/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2Fd15f90f1079fabcd5513647d5fa06f63.jpg)
У Києві знесли футуристичну «японську» автозаправку
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2Fd15f90f1079fabcd5513647d5fa06f63.jpg)
На Броварському проспекті в Києві знесли футуристичну «японську» автозаправну станцію 1978 року будівництва. На місці побували дослідниці модернізму Ельміра Еттінгер і Олена Борисова.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F828f606195e731124709a941fe4c2bb7.jpg)
Дві такі АЗС збудували у Києві наприкінці 1970-х років — на Броварському проспекті 53 і Харківському шосе 68. Із них донедавна зберіглася лише одна.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F7d6ec2478df5c6b164459b30139ee56b.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F587715f55db7c9592ed3422564f18d1a.jpg)
Концепцію дизайну автозаправок зі шлангами згори, як вважається, розробила японська корпорація «Тацуно».
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2Fefbaa5bc97883a1f9d76c32cbc73cdee.jpg)
Особливість полягала в тому, що після оплати оператору станції шланг спускався згори. У цьому була низка практичних переваг: водєві не потрібно було підганяти автомобіль із боку розташування шлангу на точну відстань. Відсутність апаратів на землі заощаджувала простір, що особливо важило в умовах щільної міської забудови в Японії.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F371544c646448450c1b5845c1fc17540.jpg)
Але, як стверджує сайт Rare Historical Photos, автозаправки такого дизайну, зрештою, не набули популярності, бо недоліки переважили. Головною проблемою була безпека: якщо герметичність шлангів порушувалася, пальне просто лилося згори на землю, створюючи великий ризик пожежі.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F09f5e34eea559cbcb36c00d1d8b29c1e.jpg)
Крім того, їх будівництво виявилося занадто складним і дорогим порівняно з традиційними АЗС.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F314c52888d86e2eece2953be0bc7d108.jpg)
Наразі в мережі не вдається знайти інші АЗС ідентичного дизайну, що були в Києві. Є, втім згадки, що кілька подібних встановили у радянських містах, — як-от на фото нижче з Баку, Азербайджанська РСР:
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F6523cd6a18a0e73a49399d0cf9dfc0b1.jpg)
Водночас корпорація «Тацуно» досі виготовляє підвісні установки для автозаправок, але вони мають інакший вигляд:
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F55fcfcbb5901aeb3aadd7feb297cbf04.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2Fa160cfdd8d94f39a01b849e8792f7ef5.jpg)
Раніше «Хмарочос» публікував матеріал про 14 найцікавіших автозаправних станцій, зокрема спроєктованих зірковими архітекторами.
Цей матеріал не вийшов би без підтримки членів нашого Товариства.
Зараз для сталої роботи видання ми шукаємо 1000 нових учасників спільноти, а в обмін на вашу участь пропонуємо цікаві бонуси!
Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» всього від 100 грн/місяць!
- #АЗС
- #Архітектура
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті
