Аміачна селітра в найбільшому порту України-Південний, зберігається з порушеннями світових стандартів, і вона схильна до змін температурних режимів. Як йдеться у розслідуванні журналістів dsnews, в порту Південний зберігається величезна кількість аміачної селітри-10 тис.тонн. Це втричі більше, ніж на складі в Бейруті. І способи зберігання цієї селітри, як показали журналісти, порушують всі належні норми, і постійно піддаються температурним впливам.
Крім того, поруч з цим складом вивантажують інші вибухонебезпечні речовини. Це може призвести до страшної катастрофи, що істотно перевищує за масштабами те, що трапилося в Лівані.
Після того, як вчора, 6 серпня, журналісти забили тривогу у зв'язку з лежить прямо на причалах найбільшого порту в Україні – "Південного" – величезної партії селітри, Южненська філія Адміністрації морських портів України, якою керує Максим Широков, у себе в Facebook опублікувала спростування заявам у ЗМІ про те, що селітра в порту зберігається без порушень норм безпеки.
"Але, по суті, спростування Адміністрації тільки підсилює приводи для тривоги одеситів, адже воно: а) підтверджує той факт, що в якихось 20 кілометрах від Одеси під сонцем дійсно лежить величезна партія вибухонебезпечної речовини; б) що лежить вона на причалах 1-2, тобто в безпосередній близькості до Одеського припортового заводу; в) селітра в "Південному" упакована в ті ж біг-беги, в яких вона була в Бейруті",-пишуть журналісти.
При цьому є проблема і з протипожежною безпекою. Нещодавно в порт прийшов "новий" протипожежний буксир "Витязь", від компанії афілійованої з колишнім керівником ОПЗ Сергієм Назаренко. За документами, завдання буксира-обслуговування газовозів і забезпечення протипожежної безпеки. Таку роботу можуть виконувати тільки судна з потужністю від 3 800 кінських сил, у "Витязя" їх 2 500. Буксир не оснащений протипожежною технікою, екіпаж не навчений спеціальним заходам поведінки в екстрених ситуаціях. А це означає, що в порту ніяк не займаються пожежною безпекою.
Нові фотографії журналістів зафіксували ще більше порушень правил зберігання аміачної селітри. Згідно з наказом Міністерства юстиції від 2009 року "Про затвердження правил охорони праці при переробці та зберіганні аміачної селітри": "7.1.1. Склади (складські комплекси) для зберігання аміачної селітри повинні бути побудовані за типовими проектами.... Не допускається зберігання аміачної селітри насипом у тимчасових непристосованих складах, або на відкритих майданчиках".
Судячи з опублікованих в пресі фото і відео, селітра зберігається під відкритим небом без підтримки відповідного температурного режиму. Це піддає її постійним коливанням температури, впливу як Сонця, так і дощу, вона не укрита під навісами. А тому, запевнення АМПУ про безпеку зберігання селітри на цих складах-не правда. І крім неналежних умов зберігання неподалік з цією селітрою розвантажують інші небезпечні речовини, як карбамід.
У сукупності наведені журналістами факти призводять до невтішних висновків, що крім порушення порядку зберігання аміачної селітри, в порту відсутні засоби для гасіння подібних загорянь і техніка потрібної потужності. "А публічна позиція АМПУ говорить про те, що вони намагаються заговорити проблему. Хоча, після недавніх подій в Лівані, всі розуміють, що в разі непередбаченої або трагічної ситуації це може привести до катастрофи. Яка, судячи з кількості накопиченої селітри, може принести втричі більше руйнувань, ніж в Бейруті", - пише ЗМІ.
Журналісти показали, як склади селітри в порту Південний зберігаються з порушеннями
18:59 07.08.2020
Аміачна селітра в найбільшому порту України-Південний, зберігається з порушеннями світових стандартів, і вона схильна до змін температурних режимів. Як йдеться у розслідуванні журналістів dsnews, в порту Південний зберігається величезна кількість аміачної селітри-10 тис.тонн. Це втричі більше, ніж на складі в Бейруті. І способи зберігання цієї селітри, як показали журналісти, порушують всі належні норми, і постійно піддаються температурним впливам.
Крім того, поруч з цим складом вивантажують інші вибухонебезпечні речовини. Це може призвести до страшної катастрофи, що істотно перевищує за масштабами те, що трапилося в Лівані.
Після того, як вчора, 6 серпня, журналісти забили тривогу у зв'язку з лежить прямо на причалах найбільшого порту в Україні – "Південного" – величезної партії селітри, Южненська філія Адміністрації морських портів України, якою керує Максим Широков, у себе в Facebook опублікувала спростування заявам у ЗМІ про те, що селітра в порту зберігається без порушень норм безпеки.
"Але, по суті, спростування Адміністрації тільки підсилює приводи для тривоги одеситів, адже воно: а) підтверджує той факт, що в якихось 20 кілометрах від Одеси під сонцем дійсно лежить величезна партія вибухонебезпечної речовини; б) що лежить вона на причалах 1-2, тобто в безпосередній близькості до Одеського припортового заводу; в) селітра в "Південному" упакована в ті ж біг-беги, в яких вона була в Бейруті",-пишуть журналісти.
При цьому є проблема і з протипожежною безпекою. Нещодавно в порт прийшов "новий" протипожежний буксир "Витязь", від компанії афілійованої з колишнім керівником ОПЗ Сергієм Назаренко. За документами, завдання буксира-обслуговування газовозів і забезпечення протипожежної безпеки. Таку роботу можуть виконувати тільки судна з потужністю від 3 800 кінських сил, у "Витязя" їх 2 500. Буксир не оснащений протипожежною технікою, екіпаж не навчений спеціальним заходам поведінки в екстрених ситуаціях. А це означає, що в порту ніяк не займаються пожежною безпекою.
Нові фотографії журналістів зафіксували ще більше порушень правил зберігання аміачної селітри. Згідно з наказом Міністерства юстиції від 2009 року "Про затвердження правил охорони праці при переробці та зберіганні аміачної селітри": "7.1.1. Склади (складські комплекси) для зберігання аміачної селітри повинні бути побудовані за типовими проектами.... Не допускається зберігання аміачної селітри насипом у тимчасових непристосованих складах, або на відкритих майданчиках".
Судячи з опублікованих в пресі фото і відео, селітра зберігається під відкритим небом без підтримки відповідного температурного режиму. Це піддає її постійним коливанням температури, впливу як Сонця, так і дощу, вона не укрита під навісами. А тому, запевнення АМПУ про безпеку зберігання селітри на цих складах-не правда. І крім неналежних умов зберігання неподалік з цією селітрою розвантажують інші небезпечні речовини, як карбамід.
У сукупності наведені журналістами факти призводять до невтішних висновків, що крім порушення порядку зберігання аміачної селітри, в порту відсутні засоби для гасіння подібних загорянь і техніка потрібної потужності. "А публічна позиція АМПУ говорить про те, що вони намагаються заговорити проблему. Хоча, після недавніх подій в Лівані, всі розуміють, що в разі непередбаченої або трагічної ситуації це може привести до катастрофи. Яка, судячи з кількості накопиченої селітри, може принести втричі більше руйнувань, ніж в Бейруті", - пише ЗМІ.