Вибираємо б/в шини для зими: 5 питань про вживану гуму
Вибираємо б/в шини для зими: 5 питань про вживану гуму

Вибираємо б/в шини для зими: 5 питань про вживану гуму

Саме зимові шини є найбільший сенс купувати вживаними – така особливість цієї категорії. Більше того, завдяки гумі з пробігом будь-який український автомобіліст має доступ до найкращих моделей від провідних виробників. Але до цього типу покришок у водіїв є чимало питань.

Вибираємо б/в шини для зими: 5 питань про вживану гуму - Фото 1

Шини вживані – тобто в них стертий протектор? У чому тоді сенс покупки?

  • Якщо відповідати коротко, то – так, протектор вживаних шин найчастіше стертий. Але, по-перше, стертий лише частково, а по-друге – не завжди. Не всі знають, що серед шин б/в можна підібрати пару покришок з нульовим пробігом. І коштують вони дешевше, ніж шини цієї ж моделі в магазині нових шин.

Скільки можна буде проїхати на вживаних шинах?

  • Залежить від того, якої категорії шини ви придбаєте. У великих українських компаній, які давно займаються постачанням вживаних шин з Європи, як правило в наявності широкий асортимент покришок. Скажімо, у шинному центрі Car+, з якими журналісти АЦ консультувались при підготовці цього матеріалу, наявні шини можна розділити на кілька груп:

Доступні. Глибина протектора 4 – 5 мм. За українськими ПДР мінімальна дозволена глибина протектора 1,6 мм, тобто вживані шини навіть з бюджетної групи прослужать вам ще не один сезон;

Середня ціна. Глибина протектора 5 – 6,5 мм. Додаткові 1 – 1,5 міліметрів збільшують пробіг на кілька тисяч кілометрів, а ще покращують тягові і гальмівні властивості коліс на пухкому снігу та у сніговій каші;

Дорогі шини. Глибина протектора 6 – 7,5 мм. Тобто такі покришки максимально наближені за станом до нових шин;

Нові шини. Протектор від 7,2 мм і більше. Виявляється, серед шин сегменту б/в можна підібрати пару нових коліс. Звісно, коштувати вони будуть дешевше, ніж такі у звичайних магазинах.

Вибираємо б/в шини для зими: 5 питань про вживану гуму - Фото 2

Які б/в шини не можна купувати?

Звісно, не всі продавці вживаної гуми імпортують високоякісний товар (причин багато, але про них іншим разом). Не варто купувати для зими покришки з протектором менше 4 мм глибиною. Адже чим більше стерта зимова шина, тим гірше вона працює на суто зимових поверхнях – льоду, пухкому та перемеленому снігу, снігової каші.

Вибираємо б/в шини для зими: 5 питань про вживану гуму - Фото 3

Насправді, знайти гідні вашої уваги б/в екземпляри з висотою протектору 4 мм і більше зовсім не важко – у шанованих компаніях інших просто немає.

Звідки беруться б/в шини?

Секрету немає – їх привозять з розвинених країн Європи. Серед тамтешніх автомобілістів прийнято замінювати зимові шини саме по досягненні 4 мм глибини бігових доріжок – в кількох країнах навіть є відповідне законодавство.

Ще одне джерело вживаних покришок – гаражі тих європейських автовласників, які часто міняють автомобілі. Зрозуміло, що далеко не завжди нова машина має ту саму розмірність коліс, що й попередня. Отже, разом з оновленням автопарку у громадянина звільняється комплект шин – часто у чудовому стані.

Вибираємо б/в шини для зими: 5 питань про вживану гуму - Фото 4

Як вибрати вживані шини?

На відміну від нових, шини б/в треба обирати не тільки за розмірами, а й за станом. Точніше, в серйозному магазині б/в шин автомобілістові не треба прискіпливо вдивлятись у кожен сантиметр протектора і боковин. Адже ще до потрапляння на вітрину всі тутешні  шини проходять кілька етапів відбору.

Вибираємо б/в шини для зими: 5 питань про вживану гуму - Фото 5

Але якщо говорити про покупку зимових шин б/в взагалі, треба буде:

  • вибирати екземпляри за станом гуми протектора. В ідеалі не повинно бути мікротріщин у поверхневому шарі гуми. Хоча насправді, принципового впливу на роботу колеса вони не надають;
  • пом’яти пальцями шашки протектора – у правильної зимової шини він має бути еластичним, причому також і на морозі;
  • оглянути боковини, де можуть бути порізи і пориви. Після монтажу покришки на диск і накачування її повітрям боковини треба оглянути ще раз. Тому що пошкодження каркасу (отримані на вибоїнах) проявляються у вигляді гуль тільки за наявності у шині тиску.

Вибираємо б/в шини для зими: 5 питань про вживану гуму - Фото 6

Чи завжди є потрібний розмір шин б/в?

Українські автомобілісти їздять на тих самих моделях машин, що й їхні колеги у Європі. Тому номенклатура затребуваних в Україні типорозмірів шин збігається з пропозицією імпортерів. Шановані українські інтернет-магазини мають уживані шини тих розмірів, які найбільш затребувані нашими автомобілістами.

Вибираємо б/в шини для зими: 5 питань про вживану гуму - Фото 7

Зокрема, є щедрий вибір покришок для найдоступніших сімейних машин – скажімо, поширений розмір 205/55 R16. До дорогих та масивних авто з великими стильними дисками найчастіше купують покришки розміром 225/45 R17 та 235/55 R17.

Зрештою, у компаніях, які імпортують вживану гуму з Європи, можна знайти альтернативу дорогим новим шинам для машин з спортивним характером. Наприклад, споживачі часто шукають низькопрофільні колеса розміром 225/40 R18 – і мають змогу обрати їх за доступною ціною.

Підказка від АЦ

Вживані шини зимових моделей – цілком раціональне рішення для водія, який хоче їздити на якісних брендових покришках. Колеса преміальних марок традиційно мають високу якість виготовлення, відтак, вони зберігають свої преміальні характеристики і після певного пробігу.

Єдина умова при цьому – при купівлі шин б/в треба вибрати гідний комплект. Але це питання легко вирішується, якщо звертатись по покупку в один з перевірених шинних центрів, які давно працюють у даній сфері і дорожать своїм добрим ім’ям.

Источник материала
loader
loader