/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F457%2Fd77493af3b2aaf7ce57478cae5d8d649.jpg)
Європейська логістика НАТО, чому військова техніка рухається занадто повільно
Протягом десяти років у Європейському Союзі відкладають покращення логістичних шляхів для переміщення військової техніки НАТО. Через наявні перешкоди війська альянсу на шляху на схід витрачають до 45 днів, що є критично довгим у разі нападу Російської Федерації, пояснюють аналітики The Financial Times. Мета НАТО — скоротити цей час у дев’ять разів, але досягти її поки не вдалося.
Під час маневрів через проблеми з дорогами в Європі США втратили бронемашини піхоти Bradley, які падали з залізничних платформ. Цей інцидент стався на очах американського генерала Бена Годжеса. Військові втратили час, гроші та техніку ще до початку бою. Подібна ситуація повторювалась і під час передачі Францією танків Україні: замість швидкого транспортування через Німеччину техніка рухалася довшим маршрутом через Середземне море та Румунію. У статті наголошується, що Європі потрібно не лише збільшувати темпи виробництва зброї, а й прискорювати логістику, яка зараз надто повільна та ускладнена численними перешкодами.
FT виділили основні проблеми перекидання військової техніки НАТО зі заходу на схід Європи. Серед них транспортна інфраструктура — поламані мости, невідповідність ширини залізничних колій у Балтії, Польщі та Португалії, вузькі тунелі та низькі мости; бюрократія — складні митні правила, оформлення водіїв та відсутність єдиних стандартів перевезення військових вантажів; стан доріг — у деяких країнах погані траси, особливо у Німеччині, що ускладнює перевезення важкої техніки. Європейці опублікували звіт зі списком проблем та заявили, що необхідно прискорити процес і суттєво скоротити 45 днів. У разі нападу РФ на країну-члена НАТО потрібно буде оперативно перемістити 200 тисяч військових, 1500 танків та 2500 одиниць іншої техніки з США, Канади та Великої Британії на схід через материкову Європу. Чиновники наголошують, що мета полягає в скороченні цього часу до п’яти або навіть трьох днів.
Для вирішення проблем планується ремонт 500 із 2800 визначених “вузьких точок” транспортної інфраструктури, виділення спеціальних коштів на логістику, перебудова залізниць країн Балтії у рамках Rail Baltica, створення “Військового Шенгену” та залучення приватного сектору до перевезень військової техніки. Окрім того, потрібно, щоб європейці усвідомили загрозу з боку РФ та не сприймали підготовчі заходи військових як “панікерство”.
“Ми повинні думати про немислиме. Стримування працює лише тоді, коли ми заслуговуємо на довіру. А ми заслуговуємо на довіру лише тоді, коли у нас є плани та ми готові”, — зазначив генерал Зольфранк.
У листопаді Міністерство оборони Німеччини оцінювало готовність РФ до атаки на країну-члена НАТО. На думку Бундесверу, Москва здатна завдати обмеженого удару в будь-який момент, а рішення про напад залежить від рішучості Заходу.
Нагадаємо, що у жовтні аналітики Інституту вивчення війни розповіли, на якому етапі перебуває підготовка РФ до можливого нападу на НАТО.

