Нові правила оформлення відстрочок від мобілізації з 1 листопада - роз'яснення Міноборони й Мінцифри
Нові правила оформлення відстрочок від мобілізації з 1 листопада - роз'яснення Міноборони й Мінцифри

Нові правила оформлення відстрочок від мобілізації з 1 листопада - роз'яснення Міноборони й Мінцифри

Від завтра, 1 листопада, в Україні починають діяти нові правила оформлення відстрочок від мобілізації; громадяни зможуть оформити документи тільки через Резерв+ або ЦНАП.

Про це повідомили учасники пресконференції «Зміни в оформленні відстрочок від мобілізації», що відбулася в Укрінформі.

«Сьогодні говоримо про важливу новацію - оновлені правила оформлення та продовження відстрочок від мобілізації. Вже з 1 листопада цей процес переходить у цифровий формат і тепер подати документи можна лише через застосунок "Резерв+" або в ЦНАП. ТЦКта СП більше не прийматимуть паперові документи», - наголосив речник Міністерства оборони Орест Дрималовський.

Своєю чергою керівник цифрових продуктів Міноборони Мстислав Банік пояснив, що зміни впроваджуються для того, щоб процес отримання став прозорішим та містив антикорупційну складову, а також зменшити навантаження на ТЦК, щоб вони могли сфокусуватися повною мірою на своїх завданнях, зокрема мобілізації.

«Ми поглиблюємося в цифровізацію, тому значна частина відстрочок - понад 600 000 - буде автоматично продовжена. Водночас для офлайн-відстрочок або для тих людей, у яких немає змоги зробити це саме онлайн, можна це зробити, звернувшись до найближчого ЦНАПу», - зауважив він.

Керівниця управління системного розвитку надання адміністративних послуг Міністерства цифрової трансформації Марина Бобраніцька додала, що ЦНАПи з 1 листопада виконують роль фронт-офісу з питань надання відстрочки всім заявникам, які до них звернуться.

«ЦНАПи за своїм алгоритмом, виконуючи рішення уряду, будуть приймати документи, передавати в електронній формі до ТЦК та надавати відповідний результат клієнту - військовозобов'язаному українцю», - сказала вона.

Представниця Мінцифри підкреслила, що Центри надання адмінпослуг не ухвалюватимуть рішення про надання відстрочки: «ЦНАП лише дивиться на документи і їх направляє в той ТЦК, де людина стоїть на обліку».

Учасники пресконференції зауважили, що після звернення громадянина до ЦНАПу відповідь має бути надана протягом одного чи двох тижнів і автоматично «підтягнеться» у Резерв+.

Керівник Головного управління інформаційних технологій Міноборони Олег Берестовий розповів, що витяг про дійсну відстрочку можна сформувати для подальшого друку у застосунках "Дія" та "Резерв+".

Він пояснив, що всі наявні умови для відстрочки, які можна перевірити у державних реєстрах, система підтверджує автоматично. Після перевірки особа отримує послугу автоматично і отримує сповіщення в Резерв+.

«Я закликаю, також робити запит на отримання відстрочки через застосунок, а не йти до ЦНАПів, адже так ви отримаєте цю послугу значно швидше», - додав Берестовий.

Керівник Директорату цифрової трансформації Міноборони Артем Романюков наголосив: дуже важливо, що зараз підтвердженням надання відстрочки буде сам військово-обліковий документ в електронній формі.

«У Резерв+ вже "зашиті" підтвердження відстрочки, підстава та загалом всі необхідні реквізити відстрочки, які можуть знадобитися уповноваженим органам для перевірки. Тому вимагати конкретно паперову довідку про відстрочку з 1 листопада у вас ніхто не матиме права. Достатньою підставою буде QR-код у застосунку або у роздрукованому вигляді», - заявив він.

Посадовці також пояснили, що у разі сторонніх маніпуляцій з документом працівники уповноважених органів не зможуть зчитати код і матимуть право запросити особу до ТЦК та СП для з’ясування обставин.

Начальник персоналу командування Сухопутних військ ЗСУ Микола Качаненко акцентував, що цифровізація є важливою складовою для зниження адміністративного навантаження ТЦК.

«Ми, Сухопутні війська, активно підтримуємо цей процес, оскільки він дозволяє зменшити кількість паперових заяв та значно скоротити черги в ТЦК. Це дозволить нашим співробітникам зосередитися на більш важливих аспектах мобілізаційної роботи», — зазначив він.

За його словами, новації мінімізують людський фактор та корупційні прояви у питанні оформлення відстрочок.

«З іншого боку, не буде можливості, наприклад, безпідставно скасувати цю відстрочку, якщо у людини є підстави для її отримання. Це усуне також плутанину для громадян, які по всім питанням відразу ішли в ТЦК», - підкреслив Качаненко.

Як повідомлялося, у застосунку "Резерв+" з’явилась відстрочка для батьків, які самостійно виховують дитину.

Фото Укрінформу можна купити тут.

Теги по теме
Минобороны
Источник материала
loader
loader