«Зранку виникла невелика криза, але ми її вирішили», — Ольга Кравченко про те, як українці проходять тест з медіаграмотності
Зранку 29 жовтня сайт Національного тесту з медіаграмотності працював з перебоями, однак команді вдалося швидко вирішити проблему та знизити навантаження на ресурс. Про це керівниця Національного проєкту з медіаграмотності «Фільтр» Ольга Кравченко розповіла у розмові з MediaSapiens.
Зокрема, «Фільтр» пропонував користувачам альтернативні лінки, щоб дещо збалансувати навантаження.
«Ми намагалися закупити додаткові сервери, щоб розподілити навантаження і щоб не було критичних затримок. Зранку дійсно виникла невелика криза, але, я думаю, що ми достатньо швидко її вирішили, і зараз уже принаймні не отримуємо повідомлень про переповнення в проходженні тесту», — сказала вона.
За словами Кравченко, станом на 16:00 команда зафіксувала 8 тисяч проходжень тесту, але учасники з різних куточків України продовжують долучатися. Усі охочі матимуть можливість пройти тест до 31 жовтня включно та взяти участь у розіграші призів. Вона також зауважила: якщо користувачеві доведеться пройти тест повторно через технічні збої, йому зарахується перша успішна спроба.
«Минулого року ми розширювали можливості пройти тест на кілька днів. У позаминулі роки тест мав часові слоти, в які можна було його пройти. Але зараз ми розуміємо воєнні реалії, люди втомлені. У нас знову хвиля відключень, тому ми не хотіли сильно обмежувати, хотіли зробити тест таким, аби його можна було проходити в зручний час для користувачів», — сказала керівниця «Фільтру».
Наразі Ольга Кравченко не робить прогнозів щодо рівня залученості українців до проходження тесту, оскільки, за її словами, порівняно з минулим роком, команда «Фільтру» реалізує проєкт в умовах обмежених ресурсів. Через скорочення обсягів міжнародної підтримки для медійних проєктів тест цьогоріч має меншу кількість партнерів. «Фільтр» також не витрачає кошти на промоцію.
«Все робимо своїми силами, але нам вдалось залучити деяких інфлюенсерів, відомих людей до поширення тесту в їхніх соціальних мережах. Також в нас є бізнес, який долучився, що теж не менш важливо. Тому поширюємо і співпрацюємо таким чином», — поділилася Ольга Кравченко.
Крім того, «Фільтр» залучив до розробки запитань у тесті низку організацій. Зокрема, Нацбанк допомагав перевірити тести з питань кібербезпеки, а Укргідроцентр — розробити питання в блоці про соцмережі, які стосуються маніпуляцій в прогнозі погоди. Тест для оцінки також надсилали екпертам, зокрема «Детектору медіа», медіафахівчині, авторці проєкту «Як не стати овочем» Оксані Мороз, керівниці ініціативи «НотаЄнота» Альоні Романюк та іншим, і намагалися інтегрувати їхній фідбек.
Як зауважила керівниця «Фільтру», за попередньою оцінкою, максимальну кількість балів сьогодні отримували не багато учасників, і, як свідчать перші відгуки, тест трішки складніший, ніж торік.
«З минулого року ми обробляли відгуки учасників, частина людей говорила про те, що тест надто складний, а частина — про те, що надто простий. У нас було завдання зробити так, щоб тест був цікавий і для просунутих користувачів, які вже не вперше проходять тест, і для тих, хто робить це вперше», — додала Ольга Кравченко.
Зауважимо, що цьогорічний Національний тест з медіаграмотності, який 29 жовтня вчетверте стартував в Україні, складається з 25 питань та 5 тематичних блоків, присвячених соціальним мережам, фактчекінгу, медіа, кібербезпеці та штучному інтелекту.
Свій результат учасники зможуть побачити одразу після проходження, а сертифікат на електронну пошту отримають згодом. Учасники з найкращими результатами зможуть взяти участь у розіграші 25 наборів подарунків. Переможців визначить рандомайзер.
Минулого року національний тест з медіаграмотності повністю пройшли 76 323 тисячі українців, 45 104 учасники залишили свої персональні дані для отримання сертифікатів.
Звання «гуру медіаграмотності» отримали 8% учасників національного тесту з медіаграмотності. Вони відповіли правильно на всі 25 запитань. У 2023 році «гуру» було 6%, а в 2022-му — 9%. Найкраще тест з медіаграмотності пройшли громадяни віком від 20 до 29 років.
Аналіз результатів тесту здійснювався на вибірці 45 тисяч користувачів, які залишили персональні дані, щоб взяти участь у розіграші призів. З них найбільше учасників було з Київської області — 8 435. У тесті також взяли участь люди з окупованих територій Луганської (185), Донецької (1697) областей та з Криму (42). Брали участь й українці, які проживають за кордоном, — 461 учасник.
Читайте також:
- Тест із медіаграмотності вперше вийшов за межі «інформаційної бульбашки». Що далі?
- Для галочки, для донорів чи для стійкості? Як працює галузь медіаграмотності та яких потребує змін
Фото: МКСК
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.

