Переможці Хататону 6.0: казки голосом тата, оживлені міста й онлайн-музеї
Переможці Хататону 6.0: казки голосом тата, оживлені міста й онлайн-музеї

Переможці Хататону 6.0: казки голосом тата, оживлені міста й онлайн-музеї

Відбувся фінал Хататону 6.0 - щорічного онлайн-ідеатону для проєктів на перетині культури та технологій від HATA Hub та House of Europe, під час якого журі визначило чотирьох переможців.

Як передає Укрінформ, про це повідомляє Міністерство культури України

У відомстві зауважили, що місією проєкту є зробити українську культуру більш доступною, сучасною та цікавою для різних аудиторій - в Україні та за її межами за допомогою технологій та сучасних цифрових інструментів.

«Технології сьогодні — це як про зручність та ефективність, так і про нові можливості для збереження, осмислення та популяризації нашої культури. Ми бачимо, як цифрові інструменти відкривають нові способи взаємодії з мистецтвом, історією, спадщиною. І дуже важливо, що саме українці стають рушійною силою цих змін», - прокоментувала заступниця міністра культури з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Анастасія Бондар.

Цьогорічний Хататон об’єднав культурні ініціативи, організації та технологічні команди, які працювали з темами культури, спадщини та ідентичності.

Так, протягом десяти днів учасники працювали над ідеями та створювали концепції майбутніх культурних та креативних стартапів.

Франциска Сімон
Франциска Сімон

«Збереження культурної спадщини під час війни є надзвичайно важливим не лише для охорони минулого, а й для формування майбутнього. В Україні цифровізація архівів, творів мистецтва та історичних матеріалів стала важливим інструментом захисту культурної ідентичності в умовах російської агресії. Коли Росія нищить, пошкоджує й викрадає нашу спадщину, саме цифрові технології відіграють ключову роль у її збереженні», - зазначила керівниця програми House of Europe Франциска Сімон.

До участі в Хататоні цьогоріч подалися понад 900 людей не лише з України, а й українці з Німеччини, Польщі, Бельгії, Португалії та Нідерландів.

У фіналі журі визначило чотири команди-переможці, чиї ідеї найкраще показали потенціал технологій у розвитку української культури.

Перше місце здобула команда BRUK, яка створила застосунок доповненої реальності, що дозволяє побачити історію міста просто на вулицях. Навівши телефон на знайому локацію, користувач може побачити, як це місце виглядало колись, і дізнатися пов’язані з ним історії. Команда сформувалася безпосередньо під час Хататону, об’єднавши істориків, дизайнерів і маркетологів.

Переможці Хататону 6.0: казки голосом тата, оживлені міста й онлайн-музеї - Фото 2

На другому місці - команда Kazkar, яка створила платформу, що за допомогою штучного інтелекту пише, ілюструє та озвучує казки, зберігаючи українську автентичність. Особливо зворушлива частина ідеї — діти військових можуть слухати історії голосом своїх батьків, навіть коли ті далеко від дому.

Переможці Хататону 6.0: казки голосом тата, оживлені міста й онлайн-музеї - Фото 3

Третє місце отримала команда UCulture AI, яка створила інтелектуального помічника, який допомагає досліджувати українську культуру онлайн. На основі матеріалів платформи «УКультура» він пропонує перевірену та зручну інформацію про мистецтво й культурну спадщину різних періодів.

Переможці Хататону 6.0: казки голосом тата, оживлені міста й онлайн-музеї - Фото 4

Четверте місце у команди KROVETS, яка створила онлайн-музей українського традиційного мистецтва, у якому зібрано цифрові копії експонатів із музейних та приватних колекцій. Проєкт робить культурну спадщину доступною онлайн — для дослідження, натхнення та збереження.

Переможці Хататону 6.0: казки голосом тата, оживлені міста й онлайн-музеї - Фото 5

Окрім переможців, особливу увагу журі привернули й інші ідеї, зокрема:

  • освітній проєкт, який спонукає школярів вивчати трипільську культуру;
  • онлайн-музей із Ніжина, що зберігає місцеву спадщину в цифровому форматі;
  • мобільний гід із Полтавщини, який знайомить користувачів із регіоном через історії, маршрути та культурні об’єкти.
Анастасії Силенок
Анастасія Силенок

«За шість років Хататон виріс із онлайн-експерименту до повноцінної культурно-технологічної платформи. Сьогодні це частина ширшої екосистеми HATA Hub, яка поєднує ідеї, навчання, акселерацію й міжнародну співпрацю. Ми бачимо, як проєкти, народжені на Хататоні, живуть далі й змінюють середовище. Це - головне підтвердження, що формат працює», - зазначила співзасновниця платформи HATA Hub Анастасія Силенок.

Хататон 6.0 підтримує Європейський Союз за програмою House of Europe. Проєкт реалізується ГО Civic.Space та інноваційною агенцією Digitizing.Space у співпраці з House of Europe та Goethe-Institut в Україні.

Як повідомляв Укрінформ, Державна служба зайнятості визначила перших 10 переможців програми «Власна справа» у сфері креативної індустрії.

Фото: Валентини Науменко/Мінкульт

Теги за темою
Технології
Джерело матеріала
loader
loader