Олександр Брикайло, співвласник каналу «Сонце»: Ми дратуємо «великих гравців» і заважаємо їм
Олександр Брикайло, співвласник каналу «Сонце»: Ми дратуємо «великих гравців» і заважаємо їм

Олександр Брикайло, співвласник каналу «Сонце»: Ми дратуємо «великих гравців» і заважаємо їм

Олександр Брикайло, співвласник каналу «Сонце»: Ми дратуємо «великих гравців» і заважаємо їм - Фото 1

Олександр Брикайло, співвласник каналу «Сонце»: Ми дратуємо «великих гравців» і заважаємо їм - Фото 2

У середині липня провайдер «Ланет» звинуватив «1+1 медіа» у вимозі прибрати з пакетів некодовані на супутнику канали.

На доказ своїх слів про тиск медіагруп на провайдерів «Ланет» навів лист телеканалу «Сонце» до Інтернет-асоціації України, у якому канал нарікає на те, що представники медіагруп примушують операторів і провайдерів виключати з їхніх мереж телеканал «Сонце» під погрозою позбавлення їх прав на контент медіагруп.

Згодом сам телеканал звернувся до президента України Володимира Зеленського з проханням захистити його від тиску з боку «великих гравців».

Співвласник «Сонця», засновник і керівник «Студії Пілот» Олександр Брикайло ще в березні в інтерв’ю «Детектор медіа» розказував про зафіксовані погрози та «ціновий шантаж», щоб примусити вимкнути «Сонце» з мереж і платформ.

«У разі, якщо погрози перейдуть у дії, реакція буде відповідною.

Будуть розпочаті розслідування і справи щодо ініціаторів тиску по кожному факту порушення законів», – тоді зазначав він.

Зараз «Сонце» єдиний з-поміж десятків каналів, присутніх на відкритому супутнику, заявляє про тиск з боку медіагруп з метою змусити канал закодуватися.

У бліц-інтервю «Детектору медіа» Олександр Брикайло детальніше розказав про своє бачення ситуації.

Власники ТОВ «Солар медіа» (юридична особа каналу) – телепродюсер Олександр Брикайло (51%, серед них 40% належать йому особисто, а ще 11% – через ПП «Студія Пілот») і кінопродюсер Сергій Лавренюк (49%).

– Олександре, канал «Сонце» заявив про тиск медіагруп на провайдерів, які добиваються кодування вашого каналу на супутнику або вилучення його з платних платформ.

Скажіть, коли від вас почали вимагати закодуватися?.

– Натяки на «необхідність» закодувати «Сонце» і навіть ультиматуми лунали досить давно.

Спершу це сприймалось майже як жарт.

Ну, вирішили певні канали змінити власну бізнес-модель дистрибуції, це їх суверенне право.

До чого тут ми? «Сонце» в жодних переговорах на цю тему участі не брав, і кодування супутникового сигналу в наші плани не входило.

Однак кілька місяців тому від наших партнерів-провайдерів з усієї країни, ми почали отримувати інформацію про шантаж зі сторони представників великих медіагруп.

Використовуючи своє домінуюче становище, ці представники почали примушувати операторів телекомунікацій та провайдерів програмної послуги виключати з їхніх мереж телеканал «Сонце».

Інакше «неслухняних» провайдерів буде позбавлено прав показувати канали медіагруп.

Яскравий приклад – заява компанії «Ланет».

– Це розпочалось одразу після кодування на супутнику?.

– Приблизно так.

Тоді ж нам стало відомо про зміст неодноразових зустрічей менеджерів медіагруп, на яких начебто було ухвалено скоординований план по «викиданню» «Сонця» з кабельних мереж, через «роботу» з провайдерами.

Усе зовсім перестало виглядати жартом після того, як нас відключив «Тріолан» (другий за кількістю абонентів кабельний провайдер.

– ДМ).

– Як «Тріолан» мотивував свою відмову?.

– Вони прямо пояснили цей крок тиском на них і неготовністтю ризикувати втратою контрактів з «великими».

– Окрім «Тріолану» хтось із великих провайдерів вас виключив зі своїх пакетів?.

– Так, декілька провайдерів нас також виключили, деякі зараз вирішують, як вчинити.

Пояснення в усіх аналогічні.

Хочу зазначити, що є група провайдерів, позиція яких заслуговує на повагу.

Вони не піддалися на тиск.

В першу чергу це «Ланет».

«Воля» також запевнила нас, що не збирається відключати «Сонце» і що вони не отримували жодних вимог на цю тему, а якщо отримають, то категорично не сприймуть.

Про інших провайдерів, які не піддалися тиску, скоро стане відомо.

– На яких умовах ви працюєте з провайдерами? Адже В нас усі будують співпрацю по різному: хтось бере з провайдерів роялті, хтось навпаки платить їм за входження в пакети.

– Абсолютна більшість ринку працює за платною моделлю, коли провайдери сплачують каналам роялті.

Для «Сонця» платна модель цікава, але зараз пріоритет – це рекламна модель монетизації.

Сплачувати за наш канал ми не плануємо.

За умови переходу на модель дистрибуції, аналогічну обраній більшими гравцями, прогнозовані доходи від роялті не компенсують втрат від падіння рейтингів.

– У ваших угодах з провайдерами передбачені можливості їх одностороннього розірвання? З яких причин?.

– У кожній угоді є пункти, які передбачають час, за який одна зі сторін може її розірвати.

Формально зачистка медіапростору від конкурента в особі телеканалу «Сонце», має виглядати як господарче рішення провайдера, який сам обирає, кого транслювати, а кого ні.

– Окрім «Сонця» на супутнику залишилися й інші розважальні канали: «Трофей», «Наука», «Фауна», «Терра», XSport, Eko TV, «Малятко», Niki Kids, Niki Junior, EUMusic, 4ever music.

Щодо їх трансляції в медіагруп немає закидів?.

– Мені не дуже коректно коментувати їхню позицію.

Наскільки я знаю, вони прийняли рішення кодуватися.

Можливо, їм так вигідно, можливо, на них натиснули.

Про це краще спитати у них.

– Як ви для себе пояснюєте тиск із боку медіагруп? Це пов’язано з тим, що ви єдині не хочете кодуватися, чи є й інші причини? Бо канал із часткою 1% навряд чи суттєво впливає на їхні прибутки.

– «Сонце» – незалежний канал, не входить до жодних груп впливу, наші рейтинги зростають.

Ми дратуємо «великих гравців» і заважаємо їм.

За всіма подіями в медіабізнесі стоять гроші і вплив на аудиторію.

Наша ситуація не виняток.

До речі, перед рішенням закодуватись, медіагрупи робили економічні розрахунки.

Вони очікували на один фінансовий результат, а отримали інший.

Тепер іде пошук причин.

Не виключаю, що позиція «Сонця» може бути навіть комусь вигідною для виправдання різниці між плановими розрахунками і фактичним результатом історії з кодуванням.

– Але ж «Сонце» не так впливає на їхні прибутки, щоб заради цього варто було так сколихнути увесь ринок.

– За комерційною аудиторією «18-54, 50 тис.+», відчутних змін у «Сонця» не відбулось, тут наше зростання незначне і цілком вписується у криву нашого поступового щорічного зростання.

Супутниковий перегляд переважає в маленьких містах, по аудиторії «Вся Україна».

Там дійсно ми маємо зростання до 2% частки.

Мабуть, для ініціаторів тиску це питання зачистки конкурентів саме по широкій аудиторії.

Дійшло навіть до того, що від поважного менеджера однієї з медіагруп, прозвучала погроза, що в разі, як канал не закодується, начебто із «Сонцем» не підпише угоду на наступний рік сейлз-хауз.

– Хто вас продає?.

– Ocean Media.

Ми відразу в них запитали, чи можливий зв’язок вимоги кодування з рекламним контрактом.

Й отримали запевнення, що це маячня.

Ми давно співпрацюємо, цінуємо наші стосунки.

Жодного разу підстав сумніватися в порядності Ocean Media не було.

– Ви ще не отримали відповіді від тих владних структур, яким надсилали звернення?.

– Найперше ми звернулись до Національної ради, на цьому тижні до президента і до трьох комітетів Верховної Ради.

Чекаємо на їхню реакцію.

Адже ситуація критична.

І це зовсім не «конфлікт суб‘єктів господарювання», як іноді це намагаються змалювати.

В Україні відбувається зачистка інформаційного простору.

Порушуються засадничі закони правової держави.

Іде відверта спроба знищити незалежний телеканал «Сонце», який не входить до жодних груп і не просуває нічиїх політичних інтересів.

Теги за темою
Ринок
Джерело матеріала
loader
loader