Якщо аграрні вантажі підуть із залізниці — програють усі
Якщо аграрні вантажі підуть із залізниці — програють усі

Якщо аграрні вантажі підуть із залізниці — програють усі

Якщо аграрні вантажі підуть із залізниці — програють усі

Тарифи на залізничні перевезення в Україні мають відповідати реальній собівартості незалежно від виду вантажу.

Таку думку висловий генеральний директор «Українського клубу аграрного бізнесу» Олег Хоменко, повідомляє УКАБ у Facebook.

«Коли ми говоримо про підвищення тарифів на вантажоперевезення, потрібно чесно визнати: це не абстрактні цифри, які існують лише у звітах. Для аграрного сектору логістика становить до 15% структури собівартості, і будь-яке зростання тарифів миттєво переходить у зниження прибутковості, скорочення податкових надходжень та ускладнює виконання зобов’язань перед пайовиками. Це не дрібниці — це основа життєздатності сотень агропідприємств і тисяч українських фермерів», — підкреслив він.

І додав, що ключове питання залишається без відповіді: чому саме аграрний вантаж має субсидувати інші галузі, вантажі яких перевозяться значно дешевше? Адже реальна собівартість «Укрзалізниці» — близько 50 копійок за тонно-кілометр, тоді як аграрії вже сьогодні платять 54-55 копійок. Для порівняння: металургія їде по 41 копійці, низьковартісний позакласний вантаж — по 36 копійок. Це дисбаланс, який вдаряє саме по найбільш завантаженому сегменту перевезень.

Олег Хоменко зауважує, що підвищення тарифів не може бути раптовим або одномоментним. У аграрія існує виробничий цикл, укладені форварди, розписані зобов’язання. Не можна змінювати правила гри посеред сезону. Тарифна політика має бути прогнозованою та оголошуватися завчасно, під наступний сезон, як це роблять у стабільних економічних системах.

«Наше завдання просте й абсолютно справедливе: привести тариф у відповідність до реальної собівартості, забезпечити прозоре, рівне ставлення до всіх вантажів та не допустити втрати аграрних перевезень, які є одним із ключових джерел наповнення економіки. Якщо аграрний вантаж піде з залізниці — програють усі: і «Укрзалізниця», і її працівники, і держава. Тому ми наполягаємо на чесному діалозі та відповідальній тарифній політиці, яка дозволить зберегти баланс і забезпечити розвиток, а не штучно створювати нові ризики для стратегічної галузі», — резюмував експерт.

Источник материала
loader
loader