Парламент Австралії затвердив перший у світі законопроект, який зобов'язує цифрових гігантів на кшталт Google і Facebook платити місцевим ЗМІ за новинний контент. Цей крок може в перспективі призвести до подальшого обмеження впливу IT-монополістів.
Як повідомляє Bloomberg, прихильники затвердженого закону наполягають, що він дозволить забезпечити новинному Медіабізнесу справедливу винагороду за його контент, що публікується в соцмережах.
Рекламне домінування Facebook і Google давно привертає увагу регулюючих органів по всьому світу. Тепер IT-гіганти можуть зіткнутися з поширенням "австралійської" практики по всьому світу. Прем'єр-міністр Австралії Скотт Моррісон, за його словами, обговорював новий закон з лідерами Індії, Канади, Франції та Великої Британії.
Технологічні гіганти вели з урядом Австралії складні переговори про поступки за новим законом. Так, Google погрожувала в разі ухвалення закону відключити свій пошуковий движок на території країни, а Facebook ненадовго заблокував публікацію новин в однойменній соцмережі.
Перемовини між главою Facebook Марком Цукербергом і урядом Австралії, як увтерждается, тривали 11 годин. За їх підсумками уряд погодився внести в закон певні поправки, а соцмережа повернула можливість постити новини.
Серед ключових поступок - Google і Facebook можуть самі вирішувати питання про комерційні угоди з видавцями і отримають більше часу на врегулювання проблемних питань, якщо уряд все ж вирішить застосувати проти них певні санкції за порушення закону.
Більше новин на тему
- Нова соцмережа Clubhouse всього за 15 днів зросла на 4,5 мільйона учасників
- Facebook заблокував рекламу про користь вакцинації від коронавірусу
- Інтернет вперше обійшов телебачення як джерело інформації для українців-опитування
Читайте останні новини України та світу на каналі УНІАН в Telegram
Автор: Дмитро Захаров