Національний тест із медіаграмотності пройшли вже 20 тисяч українців
Понад 20 тисяч українців вже пройшли цьогорічний Національний тест із медіаграмотності, який стартував 29 жовтня. Про це повідомила пресслужба національного проєкту з медіаграмотності «Фільтр», що координує проведення тесту.
Перевірити свій рівень критичного мислення, інформаційної стійкості та уважності до джерел можна до 31 жовтня 23:59 на сайті за посиланням.
Цьогоріч тест складається з п’яти блоків, присвячених фактчекінгу, впливу медіа, штучному інтелекту, соціальним мережам і цифровій безпеці. Формат максимально наближений до реальних життєвих ситуацій, а питання розроблені спільно з провідними експертами у сфері медіаграмотності та протидії дезінформації.
«Цей тест вже четвертий рік об’єднує українців із різних регіонів і професій навколо спільної ідеї — бути стійкими до інформаційного хаосу. Ми бачимо, як з кожним роком медіаграмотність стає не лише знанням, а щоденною практикою — частиною культури мислення», – сказала керівниця Національного проєкту з медіаграмотності «Фільтр» Ольга Кравченко.
Пройти тест можна лише один раз. Згідно із сайтом «Фільтру», якщо через технічні труднощі не вдасться з першого разу пройти тест повністю, організатори зарахують першу успішну спробу його проходження до кінця.
-
Читайте також: «Зранку виникла невелика криза, але ми її вирішили». Ольга Кравченко про те, як українці проходять тест з медіаграмотності
Свій результат учасники зможуть побачити одразу після проходження, а сертифікат на електронну пошту отримають згодом.
Серед тих, хто набере максимальну кількість балів, організатори випадковим чином розіграють подарунки: 15 стартових комплектів бездротової системи безпеки StarterKit Cam від Ajax Systems, а також 25 подарункових наборів з артпледами за мотивами робіт Марії Примаченко із серії «Звірі в Болотні» та павербанками.
Національний тест з медіаграмотності реалізує Національний проєкт з медіаграмотності «Фільтр» Міністерства культури та стратегічних комунікацій України у партнерстві з Центром демократії та верховенства права за підтримки UNDP Ukraine / ПРООН в Україні та фінансування уряду Японії.
-
Читайте також: Глобальний тиждень медіаграмотності 2025: події в Україні та світі
Нагадаємо, минулого року національний тест з медіаграмотності повністю пройшли 76 323 українці, 45 104 учасники залишили свої персональні дані для отримання сертифікатів.
Звання «гуру медіаграмотності» отримали 8% учасників національного тесту з медіаграмотності. Вони відповіли правильно на всі 25 запитань. У 2023 році «гуру» було 6%, а у 2022-му — 9%. Найкраще тест з медіаграмотності пройшли громадяни віком від 20 до 29 років.
Аналіз результатів тесту здійснювався на вибірці 45 тисяч користувачів, які залишили персональні дані, щоб взяти участь у розіграші призів. З них найбільше учасників було з Київської області — 8 435. У тесті також взяли участь люди з окупованих територій Луганської (185), Донецької (1697) областей та з Криму (42). Брали участь й українці, які проживають за кордоном, — 461 учасник.
Читайте також:
-
Тест із медіаграмотності вперше вийшов за межі «інформаційної бульбашки». Що далі?
-
Для галочки, для донорів чи для стійкості? Як працює галузь медіаграмотності та яких потребує змін
Фото: пресслужба «Фільтру»
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.

