09:45, 05 грудня 2019.
Фінанси.
Розвиток інноваційних сервісів не виключає потреби у традиційному банкінгу.
Банк майбутнього являтиме собою ІТ-компанію з цифровими сервісами, але не витіснить традиційний банкінг остаточно.
Таку думку висловили провідні фінансисти України в ході форуму UAFIN.
TECH 2019.
Зокрема, заступник голови правління "Ощадбанку" Антон Тютюн зазначив, що на банківському ринку України з'явилося безліч нових гравців, включаючи телекомунікаційні компанії та поштових операторів, але розвиток інноваційних сервісів не виключає потреба у традиційному банкінгу.
"У нашій країні 13 мільйонів осіб живуть у селах.
Понад 11 мільйонів пенсіонерів, а це понад 30% населення України.
За дослідженням GfK, лише 20% населення в Україні хоча б раз на місяць заходять в онлайн-банкінг, а 47% клієнтів досі раз на місяць відвідують відділення банку.
65% клієнтів воліють платити комуналку у відділеннях", - сказав банкір.
За його словами, банк майбутнього буде приблизно таким же, як зараз, але стане набагато швидше, комфортніше, з великою кількістю цифрових сервісів.
Старший віце-президент компанії Visa в країнах СНД і Південно-Східної Європи Віра Платонова у свою чергу висловила думку, що банк майбутнього являтиме собою ІТ-компанію, яка працює з різними сегментами, але класичний банкінг нікуди не зникне.
"Завжди необхідно розуміти, що є місце, куди ти прийдеш, твій банк.
І при будь-яких питаннях і проблемах тобі допоможуть фізично", - сказала Платонова.
За її словами, мова не тільки про Україну, а про світовий тренд, оскільки більша частина населення планети все ще намагається адаптуватися до класичного банкінгу.
"В Україні зі 100 гривень лише 30 проводять через безготівкові обороти.
70 - все ще кеш", - додала Платонова.
Присутній на форумі заступник голови НБУ Сергій Холод зазначив, що ринок рухається в напрямку відкритого доступу до банкінгу по будь-яких каналах – як фізичним, так і віртуальним.
"У майбутньому збережеться як фізичний банкінг, де можна прийти випити кави та просто поговорити.
Хоча це в загальному-то і не банківська функція, але можуть бути продані й банківські послуги.
А для тих людей, які не відчувають у цьому потреби, буде все доступно в різних додатках", - сказав він.
Представник Міжнародної фінансової корпорації (IFC) Заріна Одінаєва висловила думку, що конкурентоспроможність банків в майбутньому буде сильно залежати від можливості швидко адаптуватися до нових технологій.
"Банк майбутнього ми бачимо в першу чергу в тому, що все одно банківський сектор залишиться в кредитуванні великих інвестиційних проектів, інфраструктурних проектів, великих корпоративних проектів.
Цього ніколи не скасувати.
У великих інвестиційних розміщеннях", - сказала вона.
Керівник компанії Moneyveo Олена Андронікова у свою чергу зазначила, що розвиток банку йде в мікросервиси для клієнтів, для яких необхідний фінтех, але традиційний банк залишиться як інститут довіри.
"Банк як інститут трасту – довіри - завжди був, є і буде.
Тому що банк – це гроші, асоціація з грошима.
І це те, куди й корпоративні клієнти, і фізично особи готові йти для того, щоб робити вкладення", - сказала вона.
Як повідомляв УНІАН, згідно зі статистикою Національного банку України, загальна кількість платіжних карток в Україні за січень-вересень 2019 року зросла на 9% - до 64,7 мільйона штук, і 60% цієї кількості становлять активні платіжні картки.
#безготівкові платежі.