/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F52%2F7be0a6ea11512413d67b90adc3b9f664.jpg)
Польща фіксує вже кілька диверсій на залізниці, що забезпечує поставки Україні, – Rzeczpospolita
Це вже не перший інцидент на цьому маршруті. Про це повідомляє Rzeczpospolita, пише 24 Канал.
Що відомо про диверсії на залізничних коліях у Польщі?
У Польщі стався акт саботажу на залізничній колії Варшава – Люблін, яку використовують для постачання допомоги Україні. Відомо, що це вже не перший такий інцидент.
У виданні зазначається, що 3 січня 2024 року на польських залізницях вже фіксували диверсії іноземних спецслужб. За даними уряду, тоді було затримано 55 осіб – декількох засуджено, а багатьох вислано. Ці випадки показали, що залізнична інфраструктура може стати об’єктом навмисного руйнування, тож польські служби забезпечують постійний контроль та реагування.
Міністр-координатор спецслужб Томаш Семоняк повідомив, що до розслідування цих диверсій залучені найкращі офіцери та експерти, щоб виявити виконавців диверсій та замовників. Він підкреслив, що безпека залізниці – пріоритет для всіх держструктур.
Ми забезпечимо, щоб винуватців та замовників нападу було притягнуто до відповідальності в Польщі,
– заявив він.
В Міністерстві внутрішніх справ та адміністрації Польщі в понеділок, 17 листопада, повідомили, що цього тижня сталися ще два акти саботажу: один підтверджений – у місті Міка, а другий ще перевіряють. Міністр Кервінський зазначив, що вибуховий пристрій пошкодив залізничні колії, а експерти підтвердили це без сумніву.
Вчора, близько 7:30 ранку, поїзд зупинився на залізничній колії, оскільки в колії помітили дірку,
– зазначив міністр.
Прем'єр Польщі Дональд Туск заявив, що до саботажу на залізниці причетні двоє українців, які діяли в інтересах Російських спецслужб. Відомо, що підозрювані прибули до Польщі з Білорусі та після виконання "роботи" втекли, однак їхні імена наразі не розголошуються.
Крім того, 16 листопада близько 21:30 було підтверджено ще два інші інциденти на тій самій залізничній лінії. В одному випадку пошкоджено лінію електропередач, а трохи далі – металевий затискач на коліях, який був перерізаний поїздами, які проїжджали повз.
Поліція отримала перше повідомлення від мешканців Гарволінського повіту про гучний вибух 15 листопада близько 22:00. Патруль не виявив нічого підозрілого через темряву, тому роботи відновилися лише вранці наступного дня.
Інформація про деталі інцидентів буде оприлюднена після завершення перевірки.
Які деталі підриву колії Варшава – Люблін?
Міністр внутрішніх справ Польщі Марцін Кервінський заявив, що у селищі Міка, приблизно за 70 кілометрів від Варшави сталась диверсіяз використанням вибухового пристрою.
Саботаж відбувся на колії №7 Варшава – Люблін, але завдяки уважності чергових і машиністів вдалося запобігти аварії.
Наразі колія функціонує, однак триває ремонт біля Пулав і Дембліна.
Вдалось встановити, що вибухівку на коліях могли активувати дистанційно, керуючи із мобільних телефонів.

