Нова стратегія: як російські пропагандисти збільшують свій вплив в країнах Балтії та у Польщі завдяки фейсбуку
Нова стратегія: як російські пропагандисти збільшують свій вплив в країнах Балтії та у Польщі завдяки фейсбуку

Нова стратегія: як російські пропагандисти збільшують свій вплив в країнах Балтії та у Польщі завдяки фейсбуку

Російське пропагандистське ЗМІ Sputnik, яке має свої представництва у багатьох країнах, не користується великою популярністю в країнах Балтії і Польщі, проте значно збільшує активність і вплив в соціальних мережах, зокрема в фейсбуці.

Про це йдеться в дослідніцькому матеріалі The Lithuania Tribune.

"На перший погляд, ці групи Sputnik у Facebook можуть здатися нешкідливими, оскільки багато інтернет-ЗМІ, такі як литовський Delfi або британський BBC News, мають подібні групи у Facebook для просування свого власного контенту.

Втім, ці групи Sputnik є ще одним каналом поширення дезінформації Кремля, оскільки статті, вже опубліковані в їхніх ЗМІ, з'являються в новинних стрічках фоловерів", - йдеться у статті.

DFRLab провів дослідження груп цього ЗМІ у фейсбуці на місцевій та російській мовах у період від 1 травня 2018 до 6 травня 2019 року, яке представлене в країнах Балтії та у Польші і виявилося, що, незважаючи на низький рівень поширення статей "Супутника" в цих країнах, групи у соцмережі Facebook продемонстрували швидке зростання.

На естонській сторінці Sputnik у Facebook місцевою мовою 6 травня було вже приблизно 2 300 фоловерів.

За один рік кількість передплатників зросла на 216, що становить 10,54% від ~2050 передплатників на початок періоду, 1 травня 2018 року.

Водночас естонська сторінка російською мовою була більш популярною і мала більш швидке зростання.

На початку періоду моніторингу у цієї сторінки було менше 9 000 передплатників, а 6 травня 2019 року в неї вже було 11 500 передплатників, що склало зростання на 29,35%.

Сторінка Sputnik у Латвії була єдиною, що продемонструвала негативне зростання.

Сторінка втратила лише 0,86% фоловерів або всього десять підписників.

Сама група була відносно невеликою і нараховувала близько 1200 підписників.

Водночас на латвійській сторінці Sputnik російською мовою спостерігається поступове зростання, що досягає 13,68% за рік.

Група розпочала роботу з менш ніж 10 000 підписників, а наприкінці року їхня кількість збільшилася до 11 200 підписників.

У випадку з Литвою сторінка Sputnik литовською мовою зросла більш суттєво - на 67,84%.

За зазначений період група виросла від 1 300 до 2 100 фоловерів, при цьому загальне зростання склало 869 фоловерів.

Російська версія литовського "Супутника" показала трохи нижче зростання - 48,64%.

Проте група мала велику аудиторію послідовників, як порівняти з сторінкою литовською мовою.

Період моніторингу почався з трохи менше ніж 3 000 фоловерів, у травні поточного року їхня кількість досягла 4 400.

Випадок у Польщі дещо відрізнявся від ситуації з країнами Балтії.

У Польщі не було офіційної сторінки "Супутника" російською мовою, а сторінка польською мовою була створена тільки в січні 2019 року.

Сама група у фейсбуці була дуже маленькою і мала всього 704 фоловера.

Через її нещодавнє створення важко передбачити майбутнє зростання групи, а також, чи буде створена версія російською мовою.

Проте польський випадок також показав іншу цікаву особливість, якої не було в Прибалтиці.

Фальшивий аккаунт Sputnik польською мовою був створений ще у вересні 2018 року і показав різке зростання на 125,25%, що привело до 8 400 фоловерів.

Сторінка за цей період отримала понад 15 тисяч вподобань.

Дослідники дійшли висновку, що у всіх країнах групи у соцмережах російською мовою були більш популярні, ніж місцевою мовою.

Водночас, у Польщі та Литві кількість фоловерів була значно меншою, ніж в Латвії та Естонії.

Це може залежити від численності російської меншини у зазначених країнах.

"Крім того, той факт, що читацька аудиторія представництв "Супутника" в країнах Балтії є низькою, може бути новою стратегією поширення пропагандистських повідомлень.

Знаючи, що аудиторія статей "Супутника" в країнах Балтії відносно невелика, просування упередженої інформації в Facebook, ймовірно, дасть кращі результати", - вважають дослідники.

Настанок вони зазначають, що Sputnik News не має достатніх доходів від реклами і повністю залежить від кремлівського фінансування.

Короткі заголовки новин у фейсбуці, які доправляються просто в новинну стрічку фоловерів.

"Відкривання посилання на статтю більшого обсягу стає непотрібним, оскільки читачі можуть сформувати ту ж думку, просто переглядаючи заголовки статей в повідомленнях груп.

І цей приклад показує, що все більше і більше користувачів Facebook в країнах Балтії отримують ці новини", - резюмували дослідники у матеріалі.

Джерело матеріала
loader
loader