Підтримка Укрзалізниці з резервного фонду до кінця року має скласти ₴12,4 мільярда - Мінрозвитку
Підтримка Укрзалізниці з резервного фонду до кінця року має скласти ₴12,4 мільярда - Мінрозвитку

Підтримка Укрзалізниці з резервного фонду до кінця року має скласти ₴12,4 мільярда - Мінрозвитку

Стабільну роботу Укрзалізниці у 2025 році вдалося забезпечити завдяки низці оптимізаційних заходів у компанії та підтримці з резервного фонду бюджету.

Про це, підбиваючи підсумки роботи залізничної галузі у 2025 році, повідомило Міністерство розвитку громад та територій, передає Укрінформ.

«Мінрозвитку вдалося забезпечити стабільну роботу Укрзалізниці у 2025 році, у першу чергу пасажирських перевезень, через рішення уряду та низку оптимізаційних заходів Укрзалізниці. Підтримка з резервного фонду державного бюджету до кінця року має скласти 12,4 млрд грн, що дозволить забезпечити продовження соціально важливих перевезень, зокрема з прифронтових територій», - йдеться в повідомленні.

У міністерстві підкреслили, що цього року залізнична інфраструктура зазнавала системних та цілеспрямованих атак ворога. Попри це компанії вдалося у поточному році подовжити розвиток.

Так, на 20% було збільшено кількість квитків у поїздах сполученням з країнами ЄС, в тому числі завдяки запуску нових маршрутів: Київ – Бухарест, Харків – Перемишль, Кременчук – Перемишль, Кривий Ріг – Перемишль.

Уперше за часів Незалежності, збудовано нову колію європейського стандарту на ділянці Чоп – Ужгород (довжиною 22 км). Окрім цього запроваджено експериментальний проєкт, у межах якого прикордонний та митний контроль пасажирів, що прямують до Польщі, буде здійснюватися безпосередньо під час руху. 

Поряд із міжнародними маршрутами суттєво покращилися і внутрішні пасажирські сервіси.

Укрзалізниця отримала 66 нових спальних вагонів, які зможуть забезпечити комфортніше перевезення не менше 1 млн пасажирів на рік. Окрім нових постачань, було відремонтовано та модернізовано 16 вагонів з урахуванням вимог доступності. 

Триває оновлення і приміських поїздів. Цього року було модернізовано 12 електричок, які вже курсують, зокрема, Одещиною, Київщиною та Чернігівщиною.

У межах модернізації тягового парку Україна підписала угоду з французькою компанією Alstom про постачання 55 нових двосистемних електровозів. Очікується, що перший електровоз прибуде в Україну вже у I кварталі 2027 року. 

Одним із ключових напрямів стало і наближення українського залізничного сектору до вимог Євросоюзу. Команда Мінрозвитку розробила та подала до Верховної Ради законопроєкт про безпеку та інтероперабельність залізничного транспорту, синхронізований з європейськими нормами. 

Як повідомлялося, АТ «Укрзалізниця» за дев’ять місяців 2025 року зазнало 7,19 мільярда гривень чистого збитку. Збитки пасажирських перевезень у минулому році – 18 млрд грн. Система, коли збитки пасажирських перевезень компенсувалися за рахунок вантажних, перестала працювати після початку повномасштабного вторгнення. З 2021 по 2025 роки обсяги вантажних перевезень скоротились на 49%.

Фото: uz.gov.ua

Источник материала
loader
loader