Головні вимоги до АКБ. Що треба знати перед покупкою: алгоритм з 5 пунктів
Головні вимоги до АКБ. Що треба знати перед покупкою: алгоритм з 5 пунктів

Головні вимоги до АКБ. Що треба знати перед покупкою: алгоритм з 5 пунктів

Тільки завдяки акумулятору машина оживає для нас кожного ранку: живить стартер і забезпечує роботу всієї електросистеми. Не дивно, що з кожним поколінням авто обрати АКБ все складніше.

Про алгоритм з 5 пунктів, який допоможе вибрати правильний автомобільний акумулятор, читайте в матеріалі РБК-Україна.

Алгоритм вибору АКБ: 5 ключових пунктів

При зовнішній схожості всіх акумуляторів на вітринах автомагазинів, деякі з них разюче відрізняються.

І водієві особливо важливо самому хоч трохи орієнтуватись у темі, якщо він не має поблизу магазина чи СТО, якому міг би довіритись в плані підказки при виборі.

1. Тип акумулятора та технологія виробництва

Всі стартерні автомобільні акумулятори - свинцево-кислотні. Але крім свінцевих пластин і кислотного електроліту всередині є інші - відмінні - компоненти. Є такі типи АКБ:

- Звичайні залиті. Використовуються на недорогих машинах і на моделях без складних електронних систем;

- Вдосконалені залиті АКБ типу EFB (Enhanced Flooded Battery). Підходять для авто з системою Start-Stop та іншими електронними асистентами.

- Найбільш досконалі акумулятори типу AGM (Absorbent Glass Mat). Призначені для авто з високим енергоспоживанням, з тією ж з системою Start-Stop та численними електронними та електромеханічними пристроями. Звичайна батарея на такій машині швидко вийде з ладу.

Порада. Обов’язково перевіряйте, чи підтримує ваша машина обраний тип АКБ. Неправильна батарея швидко вийде з ладу. Акумулятор більш високого класу, ніж рекомендує автовиробник, купувати не варто - сенсу в цьому немає.

2. Габарити та форма корпусу

Часто АКБ має чітко вписуватись у посадкове місце - інакше вона просто не поміститься під капотом, під сидінням чи у підпіллі багажника. З іншого боку, недобре, якщо АКБ буде "гуляти" на своєму місці - це ризик механічного пошкодження та короткого замикання.

  • Довжина, ширина, висота - принципово важливі параметри.
  • Розташування контактних штирів. В деяких конструкціях АКБ ці свинцеві клеми-штирі можуть виступати за верхній габарит корпуса.
  • Кріплення акумулятора. В деяких машинах батарея має так зване нижнє кріплення - за бортик, спеціально відформований на нижній кромці корпусу. Верхнє кріплення особливих умов не має.

Порада: перед покупкою звіртеся з заводським мануалом чи виміряйте стару батарею. Певна підступність у тому, що в одній розмірності можуть бути виконані акумулятори з різними електротехнічними параметрами - і навпаки.

3. Клеми АКБ

- Існує пряма полярність (плюсова клема справа) та зворотна (плюс зліва).

- Неправильне розташування клем може унеможливити підключення а то й (при надмірній старанності інсталятора) призвести до короткого замикання.

- Врахуйте також тип клем - стандартні (європейські) чи азійські (меншого діаметру).

Порада. Якщо автомобіль не новий, звіряйте розташування клем не тільки з заводською інструкцією і фото в інтернет-магазині, а й з реальністю під капотом: клеми і кабелі доволі часто переробляють в ході експлуатації.

4. Ємність та пусковий струм

  • Ємність (Ah). Дещо умовна, хоча і поширена характеристика, яка визначає, скільки енергії АКБ може зберігати. Зазвичай варіюється від 40 до 100 Ah для легкових авто.
  • Пусковий струм. Він же струм холодного прокручування (CCA), принципово важливий параметр для запуску двигуна, особливо взимку. Чим вищий CCA - тим краще.

Порада. Для дизельних авто, для зношеного двигуна з проблемним запуском та для холодної зими краще обирати АКБ з підвищеним пусковим струмом.

5. Бренд і ціна

Сенс покупки більш дорогої батареї від добре розкрученого бренда - у більшій довговічності. Нюанс у тому, що зекономити на виробництві акумулятора доволі просто. І для споживача це означає більшу вразливість дешевого акумулятора до випадкових глибоких розрядів, до недозарядів, перегріву тощо.

Майте на увазі, що всі відповідальні виробники в наш час дають гарантію на свої батареї. Яку має підтримувати і продавець - якщо ні, шукайте іншу точку продажу. В Україні зазвичай надається гарантія від 12 до 24 місяців, а для окремих преміальних моделей - і до 36 або навіть 42 місяців.

Порада. Довговічність стартерного акумулятора залежить не тільки від його марки і цінового сегменту. Важливо, щоб в порядку був сам автомобіль, точніше, його електрообладнання.

Гелеві батареї

Якщо ви почуєте щось про гелеві акумулятори, не ведіться на так упропозицію. Справжні гелеві акумулятори мають проблеми з відданням великого струму, якого потребує стартер двигуна - тому що це не стартерний тип, а так званий кемпінговий або буферний.

А іноді гелевим називають акумулятор AGM-типу, що неправильно.

Найголовніше

Сумно про це говорити, але продавці в багатьох магазинах запчастин погано орієнтуються в усьому розмаїтті батарей, які самі ж і пропонують. Тому перед походом в магазин (хоч онлайн, хоч офлайн) дуже бажано самому чітко уявляти всі параметри, які потрібні вашому авто.

Источник материала
loader
loader