Верховна Рада ухвалила законопроект 1182-11-Д у першому читанні.
Одним із ключових положень документа є лібералізація ринку та допуск суден під іноземним прапором.
Це стимулюватиме міжнародну торгівлю та пасажирські перевезення.
– Річкові перевезення – найдешевший і найбільш екологічний спосіб доставки вантажів.
Запровадження ефективної річкової логістики дозволить перевозити великогабаритні партії вантажів, заощаджуючи 1 млрд грн протягом чотирьох років на ремонті автодоріг, що руйнуються від вантажівок, – наголосив міністр інфраструктури Владислав Криклій.
У Європі підтримують закон і зазначають, що реформа допоможе Україні вийти з ізоляції та сприятиме економічному прогресу.
За словами першого радника представництва ЄС в Україні Йоханнеса Бауера, нове законодавство сприятиме залученню іноземних інвестицій.
За словами Криклія, ухвалення цього закону збільшить потік вантажів до 30 млн тонн на рік.
Зокрема, дозволить розвинути водний шлях Е-40 з Білоруссю.
Читайте: Метро в Києві можуть не відкрити 25 травня – Криклій назвав причину.
Також законопроект започатковує створення Державного фонду розвитку внутрішніх водних шляхів.
Він необхідний для забезпечення належного технічного стану судноплавних шлюзів на Дніпрі та можливості підвищення пропускної спроможності річки.
У Міністерстві інфраструктури повідомляють, що документ стимулюватиме суднобудування, відновить підприємства, створить нові робочі місця, проведе дерегуляцію галузі шляхом запровадження безкоштовного проходження шлюзів та частково звільнить судна від портових зборів.
А ще спростить адміністративні процедури під час реєстрації кораблів і видання кваліфікаційних документів.
Якщо законопроект ухвалять, реформа розпочнеться вже з наступного року.
До слова, в Україні планують ввести нову транспортну модель, яка дозволить замінити маршрутки на автобуси.
Міністр інфраструктури Владислав Криклій заявив, що відомство вже ініціювало відповідний законопроект.