Кожен із цих 15 смертельних випадків із Tesla ставить однакову проблему
Кожен із цих 15 смертельних випадків із Tesla ставить однакову проблему

Кожен із цих 15 смертельних випадків із Tesla ставить однакову проблему

Новий звіт висвітлює тривожну закономірність смертельних аварій у США за участю автомобілів Tesla, в яких пасажири не могли відчинити двері та опинялися в пастці всередині. Оскільки електромобілі цього бренду стають дедалі поширенішими на американських дорогах, зростає й пильна увага до їхніх функцій безпеки, а в даному випадку – до відсутності фізичних резервних механізмів на випадок аварії.Під час поточного розслідування безпекових проблем із цими дверними ручками журналісти виявили дані, що принаймні 15 людей загинули за останнє десятиліття в інцидентах із Tesla, де заблоковані або неробочі двері могли бути потенційним фактором, що завадив жертвам втекти. Більше половини цих смертей сталося протягом минулого року, що свідчить про те, що проблема стає частішою або принаймні помітнішою у зв’язку зі зростанням обізнаності.У звіті зазначено критичне обмеження: не існує загальнодоступної федеральної бази даних, яка б відстежувала смертельні випадки, специфічно пов’язані з несправностями електронних дверних ручок. Тому наведені цифри не претендують на вичерпність. Список було складено шляхом перегляду кожного відомого смертельного ДТП з електромобілем та пожежею в США та аналізу того, чи свідчили дані про неможливість відчинити двері як для тих, хто всередині, так і для рятувальників. У кожному з 15 випадків неробочі дверні ручки “заважали або спробам пасажирів вибратися, або спробам рятувальників допомогти тим, хто в автомобілі”.Один такий інцидент стався у Вірджинії, де Tesla Model 3 зісковзнула з засніженої траси, вдарилася об дерево та загорілася. Записи з патрульної машини показують, що офіцер не зміг відчинити двері Model 3, що змусило його розбити одне з вікон і витягнути водія.Ще одна смертельна аварія сталася у Вісконсині минулого року, забравши життя п’яти людей у Tesla Model S. Пізніше було отримано аудіозаписи трьох викликів на 112, включаючи один, автоматично здійснений Apple Watch одного з пасажирів. У записах чути, як принаймні двоє людей кричать і плачуть, просячи про допомогу, причому один чітко каже: “Я застряг”, поки вогонь поширювався крізь автомобіль, що врешті-решт забрав їхні життя. Залишається незрозумілим, чи три інші жертви пережили початковий удар, перш ніж їх охопила пожежа.Tesla, зі свого боку, частково визнала ці проблеми. У вересні з’явилися повідомлення, що компанія вивчає можливість змін у системі дверних ручок. Майбутні моделі можуть отримати комбінацію електронних та механічних механізмів відкриття, що вже є стандартом у таких брендах, як Audi та Lexus. Бажаючи запевнити покупців у безпеці своїх автомобілів, Tesla нещодавно запустила нову сторінку на своєму сайті, присвячену виключно безпеці. Там компанія пояснює, що її автомобілі розроблені для автоматичного вмикання аварійної сигналізації та розблокування дверей у разі серйозного зіткнення. Також зазначається, що автомобіль може самостійно зв’язатися з екстреними службами. Однак Tesla також включає ключове застереження: ці функції “можуть бути недоступні в усіх регіонах або для всіх автомобілів залежно від дати виробництва”.Хоча Tesla, здається, робить певні кроки для вирішення проблеми в майбутньому, питання залишаються не лише щодо дизайнерських рішень компанії, але й щодо регуляторного ландшафту та відсутності чіткого нагляду. Аналіз не стверджує, що електронні дверні ручки є небезпечними за своєю суттю, але вказує на потребу в надійніших резервних системах у ситуаціях, де затримки можуть бути смертельними. Перехід автопрому на складніші електронні системи потребує паралельного розвитку стандартів та процедур тестування, які б гарантували їхню працездатність у найекстремальніших умовах, коли йдеться про секунди. Ця дискусія виходить за межі одного виробника, торкаючись фундаментальних принципів проектування безпеки в епоху високих технологій.

Источник материала
loader
loader