На узбіччі: пікніки на полотнах знаних митців
На узбіччі: пікніки на полотнах знаних митців

На узбіччі: пікніки на полотнах знаних митців

У розпал літа ми вирішили надихнути вас на відпочинок на свіжому повітрі і склали добірку художніх творів, центром сюжету яких є пікнік.

"Жнива" Пітера Брейгеля Старшого (1565)

На узбіччі: пікніки на полотнах знаних митців - Фото 1

Картина "Жнива" належить до циклу картин Брейгеля, відомих під загальною назвою "Пори року". На полотні зображено пшеничне поле на пагорбі, в спекотний літній день. Біля краю поля частина скошеної пшениці вже складена в копиці та скирти. З пагорба відкривається ідеальний вид на далекі поля, дерева та будинки. На обрії видніється морський берег. Селяни збирають врожай зерна, одні працюю, а інші — відпочивають, хтось вже й приліг подрімати. "Жнива" є однією з небагатьох робіт Брейгеля, на яких панують умиротворення та спокій.

"Сніданок на траві" Едуарда Мане (1863)

На узбіччі: пікніки на полотнах знаних митців - Фото 2

Едуард Мане написав "Сніданок на траві" у 1863 році для виставки на Паризькому салоні. Суворе журі відкинуло її, але робота отримала скандальну популярність. Вже при першому погляді складається враження, що мета автора – шокувати глядача, зруйнувавши всі уявлення про сучасний живопис. На картині зображені двоє молодих чоловіків, що сидять під деревами поряд з оголеною молодою жінкою, яка обернулась прямо до глядача. Неподалік вибирається з води її напівоголена подруга. На траві — жіночі сукні і кошики для пікніка. Пози персонажів виразно нагадують роботи старих майстрів, однак їхні костюми вказують на те, що герої Мане — його сучасники, і саме це викликало найбільше обурення публіки.

"Сніданок на траві" Клод Моне (1866)

На узбіччі: пікніки на полотнах знаних митців - Фото 3

Клод Моне написав "Сніданок на траві" для заявки на Паризький салон 1866 року, а також як виклик Едуарду Мане з його однойменною картиною досить фривольного змісту. Робота над полотном велася у 1865-1866 роках на природі у лісі Фонтенбло, а потім у студії в Парижі. Спочатку виконавши менший варіант композиції розмірами 130 × 181 сантиметр, Моне почав його переносити на полотно 4 х 6 метрів, що спричинило певні труднощі. В 1878 художник в якості застави простроченої заборгованості залишив незакінчений "Сніданок на траві" орендодавцю будинку, який він знімав разом з сім’єю. В 1884 Клод Моне викупив картину і розрізав її на три частини. Один фрагмент був втрачений, оскільки встиг підгнити під час зберігання в підвалі орендодавця, тоді як інші дві через приватні руки потрапила до Музею Орсе в Парижі, де і знаходяться зараз.

"Пляжна сцена" Едґара Деґа (1877)

На узбіччі: пікніки на полотнах знаних митців - Фото 4

Деґа був відомий своєю любов'ю до міського життя та танців, але ця картина показує його здатність зобразити природну красу та емоції життя на пляжі. Картина була створена в 1877 році, в період великих змін у французькому суспільстві і демонструє популярність пляжу як туристичного напрямку. Художній стиль Деґа очевидний у цій картині, з його технікою вільних мазків, використанням світла та яскравої палітри для створення відчуття руху і безтурботності.

"Недільний день на острові Ґранд-Жатт" Жоржа Сера (1884-1886)

На узбіччі: пікніки на полотнах знаних митців - Фото 5

Погожої неділі елегантно вбрані парижани насолоджуються відпочинком на мальовничому березі Сени. Тут пара з мавпочкою та песиком, чоловік з ціпком, жінка з вудкою, рукодільниця з плетінням, хтось прогулюється, а хтось влігся на траву відпочити. Ця величезна картина — приклад нового, систематичного живописного методу Сера, розробленого на основі дослідження наукових колірних теорій. Спершу художник накладав фарбу крихітними мазками, але невдовзі почав використовувати рівновеликі крапки. Кольорові цятки змушують картину бриніти; тіні теж відтворено за допомогою поєднань чистих тонів, які створюють ефект сяйва. "Недільний день на острові Ґранд-Жатт" — вважається однією з найкращих картин XIX століття періоду постімпресіонізму.

"Гість із Запоріжжя" Фотія Красицького (1901 або 1916)

На узбіччі: пікніки на полотнах знаних митців - Фото 6

На полотні зображений пасічник, колишній запорожець, який літнім сонячним днем ​​в саду, в тіні дерев, пригощає свого гостя – козака-запорожця. Перед ними на землі розстелена біла скатертина, на ній розмальовані миски, куманці з гостинцями. До козака дружина господаря привела дітей, щоб познайомити з гостем. Позаду розгорнулася чисельна пасіка родини та рясно буяє зелень. Натурою для картини послугував курінь в садибі сестер художника, в селі Козачому. У ролі запорожця позував місцевий селянин Степан Кругляк, а образ пасічника був збірним. Робота "Гість із Запоріжжя" є однією з кращих в українському історичному живописі на козацьку тематику.

"Відпочинок. Товариство в циліндрах" Казимира Малевича (1908)

Тут художник демонструє картину земної ідилії, творить мальовничу симфонію, наповнену безтурботними, оптимістичними образами, що відповідають початковій функції ідилії — тішити естетичне почуття. Втім, полотно справляє подвійне враження, і вказує на пристрасть художника до пародійності. Робота явно спровокована знаменитою картиною Едуарда Мане. Однак, використовуючи відомий мотив, Малевич вводить "зайвого" чоловіка (в центрі вгорі), що надає картині гумористичний відтінок і трохи затьмарює перше ідилічне враження.

"Пікнік на Бедфорд-Хіллз" Флорін Стеттхаймер (1918)

На узбіччі: пікніки на полотнах знаних митців - Фото 7

Флорін Стеттхаймер не звикла економити на гламурі, тому на картині присутні моделі в модних образах, зокрема сестри художниці, скульптор Елі Надельман і ніхто інший, як Марсель Дюшан. Богема відпочиває на жовтому пагорбі з легким білим покривалом, парасольками, подушками та навіть лобстерами.

"Пікнік" Фернандо Ботеро (1989)

На узбіччі: пікніки на полотнах знаних митців - Фото 8

Фернандо Ботеро — визначний колумбійський художник, пропонує нам пікнік у своєму звичному стилі перебільшених об’ємів та явної сатири. На перший погляд сюжет картини здається таким спокійним: здоровенний кошик, наповнений фруктами та овочами, чоловік дрімає, притулившись до ніжно-рожевої скатертини. При більш детальній оцінці, ми помічаємо руку жінки, що курить, і тривожне виверження вулкану на задньому плані.

Оксана Багрій



Джерело матеріала
loader