/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F52%2F55af6d7b397985103f181e43deb2836e.jpg)
Сучасний ребрендинг і шанобливе ставлення до клієнта: як українка розвиває бізнес у 75 років
Любов Лосик розповіла, що вона вивчилася на товарознавця – це людина, яка займається закупівлею, розподілом і доставкою товарів до магазинів.
"Під час практики мене забрали працювати в сільпо (сільський споживчий кооператив) в Зарічненському районі.
Так почалася моя кар'єра", – сказала жінка.
Ми переказали статтю видання MC.
Як з'явилася ідея про канцелярський магазин.
За словами Любові, на початку 90-х вона вже вийшла на пенсію, але хотіла і далі працювати.
"У якийсь момент я навіть не могла нашкрябати грошей на шматок хліба.
Приблизно в цей же час син закінчив Національний університет харчових технологій і теж не міг знайти роботу.
Я бігала і шукала для нього місце.
Тоді якраз відкрили митниці, і мені вдалося домовитися про роботу для сина на українсько-чеському підприємстві, яке займалося оформленням вантажів за кордон", – сказала Любов Лосик.
Підприємниця Любов Лосик / Фото MC.
Згодом це підприємство почало розвивати напрям торгівлі.
"Тоді син прийшов до мене зі словами: "Мама, я знайшов тобі роботу.
Будеш торгувати канцелярією".
Так я почала продавати канцтовари у кімнаті готелю "Дружба".
До мене за канцелярським приладдям ходив весь район", – додала жінка.
Про старт власного бізнесу.
Потім, після закриття цього підприємства, жінка вирішила відкрити свій магазин.
Спочатку торгувала меблями: стільцями, кріслами, а потім знову зайнялася канцелярією.
Зараз Любов Лосик разом з помічницею Марією продає товари, виписує накладні та рахунки, контролює виплати постачальникам та веде книгу замовлень.
В окрузі багато конкурентів.
Помітила, що сучасні продавці погано знають ази торгівлі і свій асортимент.
Я, наприклад, свій знаю напам'ять, тому можу людині запропонувати те, що йому потрібно,.
– наголосила жінка.
Канцтовари у магазині пані Любові / Фото MC.
Про труднощі в роботі.
За словами Любові Лосик, у 90-х у неї купували більше, ніж сьогодні.
Тоді річний оборот перевищував мільйон гривень, а зараз виручка в найвдаліший день максимум 2000 гривень.
Стало менше і постійних покупців.
"Ще одна проблема – непосильні податки.
Ось піднімуть мінімальну зарплату на сто гривень – і податок відразу зростає.
Тільки за свою помічницю Марію плачу 2000 гривень податків.
Знаю, що багато своїх співробітників офіційно не оформляють.
Але для мене це важливо", – додала підприємиця.
Проте зараз магазин перезапустили.
Там зробили ремонт у приміщенні і повний ребрендинг – звична назва "Канцтовари" на вивісці перетворилося в "Канцтовари від Лосик"; з'явилася партію найсучаснішої канцелярії; встановили в місті сітілайти з рекламою нового магазину.
Ребрендинг магазину Любові Лосик / Фото MC.
Порада для майбутніх підприємців.
"Найголовніше – дивитися кожного клієнта в очі, бути з ним чесним і справедливим.
Я кожного ранку встаю і розумію: сьогодні я комусь буду потрібна.
Адже з таких маленьких моментів, коли ти комусь приносиш користь, і складається наше життя", – поділилася Любов Лосик.

