П’ять спаржевих історій: як виробники розвивають ринок
П’ять спаржевих історій: як виробники розвивають ринок

П’ять спаржевих історій: як виробники розвивають ринок

П’ять спаржевих історій: як виробники розвивають ринок

Обсяги виробництва спаржі в Україні щороку незначно, але збільшуються. Аспарагус із вузької ніші перейшов у лігу прибуткових культур, адже щороку ціна на цей овоч зростає. Тим часом фермери вже освоїли технології вирощування, напрацювали досвід і пропонують ринку якісний продукт.

Українські фермери поділилися практичними кейсами розвитку спаржевих господарств — від перших спроб на невеликих ділянках до створення впізнаваних брендів і виходу на полиці національних торговельних мереж — під час другої міжнародної онлайн-конференції «Спаржа: престижно, корисно та прибутково».

Перша промислова плантація спаржі на Закарпатті

Компанія Myron Agro стала першим підприємством, яке заклало промислову спаржеву плантацію на Закарпатті. Не маючи аграрної освіти, Мирон Макаров почав бізнес у цьому регіоні з нуля після вимушеного переїзду з Криму в 2014 році.

Власник господарства розповідає, що перші кроки були далекими від ідеалу: відсутність землі, вирощування розсади у звичайних пакетах, а згодом — пожежа, яка знищила перше поле. Однак саме помилки стали ключовим джерелом знань.

«Ми зрозуміли: головне — якісний плуг, підготовка ґрунту і контроль бур’янів. Без цього жодна технологія не працює», — зазначає Мирон Макаров.

Серед основних проблем він називає нестачу працівників, а також потребу в механізації процесів збирання спаржі, що стане визначальним фактором конкурентоспроможності українських виробників найближчими роками.

Джерело матеріала
loader
loader