/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2Fb33e12a509c0532cf9246ba80db50f04.jpg)
У Греції навчатимуть учителів, як використовувати ШІ під час уроків: частина суспільства занепокоєна
Греція стала однією з перших країн Європи, які переходять до системного впровадження генеративного штучного інтелекту в освіту.
Цього тижня у 20 школах держави стартує пілотна програма навчання вчителів роботі з інструментами ШІ, зокрема зі спеціалізованою версією ChatGPT для академічних закладів.
Проєкт реалізують у межах нової угоди уряду з OpenAI, повідомляє The Guardian.
За словами міністерки освіти Софії Захаракі, впровадження ШІ – неминучий крок.
"ШІ вже тут, і ми не можемо робити вигляд, що він існує десь у паралельному всесвіті", – зазначила вона.
Уряд планує масштабувати програму на всі школи вже у січні, готуючи освітню систему до активного використання технологій у навчальному процесі.
Під час першого етапу вчителів навчатимуть застосовувати штучний інтелект для планування уроків, досліджень і персоналізованої підтримки учнів. Пізніше ChatGPT Edu інтегрують у навчальні програми, а старшокласникам дозволять користуватися інструментом під контролем педагогів.
Ініціатива є частиною ширшої стратегії уряду прем'єр-міністра Кіріакоса Міцотакіса, який прагне перетворити Грецію на технологічний центр. У країні планують відкрити одну з перших у Європі фабрик ШІ, а також посилити інноваційні напрями в освіті.
Досі ШІ використовувався виключно у приватних школах Греції. Коледж Афін, альма-матер кількох грецьких лідерів, зокрема Міцотакіса, був одним з перших, хто застосовував ШІ для розробки навчальних курсів.
Втім, запровадження технології викликало суперечливу реакцію. Частина школярів та освітян побоюється, що ШІ може посилити тиск у системі, де головний акцент і так робиться на іспитах.
На акції протесту в Афінах 17-річний учень Арістідіс Толос заявив, що відчуває страх через впровадження інструменту: "ШІ – машина без душі. Від нас і так багато вимагають, а тепер ще й це".
У федерації вчителів Olme також говорять про глибоке занепокоєння. Дехто боїться, що з часом технології можуть призвести до появи "класів без учителів" або посилення залежності дітей від екранів – особливо в країні, яка готується обмежити доступ до соцмереж для осіб віком до 15 років.
Високопосадовець Дімітріс Панайотокопулос наголошує, що ШІ не замінить живого викладання й може нашкодити критичному мисленню, якщо учнів "годуватимуть готовими відповідями".
Він також закликає уряд спершу вирішити базові проблеми шкіл – від нестачі опалення до несправних електромереж, – а вже потім говорити про цифровізацію.
Попри це, прихильники інновацій в освіті вважають, що Греція не повинна втрачати шанс. Приватні школи вже успішно використовують ШІ у навчальному процесі, і, на думку голови ради коледжу Афін Алексіса Філактопулоса, держава має йти тим самим шляхом.
"ШІ – це інструмент, але використовувати його потрібно дуже обережно і з чіткими запобіжниками", – каже він.
OpenAI, зі свого боку, запевняє, що Греція відкриє для себе "новий освітній розділ" та отримає доступ до найкращих світових практик безпечного використання ШІ.
