Адвокат: Для усунення дискримінації іноземних компаній в українських портах потрібен законопроект про конкурентно-антимонопольну реформу
Адвокат: Для усунення дискримінації іноземних компаній в українських портах потрібен законопроект про конкурентно-антимонопольну реформу

Адвокат: Для усунення дискримінації іноземних компаній в українських портах потрібен законопроект про конкурентно-антимонопольну реформу

Верховній Раді України потрібно прискорити розгляд законопроекту № 2730-2 про конкурентно-антимонопольної реформу, який серед іншого допоможе поліпшити ситуацію в українських портах, де на даний момент іноземні судна постійно стикаються з порушенням міжнародних стандартів. Про це у своєму блозі для Obozrevatel написав адвокат В'ячеслав Ганган, одночасно закликавши Антимонопольний комітет звернути увагу на виконання законодавства в портах України, повідомляє УНІАН.

"Він (законопроект № 2730-2 – ред.) значно розширює повноваження АМКУ і, серед іншого, встановлює адекватні терміни для розгляду звернень. Крім того, він наділяє посадових осіб Антимонопольного комітету повноваженнями самостійно виявляти потенційні порушення конкурентного законодавства. Це робить підприємців більш незалежними: їм не треба офіційно звертатися в АМКУ і дражнити природного монополіста", – зазначає адвокат.

На думку Гангана, якщо законопроект буде прийнятий, роль Антимонопольного комітету, як органу, здатного захистити конкуренцію, зросте. Крім того, підвищиться правова визначеність та ефективність діяльності державної системи розвитку та захисту конкуренції. Це природним чином знизить корупційні ризики і створить для бізнесу більш сприятливе середовище. Зокрема, він нагадав, що іноземні судна в українських портах постійно стикаються з порушенням міжнародних стандартів – починаючи від портових зборів, які приблизно однакові в усьому світі, але в Україні дещо вищі, і закінчуючи постійними штучними бар'єрами і не завжди обґрунтованими фінансовими бюрократичними витратами. А "свої", як пише адвокат, для керівництва портів компанії заходять вільно.

"Адміністрація морських портів надає нерівні умови, часто дискримінаційні, компаніям, що займаються однаковою діяльністю в одному і тому ж порту. Юридичною мовою це називається "антиконкурентною узгодженістю дій суб'єктів господарювання". Деяким компаніям шлях в порт взагалі закритий, якщо у них немає особистих домовленостей з адміністрацією: від них нескінченно вимагають, то додаткові пакети документів, то створюють бюрократичні бар'єри. Тут вже можна говорити про зловживання монопольним становищем", - пише Ганган.

За його словами, можлива також ситуація, коли, наприклад, дві компанії орендують причал. Одній ДП "АМПУ" надасть "дружніх" стивідора і сюрвейера, а інший дістається просто причал.

"Тобто, в наявності економічні та корупційні ризики, які важко враховувати при плануванні діяльності. АМКУ, розглядаючи справи за зверненням підприємців, більшою мірою захищає інтереси держави, а не бізнесу, навіть якщо констатує факт порушення конкуренції в інтересах підприємця", – зазначив адвокат, при цьому додавши, що від того, наскільки якісно будуть обслужені іноземні судна в Україні, залежить загальне враження від країни.


Адвокат: Для усунення дискримінації іноземних компаній в українських портах потрібен законопроект про конкурентно-антимонопольну реформу

На даний момент іноземні судна в українських портах постійно стикаються з порушенням міжнародних стандартів

 16:33 03.08.2020 

Верховній Раді України потрібно прискорити розгляд законопроекту № 2730-2 про конкурентно-антимонопольної реформу, який серед іншого допоможе поліпшити ситуацію в українських портах, де на даний момент іноземні судна постійно стикаються з порушенням міжнародних стандартів. Про це у своєму блозі для Obozrevatel написав адвокат В'ячеслав Ганган, одночасно закликавши Антимонопольний комітет звернути увагу на виконання законодавства в портах України, повідомляє УНІАН.

"Він (законопроект № 2730-2 – ред.) значно розширює повноваження АМКУ і, серед іншого, встановлює адекватні терміни для розгляду звернень. Крім того, він наділяє посадових осіб Антимонопольного комітету повноваженнями самостійно виявляти потенційні порушення конкурентного законодавства. Це робить підприємців більш незалежними: їм не треба офіційно звертатися в АМКУ і дражнити природного монополіста", – зазначає адвокат.

На думку Гангана, якщо законопроект буде прийнятий, роль Антимонопольного комітету, як органу, здатного захистити конкуренцію, зросте. Крім того, підвищиться правова визначеність та ефективність діяльності державної системи розвитку та захисту конкуренції. Це природним чином знизить корупційні ризики і створить для бізнесу більш сприятливе середовище. Зокрема, він нагадав, що іноземні судна в українських портах постійно стикаються з порушенням міжнародних стандартів – починаючи від портових зборів, які приблизно однакові в усьому світі, але в Україні дещо вищі, і закінчуючи постійними штучними бар'єрами і не завжди обґрунтованими фінансовими бюрократичними витратами. А "свої", як пише адвокат, для керівництва портів компанії заходять вільно.

"Адміністрація морських портів надає нерівні умови, часто дискримінаційні, компаніям, що займаються однаковою діяльністю в одному і тому ж порту. Юридичною мовою це називається "антиконкурентною узгодженістю дій суб'єктів господарювання". Деяким компаніям шлях в порт взагалі закритий, якщо у них немає особистих домовленостей з адміністрацією: від них нескінченно вимагають, то додаткові пакети документів, то створюють бюрократичні бар'єри. Тут вже можна говорити про зловживання монопольним становищем", - пише Ганган.

За його словами, можлива також ситуація, коли, наприклад, дві компанії орендують причал. Одній ДП "АМПУ" надасть "дружніх" стивідора і сюрвейера, а інший дістається просто причал.

"Тобто, в наявності економічні та корупційні ризики, які важко враховувати при плануванні діяльності. АМКУ, розглядаючи справи за зверненням підприємців, більшою мірою захищає інтереси держави, а не бізнесу, навіть якщо констатує факт порушення конкуренції в інтересах підприємця", – зазначив адвокат, при цьому додавши, що від того, наскільки якісно будуть обслужені іноземні судна в Україні, залежить загальне враження від країни.


Джерело: 112.ua
Джерело матеріала
loader
loader