/http%3A%2F%2Fimages.unian.net%2Fphotos%2F2019_03%2F1552899335-2859.jpg)
Міжнародні експерти пояснили, чому від підняття тарифів на вантажоперевезення постраждає сама "Укрзалізниця"
11:26, 20 березня 2019.
Транспорт.
Штучно підвищуючи тарифи, "Укрзалізниця" сприяє тому, що виробники шукають альтернативу, у тому числі – вибирають для перевезень вантажів автотранспорт.
За 5 років обсяги перевезення вантажів УЗ скоротилися на 100 мільйонів тонн / фото УНІАН.
Рішення "Укрзалізниці" підняти тарифи на вантажоперевезення сприяє відтоку її клієнтів і вибором для перевезення вантажів автомобільного транспорту.
Про це йдеться в матеріалі "Апострофа".
За даними Українського інституту майбутнього, за останні 5 років обсяги перевезення вантажів "Укрзалізницею" впав на більш ніж 100 мільйонів тонн, або майже на 25%.
Пов'язано це, звичайно ж, з російською агресією і втратою контролю над низкою підприємств, так і залізничних шляхів.
Проте не тільки.
На думку експертів, вантажовідправники йдуть від "Укрзалізниці" багато в чому саме через високе та необґрунтоване зростання тарифів.
Виходить замкнуте коло – підняли тарифи, доходи зменшилися, а, щоб компенсувати – знову підняли тарифи...
"Я впевнений, що таке рішення (про підняття тарифів, - ред.) не є стратегічно правильним з точки зору самої "Укрзалізниці".
Адже дивіться: тарифи в черговий раз піднімають, а що відбувається з обсягами промислових перевезень? Вони стагнують і навіть зменшуються.
Таким чином, штучно підвищуючи тарифи, "Укрзалізниця" сприяє тому, що виробники шукають альтернативу, у тому числі – вибирають для перевезень вантажів автомобільний транспорт.
Простіше кажучи, в довгостроковій перспективі це веде до втрат самої "Укрзалізниці", - зазначив у коментарі "Апострофу" голова Комітету Верховної Ради з питань промислової політики та підприємництва, заступник Лідера РПЛ з економічної політики Віктор Галасюк.
Так само думають і в Європейській бізнес-асоціації.
"Лише у 2018 році АТ "Укрзалізниця" перевезла на 18 мільйонів тонн менше, ніж у 2017.
Водночас обсяг перевезень автомобільним транспортом збільшився.
Тобто подальше збільшення витрат на залізничні перевезення буде автоматично зменшувати обсяги перевезень залізничним транспортом і обсяг доходів АТ "Укрзалізниця", що, разом зі збитковістю пасажирських перевезень вимагатиме постійного підвищення залізничних тарифів для покриття витрат і дефіциту оборотних коштів", - зазначають в Асоціації.
"Зрозуміло, що підняти тарифи – це найпростіше рішення.
На жаль, це далеко не новий підхід.
Ми бачимо, що подібний підхід використовується і в інших сферах, наприклад, у газовій.
Але це механізм, який в довгостроковій перспективі якраз послаблює, а не посилює економіку.
Крім того, таке підвищення створює агресивне середовище всередині країни та дає фору іноземним виробникам, які є конкурентами вітчизняним виробникам.
Це неправильна політика", - вважає Віктор Галасюк.
#вантажоперевезення Укрзалізниця тарифи#Укрзалізниця вантажоперевезення#вантажоперевезення в Україні.

