Дослідження All Right: 7 з 10 вчителів використовують штучний інтелект
72% вчителів англійської у світі вже використовують інструменти штучного інтелекту у своїй щоденній роботі, тоді як 28% ще не наважилися спробувати. Про це свідчать результати дослідження міжнародної онлайн-школи англійської для дітей All Right, участь у якому взяли 180 викладачів із понад 40 країн.
Ті, хто ще не працює з ШІ-інструментами, назвали основні причини:
-
35% — «Я ефективніше справляюся самостійно».
-
32% — «Ще не бачу зрозумілих прикладів застосування».
-
25% — «ШІ часто помиляється, я йому не довіряю».
-
15% — «Не хочу, щоб ШІ замінив мою роботу».
-
8% — «Не розумію, як ШІ може мені допомогти».
«Штучний інтелект вражає, але… Іноді він видає дивні або неправильні відповіді. Я не можу так ризикувати перед учнями», — пояснив Джон із Великої Британії.
Найчастіше ШІ допомагає вчителям створювати навчальні матеріали (68%), візуальний контент (61%) і персоналізувати уроки (49%). Штучний інтелект активно використовують для написання завдань, редагування текстів, розробки вправ і пошуку креативних ідей — тобто для задач, які зазвичай займають найбільше часу.
Серед найпопулярніших інструментів респонденти назвали ChatGPT, Grammarly, Copilot, Gemini, а також генератори зображень і навчального контенту, як-от DALL-E, QuillBot чи Talkpal.
Переважна більшість педагогів переконана, що жоден алгоритм не здатен замінити людину: 57% відповіли, що ШІ ніколи не замінить вчителя. 38% вважають, що технологія стане потужним інструментом, але люди залишаться незамінними. І лише 5% допускають, що штучний інтелект колись повністю витіснить вчителів.
«ШІ не розпізнає, коли учень засмучений або відволікається. Він не відчує емоції, не зчитає мову тіла — це можуть лише люди», — зазначила Ольга з України.
Водночас педагоги бачать у штучному інтелекті потенціал:
-
69% вважають, що ШІ підвищить якість освіти.
-
68% — що зробить навчання дешевшим і доступнішим.
-
65% — що дозволить більшій кількості людей вивчати англійську.
Ще понад 60% переконані, що ШІ підвищить ефективність роботи вчителів і дозволить їм охопити більше учнів.
Попри оптимізм, викладачі залишаються обережними: 80% опитаних мають принаймні одне занепокоєння щодо широкого впровадження штучного інтелекту в освіті. Найчастіше вони говорять про: непередбачувану якість контенту (80%), ризики дезінформації (59%), питання конфіденційності та безпеки дітей (56%), етичні аспекти (43%), загрози для вчителів на ринку праці (30%).
«ШІ іноді генерує некоректні приклади, які зовсім не підходять дітям. Тому вчитель має обов’язково перевіряти все, перш ніж використовувати згенерований контент з учнями», — зауважив Мехмет із Туреччини.
Більшість вчителів, які взяли участь в опитуванні All Right, уявляють майбутнє, де штучний інтелект не конкурент, а колега:
-
74% хочуть, щоб він створював навчальні матеріали.
-
68% — щоб пропонував креативні ідеї.
-
61% — щоб автоматизував рутинні задачі.
-
42% — щоб персоналізував навчання.
-
35% — щоб аналізував прогрес і мотивацію дітей.
«Штучний інтелект може підготувати урок, але зацікавити і мотивувати дитину - це вже моє завдання. Технології мають допомагати нам навчати краще, а не навчати замість нас», — зазначила Наталія з України.
Нагадаємо, згідно з результатами двох хвиль всеукраїнського опитування вчителів про булінг і толерантність у школах, яке у 2023-2025 роках провело Міністерство освіти і науки, лише 28% вчителів можуть чітко визначити, що таке булінг.
Фото: Unsplash
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.

