/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2F12a9d6701c9883b4486c7652b0703859.jpg)
Skoda показала сучасну інтерпретацію культової моделі з 70-х
Дизайнери Škoda продовжують дивувати самобутніми концептами, присвячений до 130-річчя знаменитої чеської марки. Після недавнього дебюту переосмисленої у новій стилістиці бренду Modern Solid хардтопа Škoda 1000 МВX, натхненні багатою спадщиною компанії, дизайнери представили сучасне бачення седана Škoda 100.
Нагадаємо, що модель Škoda 100 випускалася з 1969 до 1977 року. Вона стала першим автомобілем бренду, який подолав заповітну позначку мільйона одиниць. Хоча на той час вона вважалася доступним «народним автомобілем», володіння транспортним засобом не було звичайним явищем. Це надихнуло дизайнера Мартіна Пацлта переосмислити модель, надавши їй преміальнішого характеру. «Я відштовхувався від пропорцій Superb, і концепт, що вийшов, виявився трохи більшим», — розповідає він про основну ідею.
Ключовою мотивацією для вибору Škoda 100 стала популярність моделі, яку Пацлт пам’ятає з дитинства. «Я хотів попрацювати з автомобілем, який люди добре знають і яким багато хто колись володів сам. Škoda 100 привабила мене своїми чистими, позачасовими лініями, які дуже співзвучні до нинішнього напрямку дизайну Modern Solid», — каже він.
Із самого початку Пацлт знав, що не хоче створювати ретромод. Мета полягала в тому, щоб зберегти суть оригіналу насамперед через його пропорції та загальний характер. Тому концепт залишається класичним седаном з елегантними плавними лініями та формами.
Однією з нетрадиційних особливостей концепту є задня частина кузова за задніми дверима. Ця область була надихнута схожими формами передніх та задніх вікон оригінального автомобіля. “Вікна були майже взаємозамінними, і я подумав, що було б цікаво обіграти цей зв’язок”, – пояснює Пацлт. Ця ідея призвела до сміливого дизайнерського ходу: заднє скло повністю відсутнє. Це дозволяє заднім поверхням кузова повторювати скульптурну мову заскленої передньої частини. «Це невелика спроба кинути виклик усталеним правилам. Це, безумовно, викличе емоції, а дизайн саме це має робити», — зазначає він. Фірмова овальна графіка, яка використовується як спереду, так і ззаду, ще більше посилює зв’язок із класичною Škoda 100.
Нетрадиційне рішення задньої частини також відкрило можливості для переосмислення технічного компонування автомобіля. “Я хотів створити концепт з певним ступенем реалізму”, – говорить Пацлт. Відсутність заднього скла дозволила йому інтегрувати в цій зоні систему огорожі свіжого повітря, доповнену мінімалістичними вентиляційними отворами на задніх крилах. «Навіть електромобіль, оскільки це бачення задумане як електромобіль, вимагає охолодження. Розміщення повітрозабірника над дахом виглядає круто та ефективно спрямовує повітря до технічних компонентів, розташованих за салоном. Було логічно зберегти філософію задньомоторного компонування оригінальної Škoda 100», – говорить Мартін.
Технічно бачення Пацлта втілює класичну концепцію “все позаду”. «Мені подобається ідея заднього приводу. Це дозволило мені максимально висунути передню вісь вперед і створити дійсно коротку передню звис», — додає він. Основне багажне відділення розташоване спереду, а додаткове відділення знаходиться ззаду.

