/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F15%2F28b1e3a3ee86bc50ae40999ec8062fcc.jpg)
Перший електромобіль Малайзії коштує 19 тисяч доларів, акумулятори окремо
Малайзійський автовиробник Perodua зробив серйозний крок у електрифікації, представивши модель QV-E, що розшифровується як Quest for Visionary Electric Vehicle. Цей субкомпактний кросовер є першою нульовою моделлю бренду та першим електричним автомобілем, розробленим у самій Малайзії. Конкуренти, такі як Proton з моделями e.MAS, пропонують перебрендовані варіанти від Geely, тоді як Perodua інвестувала значні кошти у власну розробку.Основними характеристиками новинки є:Ця модель також відрізняється унікальною бізнес-моделлю: покупці купують автомобіль, але зобов’язані орендувати акумулятор окремо, що формально знижує стартову ціну, але робить експлуатацію неможливою без цього ключового компонента.Розробка QV-E розпочалася у 2023 році, а загальні інвестиції в дослідження та інженерію склали близько 194 мільйонів доларів. Спочатку було представлено масштабну модель концепту EMO, потім прототип хетчбека та кросовера. До травня 2025 року дизайн був остаточно сформований, і публіка побачила прототип, дуже близький до серійного варіанту.Perodua QV-E має довжину 4 170 мм та колісну базу 2 680 мм, що робить його компактним кросовером зі спортивною посадкою. Передня частина оснащена роздільними світлодіодними фарами, рельєфним капотом та м’язистими крилами. Силует нагадує попереднє покоління Toyota C-HR та сучасний Nissan Juke, особливо в лінії вікон. Ручки передніх дверей інтегровані в кузов, а задні сховані на стійках.Задня частина отримала похилий дах, що переходить у світлодіодну смугу та інтегрований дифузор. Автомобіль поставляється на 18-дюймових литих дисках у двох кольорах: Ice Blue та Caviar Gray.Салон виконаний у функціональному, але консервативному стилі. Два екрани діагоналлю 10,25 дюймів відповідають за мультимедійну систему та приладів панель. Плаваюча центральна консоль, підсвітка та обробка під алюміній намагаються оживити атмосферу, але загальне враження залишається досить економним. Безпека забезпечується шістьма подушками та повним комплектом систем ADAS.Perodua QV-E побудована на модульній платформі, розробленій за участю Magna Steyr. Єдиний електродвигун потужністю 201 к.с. та крутним моментом 285 Н·м приводить у рух передні колеса, розганяючи автомобіль до 100 км/год за 7,5 секунд. Літій-залізо-фосфатний акумулятор від CATL ємністю 52,5 кВт·г забезпечує до 445 км пробігу за циклом NEDC.Однак цей акумулятор не входить у вартість автомобіля. Власники зобов’язані укласти договір оренди на дев’ять років, щомісячна плата за який становить 67 доларів. Генеральний директор Perodua Зайнал Абідін Ахмад зазначає, що модель Battery-as-a-Service (BaaS) забезпечує «пожиттєву гарантію на акумулятор для спокою клієнтів» та зменшує тривогу володіння електромобілем.Виробництво буде розгортатися в Малайзії, починаючи з 500 одиниць на місяць з подальшим збільшенням до 3000 до третього кварталу 2026 року. Планується, що до початку 2026 року локалізація складатиме 50%, а до 2030 року зросте до 70%. Уряд Малайзії ставить за мету досягти частки електромобілів у 15% від нових продажів до кінця десятиліття, що створює сприятливе середовище для таких моделей, як QV-E.Поява Perodua QV-E демонструє, як країни, що розвиваються, можуть брати участь у глобальному переході на електромобілі, пропонуючи власні розробки. Модель оренди акумулятора, хоча й викликає питання щодо довгострокової економії для покупця, є спробою зробити електричні автомобілі більш доступними на початковому етапі. Успіх цієї стратегії залежатиме від того, наскільки зручною та вигідною споживачі вважатимуть таку схему в порівнянні з традиційною покупкою повноцінного електромобіля. Розвиток власного виробництва та збільшення локалізації також може позитивно вплинути на економіку країни та створити нові технологічні компетенції.

