/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F154%2Fecad7cf325d752ce10635f02c299005e.jpg)
Час викидати каміння: як працювати швидко і продуктивно
Уяви, що кожен день ти носиш за плечима рюкзак зі своїми справами.
Якщо встигла виконати все намічене, то твоя ноша легка.
А коли щось не доробила, то кожне упущення, немов важкий камінь, обтяжує твою поклажу, позбавляючи тебе сил….
А давай ці камені перетворимо… на квіти! Погодься, приносити з роботи букети з маленьких трудових подвигів куди приємніше — потрібно тільки навчитися грамотно організувати своє робоче місце і чітко планувати день.
Як навести лад у робочому просторі.
Прискіпливо оглянь свій робочий простір.
Якщо стіл завалений настільки, що ледь видно монітор, а комп’ютерна мишка вічно на щось наштовхується, приступай до розбору.
Насамперед позбудься від неактуальних паперів, старих журналів, візиток, непотрібних канцелярського приладдя — вони заважають зосередитися, твоя продуктивність знижується.
Для документів заведи два лотки.
Один — для нових паперів і свіжої кореспонденції.
Другий — для всього того, що вже знаходиться в роботі.
Приділяй час для розбору цих двох «провокаторів тривожності»: займайся цим, скажімо, щопонеділка, а якщо паперів багато — щоранку.
Не накопичуй зайве.
Отримала візитку, яка тобі може стати в пригоді, — одразу занеси контакт в телефон або комп’ютерний файл, а від картки позбудься, щоб не плодити сміття.
Щоб не розводити гармидер в ящиках столу, дрібні предмети розклади по невеликих відкритих коробочках.
А документи поклади в підписані папки.
Зонування робочого простору.
В ідеалі на робочому столі в зоні видимості має бути тільки те, з чим ти постійно працюєш.
Припустимо, комп’ютер, щоденник, папки з потрібними документами та необхідні канцелярські приладдя.
Решту предметів краще вивести з поля зору.
А як же фото близьких, кімнатні рослини? Як відомо, милі штучки допомагають «відпочити погляду», перемикнутися — і в підсумку отримати заряд енергії та нових ідей.
Так, але якщо ж ти мрійниця, краще прибери все, що відвертає увагу, щоб не витати весь день в хмарах.
Речі корисні тоді, коли перебувають на потрібному місці.
Кольорові папірці, розвішані по периметру монітора, а то і по всьому столу, служать потужним чинником відволікання.
Структуруй інформацію в комп’ютері.
Для кожного проєкту заведи окрему папку.
До їхнього імені можна додавати дату зміни — це допоможе уникнути плутанини й заощадить час пошуку.
Неактуальну інформацію архівуй або зберігай на хмарному сервері.
Планування робочого процесу.
Веди щоденник.
Він допомагає контролювати саму себе.
Завдання записуй щодня у міру надходження, а ввечері заплануй, що потрібно буде зробити завтра.
Так ти позбудешся від нав’язливих думок про те, що ти чогось не встигнеш або забудеш.
Виділяй справи, призначені на певний час.
Якщо у тебе таких заходів багато, можеш розбити сторінку щоденника на дві частини.
В першу записуй ті, де є чітка прив’язка до часу (можеш їх дублювати нагадуваннями в телефоні), в другу — інші.
Розстав пріоритети.
Зі складними та неприємними справами розправляється з ранку.
Такі завдання можеш позначити, наприклад, блискавкою.
Знаком оклику познач справи, які треба виконати обов’язково, інакше буде ай-ай-ай.
Смайлик постав навпроти того, що добре б зробити, але не горить.
Нейтральним смайликом відзнач завдання, спрямовані на довгострокову перспективу.
До речі, термінові та нетермінові, складні й прості справи повинні чергуватися.
Якщо ти непомірно навантажиш себе і не зможеш виконати намічене, то відхилення від графіка сильно тебе засмутить, а в будь-якій справі головне — позитивний настрій.
Виконавши справу, викресли її зі списку.
Це проста дія надихає, адже ти впоралася із завданням, а це маленька перемога.
До речі, мозок сприймає як керівництво до дії цілі, написані від руки.
Але багато хто любить електронні щоденники — вони зручніші.
Чим користуватися — вирішуй сама.
Головне — планувати своє життя, а не пускати на самоплив.
