Росія втратить частину своїх літаків через санкції: у чому причина
Росія втратить частину своїх літаків через санкції: у чому причина

Росія втратить частину своїх літаків через санкції: у чому причина

Скільки літаків спишуть і чому?

Російські пасажирські літаки виявилися залежними від іноземних комплектувальних, повідомляє 24 Канал з посиланням на Службу зовнішньої розвідки.

До прикладу, літаки SSJ-100 оснащені французькими двигунами, які російські авіакомпанії більше не можуть офіційно обслуговувати через санкції. Машини мають проблеми з системами управління та шасі, а ремонт підтримують лише "донорськими" запчастинами.

Версія SSJ-NEW не пройшла сертифікацію, а терміни постійно зсувають – нині говорять про 2026 рік, але без гарантій і без прогнозів щодо серійного виробництва.

Середньомагістральний МС-21 також не готовий до масового випуску. Модель МС-21-300 була готова до серійного дозволу, але з початком повномасштабної війни проти України проєкт зупинили через використання американських двигунів Pratt & Whitney PW1000G.

Версія МС-21-310 усе ще доопрацьовується: замінити системи зледеніння, туалетний модуль, попередження зіткнень, метеолокатор та електроживлення російські виробники не змогли.

У сегменті турбогвинтових літаків ситуація не краща: замість реального імпортозаміщення для заміни застарілих Ан-24 та Ан-26 Росія продовжує терміни їхньої експлуатації "на папері". Безпека пасажирів при цьому не є пріоритетом,
– пишуть у розвідці.

Так, за прогнозом голови "Росавіації" Дмітрія Ядрова, до 2030 року в Росії доведеться списати близько 340 цивільних літаків – 230 вітчизняних і 109 імпортних.

Що відомо про проблеми бізнесу Росії?

  • Російські компанії планують підвищити ціни на 6,3% у перерахунку на рік через скасування пільг та підвищення ПДВ. Ставка ПДВ в Росії зросте з 20% до 22%, знижуючи обсяг доходів, після якого бізнес має сплачувати ПДВ, що призведе до підвищення цін на 10 – 25%.

  • Близько 6,7 тисячі російських транспортних компаній перебувають у процесі ліквідації або на межі банкрутства через зростання собівартості та зниження рентабельності.

  • Ритейлер одягу Modis може збанкрутувати через борги в 760 мільйонів рублів, компанія вже подала 17 позовів на цю суму. Російський ритейл стикається з кризою, з січня по вересень 2024 року з'явилося лише 27 нових брендів, а багато магазинів одягу закрилися.

Источник материала
loader