«Еталон» вшанував видатних українців у світовому автопромі
Добре відома українська корпорація «Еталон» випустила календар «Видатні українські конструктори та дизайнери». Він присвячений 12 яскравим особистостям, які своїми творами та винаходами змінили світ авто та мото.
Календар «Еталона» розповідає про вплив українців на світовий автопром, починаючи ще з XIX століття. Так, вже тоді були винаходи, які визначали майбутнє галузі. Наприклад, талановитий конструктор Борис Луцькой був одним з першопроходців автомобільної промисловості, він відзначився десятками винаходів, був нагороджений золотою медаллю на виставці у Львові, навіть організував виробництво власної марки автівок.
Ще один етнічний українець – Яків Савчик, відкрив у Франції власне кузовне ательє Saoutchik та створював дивовижні шедеври на шасі найрозкішніших автівок того часу, таких як Bentley, Bugatti, Cadillac, Delage, Delahaye, Hispano-Suiza, Mercedes-Benz, Talbot-Lago та інших.
Також календар нагадує про талановитого Володимира Веклича. Відомий фахівець у галузі електротранспорту, він свого часу науково обґрунтував та створив у 1966 у Києві перший у світовій практиці тролейбусний поїзд з використанням двох МТБ-82. Далі ця розробка була адаптована під інші марки тролейбусів. Поїзди були успішно впроваджені більше ніж у 20 містах СРСР. З початку експлуатації перших поїздів по кінець 1989 року цей винахід не лише розв’язав проблему дефіциту водіїв, але й мав величезний економічний ефект.
Свій внесок в автомобільну галузь зробила й видатна художниця та дизайнерка Соня Делоне, у народжені, Сара Штерн. Вона не лише справила значний вплив на світову моду, але вперше використала кузов авто як «полотно» для своїх сміливих художніх експериментів, зробивши перший у світі «арткар».
Але не тільки в автопромі відзначилися українці. Наш земляк Всеволод Греченко був головним конструктором Jawa, коли там створили легендарну модель мотоцикла Jawa Perak. А український винахідник Пилип Прибилий створив революційний велосипедний двигун Д-4, за допомогою якого було розпочато виробництво мопедів.
Є видатні конструктори й в наш час. Так, керівник «Укравтобуспром» Любомир Крайник створив «з нуля» автобус «Богдан А091», який змінив «правила гри» на ринку автобусних перевезень на цілі десятиліття.
До створення цього цікавого та яскравого календаря долучились відомі експерти «Історичного Автоклубу», яки намагаються зберегти українську історію транспорту.

