/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F1%2Fc4fad95ae932f38d9aedad6430b5abfa.jpg)
Кабмін Шмигаля не подовжує ембарго на російський імпорт: постраждають всі від вагонобудування до фармацевтики — Омелян
Про це на своїй сторінці в Facebook написав ексміністр інфраструктури Володимир Омелян.
"Сьогодні, за 8 днів до Нового року, постанова про внесення змін і подовження дії ембарго до 31 грудня 2021 року не підписана прем'єр-міністром України, не опублікована, а значить не набрала чинності. Таким чином, формально, від 1 січня 2021 року Україна свідомо відкриває свій ринок для товарів, що походять з Російської Федерації", — написав ексміністр.
За його словами, вже сьогодні на кордоні України зосереджено 1500 вантажних залізничних вагонів, зареєстрованих раніше резидентами Російської Федерації. "Вони готуються до в'їзду на територію України з 00 години 1 січня 2021 року. І це тільки ту кількість, яку вдалося відстежити і про яку можна говорити відкрито і з підтвердженням", — зазначив Омелян.
"Фактично кількість російського металобрухту, який буде ввезений на митну територію України від 1 січня 2021 року — буде набагато більше. І це тільки один випадок на прикладі лише однієї галузі, до чого призводить бездіяльність і спроби створити "вікно можливостей" шляхом небажання подовження ембарго на ввезення російських товарів на територію України", — додав він.
За словами ексміністра, вагони це лише верхівка айсберга. "Скасування ембарго стосуватиметься всіх без винятку галузей економіки України — від хімічної промисловості до фармацевтики. Крім морального фактора, стану "ні війни, ні миру" - негативні наслідки скасування ембарго в кількісному вираженні в вигляді збитків для українського бізнесу, інвесторів, виробників важко навіть спрогнозувати", — підкреслив він.
На думку Омеляна, подовження ембарго це питання національної безпеки, захисту інтересів України, власних громадян, власних виробників, власних інвесторів. "Спроби на рівні Кабінету міністрів відкрити ринок для російських товарів в чинних умовах — свідома робота на Російську Федерацію. Закликаю прем'єр-міністра Дениса Шмигаля, міністра інфраструктури Владислава Криклія забезпечити термінове підписання і оприлюднення рішення про внесення змін до постанови №1147 від 30 грудня 2015 року і подовження в чинній редакції дії ембарго на ввезення товарів з Російської Федерації", — написав він.
"На моє переконання, ситуація зі спробою відкриття українського ринку для російських товарів, яка створена штучно і загрожує національній безпеці України, повинна бути терміново взята на особливий контроль Радою національної безпеки і оборони і Комітетом Верховної Ради України з питань національної безпеки, оборони та розвідки. Дії конкретних посадових осіб, причетних до спроб неподовження ембарго, повинні бути ретельно перевірені органами Національного антикорупційного бюро України", — підсумував ексміністр.
Нагадаємо, раніше вагонобудівні та логістичні компанії неодноразово заявляли про те, що неподовження ембарго на ввезення вживаних вагонів з Росії поставить галузі на межу виживання. Компанії вимагали від уряду і "Укрзалізниці" надати чіткий план списання старих вагонів і закупівлі нового рухомого складу, щоб забезпечити безпеку руху і вантажоперевезень.

