/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2F69d44202a9c25b2d96b94b45499c52a5.jpg)
Якою була наймасовіша вантажівка Другої світової
Ці машини класу вантажопідйомності 2,5 т – GMC серії 352/353 – поставлялися і в нашу країну, по ленд-лізу, щоправда, у відносно невеликій кількості: з 1942 по 1944 р. – 6705 од. Американці вважали за краще завозити до нас армійські вантажівки цього класу, але іншої марки – Studebaker US6. Благо ті були менш вимогливими до якості пального та рівнем технічного обслуговування, тому їх ввезли, за різними даними, у кількості до 188 тис. од.
У США роботи над армійським автомобілем класу 2,5 т (6х6) почалися ще 1938 року. На наступний рік пішла в серію вантажівка GMC моделі АСKWX, яка мала ще капот і оперення від цивільної моделі. Але в 1940 році зовнішність машини спростили: вона отримала нехитрі квадратну решітку радіатора і плоскі Г-подібні крила.
![]()
Перше покоління цього сімейства, що одержало індекс ССKW, почали випускати ще в жовтні. До лютого 1941 року виготовили вже 13,2 тис. таких машин. А потім на колишньому автобусному заводі Yellow Coach розгорнули виробництво автомобілів другого покоління. Усього до 1 серпня 1945 року з воріт підприємства GMC вийшло шість поколінь цих машин. Загальна їх кількість досягла 562 750 од.
GMC 353 із запорізького Музею техніки “Фаетон”
Ці автомобілі мали один із двох варіантів колісної бази: коротку (3683 мм) або довгу (4166 мм). Вантажопідйомність на ґрунті складала 2,5 т, а на дорогах із твердим покриттям – 4,5 т.
ted_post id=”1177393″ strip=”1″]Бензиновий 6-циліндровий двигун GMC 270 робочим об’ємом 4,2 л розвивав 91 к. с. Коробка передач була 5-ступеневою, встановлювався і двоступеневий демультиплікатор. Машина розганялася до 72 км/год.
![]()
Зазначимо, що спочатку вантажівки мали закриті, суцільнометалеві кабіни. Але з 1943 року, коли в США стало непереливки з металом, на ці автомобілі встановлювали інші кабіни, т.з. м’які – з брезентовим верхом та лобовим склом, яке відкидалося на капот. До речі, такі ж кабіни отримали й однокласники від інших виробників – Studebaker US6 та International M-5-6.
GMC 353 із запорізького Музею техніки “Фаетон”
Щодо вантажної платформи, то вона була стандартною для армійських автомобілів США. Жорсткі гратчасті борти обладналися поздовжніми відкидними лавами. Задній борт був відкритим. І все це згори накривав брезентовий тент на дугах.
GMC 353 із запорізького Музею техніки “Фаетон”

