НАМ запустив новий сезон регіональних форматів і планує їх дистрибуцію на великі канали
НАМ запустив новий сезон регіональних форматів і планує їх дистрибуцію на великі канали

НАМ запустив новий сезон регіональних форматів і планує їх дистрибуцію на великі канали

НАМ запустив новий сезон регіональних форматів і планує їх дистрибуцію на великі канали
НАМ запустив новий сезон регіональних форматів і планує їх дистрибуцію на великі канали

Національна асоціація медіа обрала переможців третього сезону проєкту «Лабараторії форматів». Про йдеться у повідомленні асоціації.

У цьому сезоні  команда проєкту розробила п’ять нових регіональнийх форматів. На виробництво кожного з них Internews виділив гранти у розмірі 40-70 тисяч гривень. Цієї суми не вистачає на повну реалізацію проєкту, тому решту коштів регіональні компанії вкладають самостійно. На конкурс телекомпанії подали 48 заявок, 17 з них були відібрані для створення майбутніх форматів.

Найбільшою популярністю користувався  формат «Крафт-квест». Це телегра у квест, мета якої - познайомити глядачів із локальними виробниками крафтової продукції та місцевими ремісниками; сприяти розвитку малого підприємництва (кількість епізодів – 4, сума гранту – 70 000 грн). Для нього було відібрано змість трьох п’ятеро переможців -  ПП Телерадіокомпанія НТК (м. Коломия),  ТОВ «Міська телерадіокомпанія Чернівці» (м. Чернівці), «Телекомпанія СТС» (м. Суми), ТОВ «Телекомпанія "Приват ТБ Дніпро"» ( 9 канал) (м. Дніпро), ТОВ «Медіа група позитив» (телеканал «ТВій Плюс») (м. Херсон)

А донор проєкту «Медійна програма в Україні» Internews погодилась збільшити кількість переможців та суму гранту.

«Компанії вже не бояться труднощів.  Вони хочуть експериментувати взяти участь у конкурсі, виробництві та піарити себе. Третій сезон – це дуже складні у виробництві формати, але у мовників вже  є досвід і впевненість. І це своєрідний тренд. Адже складні часи – це якраз час для сміливих експериментів», - сказала у коментарі «Детектор медіа» керівник проєкту Оксана Панасівська.

Одними з найскладнішими у виробництві Оксана називає проєкти за участю дітей. Серед форматів цього сезону є  вікторина «Батьки VS діти». Її мета навчити учасників/учасниць і глядачів/глядачок використовувати критичне мислення для того, щоб розрізняти правду та фейк (кількість епізодів – 5, сума гранту – 65 000 грн.). її вироблятимуть ТОВ «TV-4» (м. Тернопіль),  КП «Регіональна телерадіокомпанія "Регіон-Донбас"» (м. Краматорськ),  КП телерадіокомпанія "МАРТ" (м. Миколаїв).

Переможцями у праві на реалізацію формату «Не виходячи з дому»  (кількість епізодів – 5, сума гранту – 55 000 грн.) про український досвід цифрової трансформації стали ТОВ «Івано-Франківська ТРК "Канал-402"» (м. Івано-Франківськ),  КП «Бердянська міська телекомпанія "ТБ-Бердянськ"» (м. Бердянськ), Телерадіоагентство «Новий Чернігів» (м. Чернігів).

А проєкт з елементами реаліті-шоу про сучасні затребувані професії  «Золоті стажери» (кількість епізодів – 5, сума гранту – 70 000 грн.) запустять ТРК «Вежа» (м. Івано-Франківськ), ТОВ «Телерадіокомпанія «ТВ-7» (м. Маріуполь), ТОВНТА+ (м. Львів).

А  формат радіоінтерв’ю, який спростовуватиме  міфи про ЛГБТІ-спільноту, «Все, що ви боялись спитати у гея» (кількість епізодів – 10, сума гранту – 40 000 грн.) незабаром вийде на ТОВ «Комерційна Радіостудія "Самара"» (м. Павлоград), ТОВ «Радіокомпанія "Західний полюс"» (м. Івано-Франківськ), ТОВ «Телерадіокомпанія "Відікон"» (м. Суми).

Наразі проєкти, зняті за форматами «Лабараторії форматів» у попередніх сезонах, перебувають у фонді обміну НАМ і всі бажаючі можуть придбати їх.

За словами Оксани Панасівської, деякі регіональні проєкти мають  потенціал для виходу на загальнонаціональні канали і НАМ зараз випрацьовує  систему їх дистрибуції.

«Зараз ми займаємось тим, щоб зробити дистрибуцію системною. Ми дивитимемось на яку аудиторію розраховані проєкти і пропонуватимемо їх  тим загальнонаціональним каналам, які мають схожу аудиторію. Деякі формати мають  регіональні особливості і вони стали бомбою у своєму регіоні.  Але інші мають потенціал для більш широкої аудиторії», - каже вона.

Також асоціація посилює і роботою над монетизацією форматів. І  50% усіх тренінгів для регіональних менеджерів будуть спрямовані на це. «Регіональним каналам треба заробляти. Медіа – це бізнес. У регіональних рекламодавців є великий потенціал і треба з цим працювати», - додала Оксана.

Нагадаємо, наприкінці січня 2021 року команда проєкту НАМ «Лабораторія форматів» оголосила дев’ять радіостанцій, які отримають гранти в розмірі 35 тисяч гривень на виготовлення 10 радіопрограм.

 

Ілюстрація: НАМ

Теги за темою
Новини Ринок
Джерело матеріала
loader
loader