Міжнародні експерти пояснили, чому від підняття тарифів на вантажоперевезення постраждає сама "Укрзалізниця"
Міжнародні експерти пояснили, чому від підняття тарифів на вантажоперевезення постраждає сама "Укрзалізниця"

Міжнародні експерти пояснили, чому від підняття тарифів на вантажоперевезення постраждає сама "Укрзалізниця"

11:26, 20 березня 2019.

Транспорт.

Штучно підвищуючи тарифи, "Укрзалізниця" сприяє тому, що виробники шукають альтернативу, у тому числі – вибирають для перевезень вантажів автотранспорт.

За 5 років обсяги перевезення вантажів УЗ скоротилися на 100 мільйонів тонн / фото УНІАН.

Рішення "Укрзалізниці" підняти тарифи на вантажоперевезення сприяє відтоку її клієнтів і вибором для перевезення вантажів автомобільного транспорту.

Про це йдеться в матеріалі "Апострофа".

За даними Українського інституту майбутнього, за останні 5 років обсяги перевезення вантажів "Укрзалізницею" впав на більш ніж 100 мільйонів тонн, або майже на 25%.

Пов'язано це, звичайно ж, з російською агресією і втратою контролю над низкою підприємств, так і залізничних шляхів.

Проте не тільки.

На думку експертів, вантажовідправники йдуть від "Укрзалізниці" багато в чому саме через високе та необґрунтоване зростання тарифів.

Виходить замкнуте коло – підняли тарифи, доходи зменшилися, а, щоб компенсувати – знову підняли тарифи...

"Я впевнений, що таке рішення (про підняття тарифів, - ред.) не є стратегічно правильним з точки зору самої "Укрзалізниці".

Адже дивіться: тарифи в черговий раз піднімають, а що відбувається з обсягами промислових перевезень? Вони стагнують і навіть зменшуються.

Таким чином, штучно підвищуючи тарифи, "Укрзалізниця" сприяє тому, що виробники шукають альтернативу, у тому числі – вибирають для перевезень вантажів автомобільний транспорт.

Простіше кажучи, в довгостроковій перспективі це веде до втрат самої "Укрзалізниці", - зазначив у коментарі "Апострофу" голова Комітету Верховної Ради з питань промислової політики та підприємництва, заступник Лідера РПЛ з економічної політики Віктор Галасюк.

Так само думають і в Європейській бізнес-асоціації.

"Лише у 2018 році АТ "Укрзалізниця" перевезла на 18 мільйонів тонн менше, ніж у 2017.

Водночас обсяг перевезень автомобільним транспортом збільшився.

Тобто подальше збільшення витрат на залізничні перевезення буде автоматично зменшувати обсяги перевезень залізничним транспортом і обсяг доходів АТ "Укрзалізниця", що, разом зі збитковістю пасажирських перевезень вимагатиме постійного підвищення залізничних тарифів для покриття витрат і дефіциту оборотних коштів", - зазначають в Асоціації.

"Зрозуміло, що підняти тарифи – це найпростіше рішення.

На жаль, це далеко не новий підхід.

Ми бачимо, що подібний підхід використовується і в інших сферах, наприклад, у газовій.

Але це механізм, який в довгостроковій перспективі якраз послаблює, а не посилює економіку.

Крім того, таке підвищення створює агресивне середовище всередині країни та дає фору іноземним виробникам, які є конкурентами вітчизняним виробникам.

Це неправильна політика", - вважає Віктор Галасюк.

#вантажоперевезення Укрзалізниця тарифи#Укрзалізниця вантажоперевезення#вантажоперевезення в Україні.

Источник материала
Упоминаемые персоны
loader
loader