Перед призначенням на посаду голови "Укртрансбезпеки" Єгор Прокопчук обіцяв "обілити" пасажирські перевезення, однак замість виконання обіцянок він розписується у власній безпорадності.
Про це йдеться в статті журналіста Андрія Калюжного "Багато обіцяє, та мало дає", опублікованій в "Дзеркалі тижня".
"Білих" перевізників, як і жорстку боротьбу з перевантаженими фурами нинішній керівник "Укртрансбезпеки" Єгор Прокопчук обіцяв у інтерв'ю "Ліга.Бізнес" відразу ж після свого призначення. Втім, досі немає навіть автоматичних фіксацій порушень на вантажному транспорті, а сотні автобусів щодня забирають пасажирів з-під мостів і на узбіччях доріг", - пише автор.
У статті зазначається, що досі чимала кількість нелегальних перевізників відправляються не з автостанцій, а зі стихійних зупинок під мостами та на трасах, хоча добре знають, що "відправлення або прибуття автобусів приміських, міжміських та міжнародних автобусних маршрутів загального користування здійснюється лише з автостанцій, а у разі їх відсутності - із зупинок, передбачених розкладом руху" (стаття 32 Закону України "Про автомобільний транспорт").
"Вони уникають податків, а їхні пасажири залишаються без будь-якого захисту: відповідальність за їхнє життя і здоров'я ніхто не несе. Про законні пільги або дотримання карантинних обмежень мова взагалі не йде, як і про дотримання норм роботи водіїв. Наслідки очевидні - описані вище ДТП, і це тільки за три тижні і лише те, що набуло розголосу", - зазначив Андрій Калюжний.
Автор підкреслює, що запобігати цьому повинна "Укртрансбезпека". "Тим більше що Кодексом України Про адміністративні правопорушення передбачені санкції як за здійснення регулярних перевезень пасажирів на постійних маршрутах без укладення договору і без паспорта маршруту, так і за відхилення від певного маршруту руху або незаїзд на автостанцію (стаття 133-1)", - йдеться в матеріалі.
Більше того, як зазначає, автор, вже більше року НТБ через скасування 9.01.2020 року Указу №700 "Про затвердження Порядку регулювання діяльності автостанцій" не має можливості перевіряти автостанції. В результаті цього "ринок живе своїм життям і ніяк не регулюється, а НТБ нічого не ініціює, фактично підігруючи перевізникам-нелегалам своєю бездіяльністю".
"Розписуючись у власній безпорадності, "Укртрансбезпека" навіть санкції не застосовує до "сірих" перевізників, яких не хвилює ні отримання дозволів, ні узгодження маршрутів, і вони відправляються зі стихійних зупинок. Вишенька на торті - коментар Прокопчука, який підкорив інтернет: "На сьогоднішній день все може бути автостанцією, навіть будка з шаурмою, якщо про це повідомили місцевій владі". Це замість обіцяної реформи законодавства, яка повинна була врегулювати роботу автостанцій і покінчити з нелегальними перевізниками?"- зазначає Андрій Калюжний.
Він припустив, що Прокопчуку банально не вистачає компетенції для проведення обіцяних реформ. "На посаду голови НТБ його призначили 25 Вересня 2020-го - поза конкурсом. Саме йому знадобився затверджений Кабміном особливий порядок призначення на посади держслужби на період карантину, що дозволив призначати керівників без проведення конкурсу. Внаслідок цього керівником органу, який здійснює контроль на наземному транспорті, видає дозволи на вантажні та пасажирські перевезення, веде реєстр ліцензійного транспорту і проводить технічне розслідування ДТП за участю пасажирського транспорту, стала людина, яка досі не мала ніякого відношення до транспортної безпеки", - написав Андрій Калюжний.
Він нагадав, що раніше Прокопчук був директором ДПП "Кривбаспромводопостачання" і за два роки управління підприємством "досяг великих успіхів": підприємство заборгувало 30 млн грн обленерго і звільнило 800 працівників, а власний статок директора поліпшився на позашляховик за півмільйона.
Читайте останні новини України та світу на каналі УНІАН в Telegram
Автор: Іван Бойко