзжати на природу, штурмувати піски. Часто це все закінчується промоклим салоном, стоянням із увімкненим світлом поки власник копає з лопатою під колесами та і іншими нештатними ситуаціями.
І коли час заводити авто і їхати додому акумулятор виявляється вже мертвий. Тому мати в бардачку бустер – маст хев. Гарний варіант від наших партнерів – OSRAM BatteryStart 300. Плюс до того, перед сезоном похолодання радимо перевірити та дозарядити акумулятор. Для цього стане в нагоді OSRAM BatteryCharge 906. Бо при чималих обʼємах двигунів акумулятору буде не просто крутити коленвал, якщо батарея напів розряджена. Тим більше що машини після офроуду частенько страждають від проблем з електрикою.
Висновок
На вторинному ринку Wrangler найкращим вибором є 3.6 Pentastar V6 з 5-ступеневим автоматом. Менш привабливий, хоча і більш економічний варіант – 2.8 CRD, але тільки з перевіреною історією обслуговування. Обов’язково варто перевіряти кузов і раму на корозію, а також стан роздатки та мостів. Попри те, що машина далеко не нова ціни тримаються на високому рівні. Вони коливаються в діапазоні від $20000 за найстарші машини в стані “так собі” до $30000+ за більш свіжі авто. А у випадку з тюнінг проектами верхньої межі годі і вгадувати.
Скоріше за все, якщо ви хочете собі Wrangler, то всі нююанси експлуатації для вас – вторинні. Jeep Wrangler JK – чудова іграшка для дорослого дядька. Тут “хочу” означає більше ніж “це розумний вибір”.

