"Літаки Медведчука" незадовго до введення санкцій РНБО вилетіли до Швейцарії і лишаються там — Bihus.Info
"Літаки Медведчука" незадовго до введення санкцій РНБО вилетіли до Швейцарії і лишаються там — Bihus.Info

"Літаки Медведчука" незадовго до введення санкцій РНБО вилетіли до Швейцарії і лишаються там — Bihus.Info

Три чартерні літаки, на офшорних власників яких РНБО наклала санкції через справи депутата Віктора Медведчука, незадовго до введення санкцій вилетіли у містечко Сент-Галлен у Швейцарії і досі там залишаються. Там прописаний бенефіціарний власник так званого"трубопроводу Медведчука", на який нещодавно було накладено арешт. 

Про це повідомляють журналісти-розслідувачі Bihus.Info.

19 лютого, РНБО, окрім Віктора Медведчука, його дружини і ще низки осіб, наклала санкції зокрема й на5 офшорних компаній, які, своєю чергою, значаться власниками приватних літаків.

За даними Bihus.Info, дві з них напряму пов’язані з нардепом Віктором Медведчуком і його "правою рукою" Тарасом Козаком, адже народні депутати в різний період користувалися бортами, записаними на ці фірми. Третя компанія записана на дружину президента будівельного холдингу “Київміськбуд” Ігоря Кушніра. Нещодавно він підтвердив, що його дружина дійсно володіє компанією Klodius Investments Limited, але заявив, що санкції найімовірніше були накладені помилково.

Четверта компанія пов’язана з екснардепом і бізнесменом Віталієм Хомутинніком. Він підтверджував, що володіє фірмою Sandgate Commerce ltd, на яку зареєстровано літак Gulfstream G280, і також заявляв, що санкції введені помилково.

П’ята компанія – WHPA AVIA LTD – зареєстрована на Віргінських островах. Журналістам-розслідувачам не вдалося знайти додаткову інформацію про цю фірму. Водночас вони припускають, що вона пов’язана з компанією зі схожою назвою – WHPA LIMITED. Її пов’язують з російським бізнесменом Сергієм Сударіковим, якого ЗМІ називають наближеним до очільника “Роснєфті” і давнього друга президента РФ Путіна Ігоря Сєчіна. 

Як повідомляє Bihus.Info, літаки трьох компаній Klodius Investments Limited, Sandgate Commerce ltd та WHPA AVIA LTD в період від 10 до 21 лютого вилетіли в аеропорт поблизу Сент-Галлена у Швейцарії. За даними журналістів, там вони залишаються досі. 

Саме в Сент-Галлені юридично прописана фірма “Інтернешнл Трейдінг Партнерс” – співвласник українського “Прикарпатзахідтрансу. Як відомо, саме через неюяка по суті і стала причиною накладення санкцій через володіння частиною нафтопродуктопроводу “Самара-Західний напрямок”, призначений для перекачування дизелю з Росії та Білорусі до України і Європи.

Крім того, у Сент-Галлені юридично прописана швейцарська фірма International Trading Partners AG — співвласник українського ТОВ "Прикарпатзахідтранс", який, як відомо, використовувало ділянку нафтопродуктопроводу "Самара — Західний напрямок", поки її не арештували. 

Покупцем через International Trading Partners AG на папері виступив громадянин Німеччини Анатолій Шефер, якого пов’язують з оточенням Медведчуком, яке нібито і заробляло на володінні нафтопроводом. У самому ОПЗЖ раніше спростовували інформацію про причетність Медведчука до “труби”.

Нагадаємо:

  • Нафтопродуктопровід "Самара-Західний напрямок" був збудований ще за радянських часів для прокачування дизельного палива у Росії через Білорусь на територію України, а також для транзиту в Європу, зокрема в Угорщину.
  • Ділянку нафтопродуктопроводу "Самара — Західний напрямок" протяжністю 1433 км використовує ТОВ "ПрикарпатЗахідтранс". У лютому 2016 року російська "Транснефть" продала "ПрикарпатЗахідтранс" швейцарській компанії International Trading Partners AG, одним з власників  якої є Анатолій Шефер, якого пов’язують з оточенням Медведчуком. 2019 року 51% акцій компанії викупив білоруський бізнесмен Микола Воробей, якого вважають наближеним до Олександра Лукашенка. 
Автор:
Лінда Хурані
Джерело матеріала
loader
loader