Якою була наймасовіша вантажівка Другої світової
Якою була наймасовіша вантажівка Другої світової

Якою була наймасовіша вантажівка Другої світової

Ці машини класу вантажопідйомності 2,5 т – GMC серії 352/353 – поставлялися і в нашу країну, по ленд-лізу, щоправда, у відносно невеликій кількості: з 1942 по 1944 р. – 6705 од. Американці вважали за краще завозити до нас армійські вантажівки цього класу, але іншої марки – Studebaker US6. Благо ті були менш вимогливими до якості пального та рівнем технічного обслуговування, тому їх ввезли, за різними даними, у кількості до 188 тис. од.

У США роботи над армійським автомобілем класу 2,5 т (6х6) почалися ще 1938 року. На наступний рік пішла в серію вантажівка GMC моделі АСKWX, яка мала ще капот і оперення від цивільної моделі. Але в 1940 році зовнішність машини спростили: вона отримала нехитрі квадратну решітку радіатора і плоскі Г-подібні крила.

Якою була наймасовіша вантажівка Другої світової - Фото 1

Перше покоління цього сімейства, що одержало індекс ССKW, почали випускати ще в жовтні. До лютого 1941 року виготовили вже 13,2 тис. таких машин. А потім на колишньому автобусному заводі Yellow Coach розгорнули виробництво автомобілів другого покоління. Усього до 1 серпня 1945 року з воріт підприємства GMC вийшло шість поколінь цих машин. Загальна їх кількість досягла 562 750 од.

Якою була наймасовіша вантажівка Другої світової - Фото 2

GMC 353 із запорізького Музею техніки “Фаетон”

Ці автомобілі мали один із двох варіантів колісної бази: коротку (3683 мм) або довгу (4166 мм). Вантажопідйомність на ґрунті складала 2,5 т, а на дорогах із твердим покриттям – 4,5 т.

ted_post id=”1177393″ strip=”1″]Бензиновий 6-циліндровий двигун GMC 270 робочим об’ємом 4,2 л розвивав 91 к. с. Коробка передач була 5-ступеневою, встановлювався і двоступеневий демультиплікатор. Машина розганялася до 72 км/год.

Якою була наймасовіша вантажівка Другої світової - Фото 3

Зазначимо, що спочатку вантажівки мали закриті, суцільнометалеві кабіни. Але з 1943 року, коли в США стало непереливки з металом, на ці автомобілі встановлювали інші кабіни, т.з. м’які – з брезентовим верхом та лобовим склом, яке відкидалося на капот. До речі, такі ж кабіни отримали й однокласники від інших виробників – Studebaker US6 та International M-5-6.

Якою була наймасовіша вантажівка Другої світової - Фото 4

GMC 353 із запорізького Музею техніки “Фаетон”

Щодо вантажної платформи, то вона була стандартною для армійських автомобілів США. Жорсткі гратчасті борти обладналися поздовжніми відкидними лавами. Задній борт був відкритим. І все це згори накривав брезентовий тент на дугах.

Якою була наймасовіша вантажівка Другої світової - Фото 5

GMC 353 із запорізького Музею техніки “Фаетон”

Источник материала
loader
loader