/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F163%2F96fc8dfae1abc202ec7f890271a9f87b.png)
Дюна: Частина друга / Рецензія Антон Фролова
Почну з того, що я не шанувальник першої частини “Дюні” від Дені Вільнева. Режисер зняв довгий трейлер. У цьому він може посперечатися з метром Рідлі Скоттом і його “Наполеоном”. Трейлери на 3 години.
В одному не можеш відмовити. Канадський режисер вміє у візуалу і не боїться філософських пошуків. Він уже давно не знімає реалістичне кіно. Мабуть, реальності йому стало мало і він пішов у фантастику. Зараз із чинних і доступних мені творців Вільньов найкращий для екранізації фантастики. Він уміє знайти важливе і підкреслити це. На рівні повісті це спрацювало, дивись “Прибуття”.
Повернемося все ж таки до фільму.
“Дюна: Частина друга” просто довела, що “Дюна: Частина перша” трейлер. Який дуже поверхнево показав функціонування пропонованого світу. Перший фільм радше передавав відчуття, враження і працював на візуальному рівні. Важливі аспекти існування на планетах з великими домами та імператорами лише натяками. Не знаю як не знайомим із книжками людям вдавалося не втратити інтерес. Більша частина аудиторії просто підкорилася візуалу.
У другій частині про візуала, звук, гру з кольорами та різними кінолінзами тривало. Інформація про функціонування світу знову ж таки все мимохідь без виразного пояснення. Глядача ставлять перед фактом, експозиція дуже змазана
Після перегляду двох 180+ хвилинних фільмів, мені став більш зрозумілий підхід Пітера Джексона у “Володарі перснів”. Людям потрібен час для розуміння і можливості полюбити світ.
Загалом після красивої, але з незрозумілими смислами, першої частини, у другій більше екшену, активності, політики. Щодо візуальної складової можна сперечатися, але зі спокійною душею заявляю — обидва фільми шедеври для очей. Дуже багато кадрів, сцен, від яких отримуєш задоволення.
На превеликий мій жаль Тімоті Шаламе так і нічого грати. Актор просто загримований, одягнений і ходить у кадрі. Вибачте, але просто ходьби, криків і синіх очей мені мало. Я не побачив перетворення і внутрішньої боротьби Пола Атрідіса. Навіть в екранізації від SyFy цього набагато більше, не кажучи вже про Кайла Маклаклена. Навіть сцена зі сльозами на обличчі майбутнього пророка виглядає технічно бездоганною, але не викликає в мені емоцій.
Ось із Чані все набагато краще. У першому фільмі Зендея просто гарно сиділа в кадрі, то в другому є сцени, які нарешті переконали мене — Зендея хороша актриса. Її модельне минуле відчувається, але вже тільки фоном. Проблеми, які були в мене, з ролями в “Людина-павук” та “Ейфорії” майже закінчилися.
Стало трохи прикро за роль Хав’єра Бардема. Привертати вождя унікального племені до комік-реліфа, треба було постаратися. Мене це дуже сильно дратувало. Іноді навіть заважало дивитися чудову візуальну картинку. Може дрібниця, але не приємно.
О! У цьому фільмі мене підкорює як режисер працює з жіночими персонажами. Навіть якщо він не пояснює принцип жіночого ордену, здатного керувати імператором. Ребека Фергюсон, Флоренс П’ю, Лея Сейду — тільки заради них можна дивитися цей твір. Усі перебувають на своєму місці та тільки підкреслюють складнощі наданого світу.
Ребека взагалі…
Чоловічі образи у Вільнева вийшли просто функціями. Вони чудово підібрані, але все ж просто функції. Грим і антропометричні дані. Трохи виділяється Оскар Батлер в образі на-барона Фейд-Раута Харконнена. Він справді вийшов кращим, ніж в інших екранізаціях.
Ще одним незрозумілим для мене аспектом стало зображення частини Арракіса. Часто чуєш фразу, що життя за пиловим поясом не можливе. Щоправда, за хвилину показують міста, мільйони фундаменталістів і навіть храми з водними резервуарами. Щось тут пропустили, спростили.
У підсумку Дені Вільньов зняв візуальний шедевр, з яскравими жіночими ролями. Для людей, які не знайомі з книгою Френка Герберта, напевно, немає проблем. Для мене ж фільм вийшов добротним, але лише за мотивами. Занадто багато автори твору вирізали, скоротили. Я справді думаю влаштувати перегляд двох частин одразу. Можливо так вони спрацюють краще, без цієї великої перерви.
Усім раджу йти в кінотеатр. Візуальна і звукова складова чудова і тільки великий екран і гарний звук дозволять отримати задоволення від фільму. Філософія, політика і релігія шкода тільки по дотичній.
І так я готовий все робити як каже Флоренс П’ю.
